Publicerat Mars 11, 201016 yr hejsan. undrar om det går att locka till sig kajor med kråkpipan. funkar det bra? har en faulk´s crow pipe.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Jodå, det går utmärkt. Lättare än med kråkor. Jag har dock upplevt att ju fler de är i flocken desto sämre går de ner i höjd. Men är de 1-2-3 brukar de komma i håll. Kraxa som en kråka bara så brukar det göra susen.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Författare härligt. tänkte prova att locka i helgen. har aldrig lockat kråka eller kaja innan men har tränat lite idag med pipan och det börjar låta fint. vet inte vart jag ska placera mig i skogen bara. jag vet att det finns massa kajor typ 1,5-2 kilometer därifrån vi jagar vanligtvis när vi jagar fågel. dom hör väl inte mitt lock på så långt avstånd :S
Publicerat Mars 11, 201016 yr Kajor är plättlätta att locka! Den tuta som jag lyckats tveklöst bäst med, i det närmaste 100%-ig är faktiskt Critter Call Standard. Såvitt jag minns så drar man in dem gång efter gång trots påskjutning.. Tricket är att få till ett läte som härmar skadad fågel. Mvh!
Publicerat Mars 11, 201016 yr Kajor är plättlätta att locka! Den tuta som jag lyckats tveklöst bäst med, i det närmaste 100%-ig är faktiskt Critter Call Standard. Såvitt jag minns så drar man in dem gång efter gång trots påskjutning.. Tricket är att få till ett läte som härmar skadad fågel.Mvh! med andra ord så har jag lyckats med ett bra skadad fågel läte för helvete vad kajor jag har runt skallen ibland när jag lockar räv
Publicerat Mars 11, 201016 yr Författare låter spännande men hur långt bort kan kajorna va för att dom ska höra att man lockar?
Publicerat Mars 11, 201016 yr I princip kan man väl säga att ser man dem så går det att dra dem.. Stod vid grillen i somras och roade mej med att dra in samma kajflock typ 15 gånger.. skitkul! Mvh!
Publicerat Mars 11, 201016 yr Författare I princip kan man väl säga att ser man dem så går det att dra dem.. Stod vid grillen i somras och roade mej med att dra in samma kajflock typ 15 gånger.. skitkul!Mvh! Haha, jag vet ju att det finns kajor 1-2 kilometer ifrån platsen jag ska jaga på. men ser aldrig kajor där jag tänkt locka. men har set någon kråka och korp finns det en del där. men tror du det går att locka till sig kajor på denna platsen. dom kanske är i skogen någonstans i närheten?
Publicerat Mars 11, 201016 yr Tycker bestämt det låter som du ska söka dej nytt ställe att jaga, aldrig ngr problem att få tag på mark för att mula kaja. Mvh!
Publicerat Mars 12, 201016 yr Författare tror ni man kan ställa sig nästan vart som helst i skogen och locka till sig kråka eller kaja. känns som om det borde finnas kajor eller kråkor inom sånt håll så dom hör pipan, vart man än ställer sig.