Publicerat Mars 12, 201016 yr Min lilla valp har fått ett besvärligt problem...... Hon blir dålig i magen på kvällen/natten. Hon fiser och är lös i magen. På dagen skiter hon fast, men när det blir kväll så börjar hon fisa och blir lös i magen. Problemet har pågått några kvällar. Hon blir gnällig och måste ut mitt i natten. Hon äter eukanuba valpfoder ca kl 7, 11, 15, 19. Hon verkar pigg och frisk i övrigt. Vad kan vara fel?? Hon är iof nyfiken och ska smaka på det mesta som hon hittar ute, löv, pinnar, grus mm. Men det gör hon hela dagen så varför är det på kvällen som hon blir dålig. (det luktar så illa så att jag måste ordna med korsdrag för att vädra bort fislukten, en punkterad älgvom luktar nypon i jämförelse)
Publicerat Mars 12, 201016 yr Hur gammal är hunden? Jag har upplevt att min hund har fått mycket gaser av Eukanobas foder. Jag har helt slutat med den fodersorten pga det, nu får han standart extra som funkar mkt bra, tror dom även har valpfoder, kan vara värt att pröva.
Publicerat Mars 12, 201016 yr Hade också ett foder jag gav hundarna som ledde till att terriern fullkomligt gasade ibland. Förövrigt bra foder men med nackdelen till fisandet.... böt foder och gasproduktionen upphörde (till det normala )
Publicerat Mars 12, 201016 yr Samma här, prova nytt kvalitetsfoder tex. Doggy Proffesional valp.Det fungerade för oss.. Pebe
Publicerat Mars 12, 201016 yr Författare Hur gammal är hunden?Jag har upplevt att min hund har fått mycket gaser av Eukanobas foder. Jag har helt slutat med den fodersorten pga det, nu får han standart extra som funkar mkt bra, tror dom även har valpfoder, kan vara värt att pröva. Hon är 12 veckor nu. Hon har ätit samma mat i ca 4 veckor utan problem. Det är dom 3-4 sista nätterna som hon blivit dålig i magen! När jag hämtade henne åt hon ett foder som hon blötsket av men efter att jag började med eukanoba blev hon fast i magen direkt. Hon är fast i magen under dagen även nu, men fram på natten blir hon dålig. Hon sover i en bur så hon kan inte äta något olämpligt när vi sover.....
Publicerat Mars 16, 201016 yr Författare Hon blev dålig i magen under hela dygnet. Noterade att hon förutom att äta allt som kan finnas ute..... så har hon en förkärlek att äta snöblandat grus som ramlat av från bilen, kanske saltet som lockar!? Hon ska tydligen också slicka på kisset som stövartiken lämnar....... Stenhård koll så hon inte fått möjlighet att äta i sig något ute. Rensar hundgården innan hon får vara ute en stund. Samt att hon fick kokta "rester från älg" tillsamans med lite filmjölk, så blev det tvärnit på magen.... Nu får hon hälften kulor, hälften älg och fortfarande bra i magen... Om någon dag är hon tillbaks på kulorna om hon fortsätter att fungera i magen.