Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Idag öppnar viltolycksdatabasen

Featured Replies

Publicerat

Tänkte bara meddela att idag, klockan 13.00, öppnar den så omtalade och efterlängtade trafikeftersöksdatabasen. Man hittar den via NVR´s nya hemsida:

www.viltolycka.se

Nu skulle jag bli mycket förvånad om allt funkar från början men i teorin så kan man nu börja mata in sina eftersök, om man är registrerad.

Publicerat
Tänkte bara meddela att idag, klockan 13.00, öppnar den så omtalade och efterlängtade trafikeftersöksdatabasen. Man hittar den via NVR´s nya hemsida:

www.viltolycka.se

Nu skulle jag bli mycket förvånad om allt funkar från början men i teorin så kan man nu börja mata in sina eftersök, om man är registrerad.

Hej

Jag skickade in mina papper långt innan jul, men inte fått någon registrering ännu!

\Mats

Publicerat
  • Författare

Det måste du kolla med din samordningsansvarige (kretsen) eller länsansvarige. Betänk att vi ska in med typ 12 000 människor så risken är att du får vänta ytterligare...

Publicerat
Det måste du kolla med din samordningsansvarige (kretsen) eller länsansvarige. Betänk att vi ska in med typ 12 000 människor så risken är att du får vänta ytterligare...

Nu verkar sidan vara uppe och igång men några inloggningsuppgifter har man inte fått. Kollat både med länsansvarig och samordningsansvarig men ingen verkar riktigt ha koll på hur det ska gå till! Verkar som informationen är obefintlig!!

\Mats

Publicerat
  • Författare

Vi har inte gjort annat än informerat i 3 månaders tid. Det är inte alltid det är fel på den som ger info om den inte kommit ut...

Tyvärr är det inget att göra åt då vi ska försöka nå ut till drygt 10 000 personer som vi från början inte vet vilka de är. Det är en i sig omöjlig uppgift. Så om allt funkar innan årsskiftet skulle jag bli mycket förvånad...

Publicerat
  • Författare

Knappt 2000 personer inne så här långt, vi har rätt långt kvar...

Publicerat

Sidan ser ju helt ok ut. Har inte fått några inloggningsuppgifter än så har bara kollat "utsidan".

Lite nyfiken på kartan där olyckorna visas. Hur länge ligger dom uppe och hur pass nya är dom. Är det LKC som lägger in uppgifterna eller hur uppdateras den?

Var på en älgolycka i Kalmar län som inte finns med, och några rådjursolyckor. Men systemet kanske inte är ute i län än?

Publicerat

Hela Blekinge är på plats, inloggnings uppgifter utsända.

Nya kartöverlägg sända till LKC efter ny områdes indelning.

Allt verkar funka klanderfritt, än så länge..

// B

Publicerat

Har fått inloggsuppgifter men enl hundansvarig/samordnare så kan det dröja innan polisen godkänner mig eller va de nu va.

Jag är visst först på plan i byn förutom samordnaren så det kan ju va en del knas på vägen kan jag tänka mig..

Vad är det polisen ska godkänna??

Har ju varit med sen många år o de bör ju redan ha mina uppgifter sen gammalt.

Är väl typ redan godkänd av polisen?

Jag är iallafall både otålig o nyfiken ;)

Publicerat
  • Författare

Sluggen: Olyckorna läggs in årsvis av eftersöksjägarna själva. Det är det som är så finurligt. Tidigare hade vi olycksplatserna angivna av trafikanterna och då kunde det bli "mellan Kalmar och Oskarshamn". Det du ser på kartan är alltså årets olyckor.

NS: Det där är ren formalia. Polisen ska kryssa i en liten ruta att du är OK, så det är nog inget att oroa sig för i ditt fall. Men alla ska alltså godkännas av såväl polis som Länsansvarig jägare. Har du licens på klass 1 vapen så ska nog mycket till för att polisen inte anser dig lämplig. Den lilla funktionen är främst till för polisen om du skulle ställa till med något allvarligt, som t ex mord eller dråp eller våldtäkt eller vad det nu kan vara. Du blir då sällan av med licensen innan domen vunnit laga kraft men polisen vill ha bort dig ur sin organisation på direkten. Då tar de bara bort krysset i din ruta och du är väck ur organisationen...

Publicerat
NS: Det där är ren formalia. Polisen ska kryssa i en liten ruta att du är OK, så det är nog inget att oroa sig för i ditt fall. Men alla ska alltså godkännas av såväl polis som Länsansvarig jägare. Har du licens på klass 1 vapen så ska nog mycket till för att polisen inte anser dig lämplig. Den lilla funktionen är främst till för polisen om du skulle ställa till med något allvarligt, som t ex mord eller dråp eller våldtäkt eller vad det nu kan vara. Du blir då sällan av med licensen innan domen vunnit laga kraft men polisen vill ha bort dig ur sin organisation på direkten. Då tar de bara bort krysset i din ruta och du är väck ur organisationen...

o faen.. ska man behöva ha bössa oxå..? <_<:lol:

Publicerat

Hur lång tid tar det för polisen o klicka i rutan?

Har varit upplagd sen i Lördags men inte kommer jag in än.

Publicerat
  • Författare

Ring polisen och elda på dem lite...

Publicerat

Här fungerade det så att det lokala jf och polisen skickade ut in inbjudan till de som är registrerade e-söksjägare om en gemensam infoträff nere hos polisen och då gicks "det hela" igenom, de fick papper om hur siten och inloggningen fungerar osv- och också användarnamn och lösenord.

Maken loggade in idag och det gick väldigt smidigt alltihopa så + från vårt håll till både jf och polisen B)

Publicerat

Har haft mina inloggningsuppgifter en vecka nu men kommer fotfarande inte in. Tror det hänger mycket på hur "datakunniga" och aktiva samordnarna är. Har varit på skidsemester en vecka nu, får väl börja jaga runt lite på måndag.

Publicerat
Har haft mina inloggningsuppgifter en vecka nu men kommer fotfarande inte in. Tror det hänger mycket på hur "datakunniga" och aktiva samordnarna är. Har varit på skidsemester en vecka nu, får väl börja jaga runt lite på måndag.

Har idag varit i kontakt med NVR ansvarig på länsnivå här i Kalmar Län o det ska tydligen hända grejer på måndag...

Annars så vet jag nu iallafall vilken polis jag ska "trycka på"..

Publicerat

Jaha så kom jag in.

De va ju lite mer än bara händelsenummret som skulle sparas....

Suttit o petat in mina uppdrag o de är ju en del man får fylla i...

Bortglömt och inte uppskrivet.. :wub:

Dessutom får man skriva typ samma datum 3 ggr.. i händelsenummret, datum för olyckan och datum när man blev uppringd...

Klockslag har jag inga uppskrivna o där kan man inte skriva ? så där fick jag hitta på lite efter bästa förmåga... ;)

Sen går det inte skriva att man lagt mindre än hela timmar på eftersöket eller som kontaktman...

Hmm... undrar om jag får igenom mina rapporter...

Ytterligare en lustig grej..

Är jakträttsinnehavaren "okänd" så ska man ändå fylla i när sista kontaktförsöket datum o tid och hur många försök det gjorts...ööhht.. han/hon va ju okänd.??

Har man ett tjänligt vilt så gör man ju jobbet att leta efter rätt ägare men tex ett kvaddat rådjur drar man ju bara in i skogen til asätarna o åker hem.

Fast de är nog fel sätt de oxå... suck.. inte lätt o göra rätt... :huh:

Publicerat

Hej

Någon som vet statusen på rapporteringen om det funkar osv. Har haft mina lösenord en vecka nu men det funkar inte, pratade med samordnaren idag och det verkar vara lite kaos. Han hade varit i kontakt med både länsansvarig jägare och polisman men ingen kunde riktigt svara på vad felet beror på!

\Mats

Publicerat

Mats:

Vilken sida loggar du in på?

Jag kommer in via viltolycka.se

Fick först angivet att jag skulle in via viltolycka.se/ "site" nånting men där loggar samordnaren in tror jag.

H-vete.. här ska ju inte jag svara..gick av bara farten, Sorry <_<

Publicerat
Mats:

Vilken sida loggar du in på?

Jag kommer in via viltolycka.se

Fick först angivet att jag skulle in via viltolycka.se/ "site" nånting men där loggar samordnaren in tror jag.

Viltolycka.se funkade för mej på första försöket.

Mvh

Publicerat
  • Författare

Mats_bengt: Jag vet ärligt talat inte vad ditt problem kan vara. Är du säker på att du har rätt uppgifter? Vi hade en del problem från början med vissa län men nu verkar det funka över förväntan... Blir dock extremt spännande att se när utbetalningarna kommer.

Jag kan iofs kolla dig när jag får en stund över. Var håller du till?

Publicerat
Mats_bengt: Jag vet ärligt talat inte vad ditt problem kan vara. Är du säker på att du har rätt uppgifter? Vi hade en del problem från början med vissa län men nu verkar det funka över förväntan... Blir dock extremt spännande att se när utbetalningarna kommer.

Jag kan iofs kolla dig när jag får en stund över. Var håller du till?

Ville mest kolla om det funkar för andra, får nämligen de mest konstiga bortförklaringarna.

Ljungby östra Kronoberg tillhör jag.

Publicerat
  • Författare

Mats_bengt: Du har PM...

Jag testade att logga in som dig och det funkade. Så om du ser att någon varit där är det bara lilla jag...

Publicerat
Mats_bengt: Du har PM...

Jag testade att logga in som dig och det funkade. Så om du ser att någon varit där är det bara lilla jag...

Märkligt hade fått fel användarnamn så enkelt var det, tack för hjälpen.

\Mats

Publicerat

Lite lustigt..

Såg nu att alla mina uppdrag inkl. några till som skett i kommunen är borta från kartan på NVRs sida?

Har det blivit nått knas?

Eller ska de tas bort efter hand?

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.