Publicerat Mars 12, 201016 yr Författare Km9doNWTn1s den roliga är att farsan har störe adrenalin en ungen-han är ju iskall
Publicerat Mars 12, 201016 yr Fan vilken upplevelse:) farsan är nog ganska stolt skulle jag tro:D mvh
Publicerat Mars 13, 201016 yr Författare Fan vilken upplevelse:) farsan är nog ganska stolt skulle jag tro:Dmvh jag vet inte vad gick snett men min pojke hatar jakt jag måste " göra om honom" någon som har bra recept?
Publicerat Mars 13, 201016 yr Jag som hade bestämt att jag inte gillar jakt med båge, vilken adrenalinkick! Pebe
Publicerat Mars 13, 201016 yr Jag hävdar och tror att bågjakt kan göra mycket för föryngringen i jägarleden det är en spännande jaktform som man kan börja med i unga år och även fälla klass 1 vilt utan att de små liven behöver en axelprotes efter att ha skjutit med 30-06 eller grövre.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Jag hävdar och tror att bågjakt kan göra mycket för föryngringen i jägarledendet är en spännande jaktform som man kan börja med i unga år och även fälla klass 1 vilt utan att de små liven behöver en axelprotes efter att ha skjutit med 30-06 eller grövre. Det bästa är att dessa filmer med ungdomar, flickor, gummor visar att bågjakt passar alla och machoattityderna är långt borta! Bra att ta till när det börjar snackas om Rambo och blodtörstiga män som vill leka indianer.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Det bästa är att dessa filmer med ungdomar, flickor, gummor visar att bågjakt passar alla och machoattityderna är långt borta!Bra att ta till när det börjar snackas om Rambo och blodtörstiga män som vill leka indianer. Så sant så.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Har en DVD film där ett gäng tjejer/kvinnor jagar med bland annat båge. Med dragvikter på mellan 45-57 lbs och draglängder från 23.5 - 27.5 tum, fäller de hjortar, björnar och älgar! Detta är så långt ifrån muskelberg a'la Rambo man kan komma.. Mycket trevlig film måste jag säga, där en stor björn faller inom 10 meter efter pilträffen.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Såååå härligt att se! längtar tills man kan ta med små killarna ut på jakt!
Publicerat Mars 13, 201016 yr Detta är så långt ifrån muskelberg a'la Rambo man kan komma.. Det är JS också..
Publicerat Mars 13, 201016 yr Författare Det som har fascinerat mig mest är den här andra pojken i filmen(granska noga honom) hjorten kommer fram och han drar upp båge siktar ,sjuter,träffar bra och allt detta inom 5sec och samt. jobbar han av skottet så perfekt att det är i klass med en tavelskytt(kolla på höger hand efter skottet-den hänger kvar som den ska göra och han har kvar focus på hjorten) jag lovar Er att 5 av oss 25 på 3D tävlingen som jobbar av skottet så bra som den pojke-fantastisk skjutteknik han har visat hur ska det gå till med skottet i jakten -snabbt,bestämd,focus på viltet och perfekt träff utan att tappa skjutteknik han utstrålar sånt rutin att det är helt otroligt
Publicerat April 18, 201016 yr vet inte riktigt hur man lägger in en youtube.. men här är en liten nybörjare ocskå... I USA blir det vanligare o vanligare med youth-camps, där barn/ ungdomar får och lära sig om natur o jakt, ofta mkt bågskytte. vilket är jäkligt trevligt tycker jag. De är iväg typ en vecka, kör 4 hjuling, skjuter båge/ gevär, lär sig det ena o andra.. lite som scouterna.. men med en "twist" Bilden i min signatur är från min första bågjakt för ett par veckor sedan, sköt 2-3 djur med båge, vara denna var den bästa upplevelsen... men det hör ju inte hit En ganska (enl mig iaf) dyr historia, att skjuta en sån vitsvanshjort som killen gjorde kan du räkna med iaf 10 000 kr... det är ju en mindre hjort, kanske 120-125 poäng (Är dock ingen expert)