Publicerat Mars 13, 201016 yr Hej. har hört att det ska vara en del fördelar med 270 w kaliber på en studsare. ska nämligen köpa mig en studsare nu till vårkanten och undrar villka fördelar det finns om man jämmför för och ta ett vanligt exempel tex 30-06. tack på förhand.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Författare Hej. har hört att det ska vara en del fördelar med 270 w kaliber på en studsare. ska nämligen köpa mig en studsare nu till vårkanten och undrar villka fördelar det finns om man jämmför för och ta ett vanligt exempel tex 30-06. tack på förhand. glömmde skriva att jag skall använda bössan till många olika jagtformer. älgjakt pusch, grisjakt mm.
Publicerat Mars 13, 201016 yr glömmde skriva att jag skall använda bössan till många olika jagtformer. älgjakt pusch, grisjakt mm. Har du gris på repertoaren skulle jag rekommendera 30.06 före 270w. Mer joule är helt enkelt en fördel på vildsvin.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Jag tycker 270:n är rätt mysig. Om det finns några stora "fördelar" mot 30-06 vete katten. Den blir marginellt mer flackskjutande tack vare högre utgångshastighet, men som allroundpatron för högvilt så torde 30-06 vara ett bättre val. Dessutom finns det ju så kopiöst med bra och billiga kulor i kaliber 30. Blir lite mindre rekyl i 270:n oxå, men även detta marginellt.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Hej. har hört att det ska vara en del fördelar med 270 w kaliber på en studsare. ska nämligen köpa mig en studsare nu till vårkanten och undrar villka fördelar det finns om man jämmför för och ta ett vanligt exempel tex 30-06. tack på förhand. Jag bytte bort min kal .30 mot just 270win och är supernöjd MEN jag kan inte säga att jag märkt någon skillnad. 270in har lite fördelar med kulbana och mindre rekyl medan 30-06 har lite mer "kraft". jag vill säga att dom får samma slutresultat. Har inte märkt minsta skillnad på flyktsträckor etc. skulle aldrig byta från det ena till det andra för kaliberbytets skull. Det viktiga med kalibern när du tänkt att inhandla en ny pang är nog att du känner för den kalibern du väljer och att det finns övningsammunition (hyfsat billigt) att tillgå så du kan träna mycket, både med den nya bössan och ev. nya kalibern. Högs personlig reflektion men i slutändan beror det nog mest på den som hänger i kolven och hur den sköter sej samt träffar där man skall. Kanske inte hjälper så mycket men, jag skulle tagit 270win. mvh Jimmy
Publicerat Mars 13, 201016 yr Har inte märkt minsta skillnad på flyktsträckor etc. skulle aldrig byta från det ena till det andra för kaliberbytets skull. Håller med till 100%
Publicerat Mars 13, 201016 yr Författare Jag bytte bort min kal .30 mot just 270win och är supernöjd MENjag kan inte säga att jag märkt någon skillnad. 270in har lite fördelar med kulbana och mindre rekyl medan 30-06 har lite mer "kraft". jag vill säga att dom får samma slutresultat. Har inte märkt minsta skillnad på flyktsträckor etc. skulle aldrig byta från det ena till det andra för kaliberbytets skull. Det viktiga med kalibern när du tänkt att inhandla en ny pang är nog att du känner för den kalibern du väljer och att det finns övningsammunition (hyfsat billigt) att tillgå så du kan träna mycket, både med den nya bössan och ev. nya kalibern. Högs personlig reflektion men i slutändan beror det nog mest på den som hänger i kolven och hur den sköter sej samt träffar där man skall. Kanske inte hjälper så mycket men, jag skulle tagit 270win. mvh Jimmy hur e det med ammunition till 270 w. e det snålt med ammunition på marknaden till den.
Publicerat Mars 13, 201016 yr hur e det med ammunition till 270 w. e det snålt med ammunition på marknaden till den. Var bor du? Kan arrangera en provskjutning i Göteborgsområdet om det passar. Jag har inte köpt nån fabriksammo annat än fem paket Jaktmatch till bra pris för att få tag på hylsor, så jag känner faktiskt inte till utbudet. Men 270 är en standardkaliber så den borde inte vara svår att uppbringa.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Författare Var bor du? Kan arrangera en provskjutning i Göteborgsområdet om det passar.Jag har inte köpt nån fabriksammo annat än fem paket Jaktmatch till bra pris för att få tag på hylsor, så jag känner faktiskt inte till utbudet. Men 270 är en standardkaliber så den borde inte vara svår att uppbringa. bor i torestorp. 5 mil söder om gbg.
Publicerat Mars 13, 201016 yr bor i torestorp.5 mil söder om gbg. Dude! Vi ska till skjutbanan i Torestorp imorgon! Om du har tid och lust så kan du titta förbi och skjuta lite 270 om du vill. Pm:a ditt telefonnummer så ringer jag när vi passerar Horred.
Publicerat Mars 13, 201016 yr hur e det med ammunition till 270 w. e det snålt med ammunition på marknaden till den. Hej igen Det är ju inte riktigt samma utbud som 30-06 eller 6,5 men det brukar finnas ett par ammnitions alternativ hos varje handlare. det roliga med denna kaliber är att alla handlare har oryx och sedan några andra märken, alla handlare verkar dessutom ha olika fabrikat så om du kollare hos ett par tre handlare så bör du hitta något som passar och priset brukar vara överkomligt. Jag gör som "exabit", köper jaktmatch och övningsskjuter sen laddar själv. hör gärna av dej om vad du tyckte efter provskjutningen. själv tycker jag rekylen ligger mellan 6,5 och 308. /Jimmy