Publicerat Mars 17, 201016 yr Hej jag funderar ev att skaffa protectors vargskydd nu till våren och jag undrar om det är någon på forumet som provat det? Hur fungerar det, testerna verkar va från 2008 och det borde ha provats under någon säsong nu....Finns det något annat märke? Funderade förut på att skaffa en väst till garmin men efter vargetableringen här så kanske det inte skulle va så dumt med något skydd.... Har för mig att det diskuterats förut men hittar inget när jag söker... Vad finns det för erfarenheter på forumet????
Publicerat Mars 18, 201016 yr Författare Hej jag funderar ev att skaffa protectors vargskydd nu till våren och jag undrar om det är någon på forumet som provat det? Hur fungerar det, testerna verkar va från 2008 och det borde ha provats under någon säsong nu....Finns det något annat märke? Funderade förut på att skaffa en väst till garmin men efter vargetableringen här så kanske det inte skulle va så dumt med något skydd.... Har för mig att det diskuterats förut men hittar inget när jag söker... Vad finns det för erfarenheter på forumet???? Hmm jag har nu beställt en skyddsväst med vargskydd från protector efter att fått ett hyfsat erbjudande:) Ha ha lurad som vanligt? Ja kanske, men det skulle tydligen va en ny modell som va ca 30% lägre vikt, och spännena som kritiseras är bortplockad..... Den nya västen är svart med reflexer och har kevlar som yttertyg och ist för 8 lager skyddsmaterial så är det 4 så smidigheten ökar jämfört med den gamla.... Om det är någon som är intresserad så kan jag skriva om mina erfarenheter med den nya västen:)? Jag har tänkt att vänja hundarna med västen under våren och sommaren så det inte innebär några problem till hösten, att ha västen på då vi cyklar går i skogen mm mm Västen skulle tydligen väga ca 1kg och det tycker inte jag låter som så farligt..... Vargetableringen som sker här kommer med stor sannolikhet ställa till det här till hösten dock ska jag försöka vara så förberedd som det bara går och skydda mina ögonstenar så gott jag kan:)
Publicerat Mars 18, 201016 yr Tester är alltid intressant, så återkom gärna när du har mer kött på bená. Är väl snart en realitet för en annan också.
Publicerat Mars 18, 201016 yr Författare Tester är alltid intressant, så återkom gärna när du har mer kött på bená. Är väl snart en realitet för en annan också. Japp ska dokumentera med bild och kommentarer hur den verkar att funka:) Kan börja med att försäljaren ringde upp mig på eftermiddagen och medelade att han lämnat västen på posten och troligtvis får jag den redan i morgon Fick även kolli nr så det är nog riktigt;) Får väl se hur jag vänjer in hundarna så de inte påverkas så mycket....
Publicerat Mars 19, 201016 yr Författare Fick hem västen idag och jag tycker den är lite stor och skickar därför tillbaka den..... Byter ut den mot en L då XL säkert skulle passa på en normalstor jämthundshane, verkar va svårt för folk att inse att jämthundstikarna varken är särskillt stor eller djupbröstad...... Frågade en gång extra när jag beställde västen om han verkligen trodde att mina behövde XL..... Mina Jämthundstikar är ca 55-56 cm i manke och väger 20-22 kg, blandhunden som är knappt 70cm i manke och väger ca 35 kg fick nästan på sig västen så den skulle nog passa fint på en jämthane...... För övrigt så verkade väste hyfsad följsam även om alla hundar blev stel som en pinne och såg lite skamsen ut...... Tror kanske det va bra att jag skaffade västen nu så man hinner vänja in dom under sommarn;)
Publicerat Maj 20, 201015 yr Författare Lyfter den här tråden då jag avbeställt västen eller rättare sagt försöker avbeställa Har inte fått något svar när jag sökt kontakt och det sista svar jag fick va att västen va skickad och att han skulle höra av sig men inget har jag hört så nu har jag bombarderat de med mejl och försökt att ringa utan resultat, att jag inte vill ha någon väst och att de skulle betala tillbaka det jag betalat för västen Verkar vara bluff och båg när man inte kan säga som det är och då är jag inte intresserad Ska ni handla från hundskydd så se till att ni handlar av återförsäljare och INTE direkt av dessa lurendrejare!!! Några förslag vem jag ska vända mig till och vilka åtgärder ska jag vidta? Det har bara gått några dagar sen jag bestämde mig att jag inte ville ha någon men de lovade att de skickat västen i slutet på Mars
Publicerat Maj 20, 201015 yr Jag är inte så insatt, men är det den västen som Grimsö är inblandad i? Tomas
Publicerat Maj 20, 201015 yr Författare Jag är inte så insatt, men är det den västen som Grimsö är inblandad i?Tomas Japp
Publicerat Maj 20, 201015 yr Författare Då är jag rädd att du blivit blåst, tyvärr. Ok ja vi får se men jag lär inte va tyst om det iaf
Publicerat Maj 20, 201015 yr En kompis beställde för länge (typ2år?) sedan, tyst och lytt. Synd för den ser ju bra ut. Tomas
Publicerat Maj 20, 201015 yr Författare En kompis beställde för länge (typ2år?) sedan, tyst och lytt. Synd för den ser ju bra ut.Tomas Vad har han gjort för att lösa det hela då? Det kanske är dax för att kontakta sverker
Publicerat Maj 20, 201015 yr Jag tror han bara gav upp, men nu ska vi inte måla fan på väggen. Det kanske löser sig?
Publicerat Maj 20, 201015 yr Författare En sak är säker, jag är inte så van att ge upp, utan tänker fortsätta bombardera både själva protector och blanda in dess återförsäljare med ontsinta mejl för att se till att han inte kommer att kunna sälja en endaste väst till och ev fortsättning kommer nog att följa upp Jag är ju själv egen så jag vet hur fort dåliga rykten kan skena iväg bara för att en endaste människa tycker att man gjort fel Nu hoppas jag att det ger sig utan någon större strid men men jag blir förbannad när folk inte kan hålla vad dom lovar och dessutom försöker ljuga ihop något om att det skulle va skickat
Publicerat Maj 22, 201015 yr Författare Ikväll har jag fått SMS att han ska ha gjort en återbetalning nu i helgen om det beror på mina påtryckningar el ev jägarebutiken som skulle hjälpa mig att trycka på det vet jag inte men jag tackar Christoffer på jägarebutiken iaf för att ha hjälpt mig Nu har jag inte sett pengarna än men förhoppningsvis så stämmer det!!!! Prat om skatteverket brukar kunna sätta fart på egenföretagare :D Han skriver för övrigt att det varit så mycket ned lanseringen av den nya västen så jag "tyvärr" har hamnat i kläm! Chevalier har avbrutit sitt sammarbete med dem iaf!!!
Publicerat Juli 25, 201015 yr Författare Efter en hel del bråk fick jag svar förra veckan att de skulle betala tillbaka slantarna och skicka mig en väst som plåster på såret.... Pengarna har dock uteblivit men en väst ramlade in i fredags iaf! Tänker nog sälja den då reviret har flyttat sig ganska mycket så jag blir nog inte direkt berörd, vargtiken gick nog tom med, så jag behöver inte använda något skydd denna höst Men en varningens ord om denna försäljare är då på plats iaf
Publicerat Juli 25, 201015 yr Jag köpte en protectorväst på vildsvinsmässan i Västerås för ett antal år sedan, när västen kom har jag för mig. När jag kom hem tyckte jag inte den passade så jag ringde till honom, och det var bara att skicka tillbaka västen så skulle jag få en ny i rätt storlek. Det gick kanske en månad så fick jag västen i retur. Sen ringde jag och jag mejlade utan framgång tills en polare var på Tullgarnsmässan och gick och pratade med honom. Har för mig att det var någon liknande förklaring då, han hade så mycket att göra. Hursomhelst så skickade han med en väst med kompisen i rätt storlek sen skickade jag tillbaks den gamla igen. Dock så sålde jag den ganska omgående då jag tyckte den var ganska hämmande för hunden.
Publicerat December 15, 201015 yr har också problem med denna göran på detta företag. fick erbjudande i mars om den nya lättare västen, och eftersom det lät bra med leveransgarantin som lovade pengarna tillbaka om dom inte levererade innan 30maj så beställde jag en sån. men som ni alla vet så klarade dom inte av att leverera utan i mitten av augusti fick jag västen, men nå pengar har jag inte sett röken av. har då ringt en 10tal gånger och skickat många sms och mail men endast 2-3 svar där han lovar att pengarna är utbetalt eller att dom kommer innan månadens slut pga av mycket att göra med lanseringen... försökte igår med att göra en polis anmälan om bedrägeri men det gick inte, var tvungen att driva det privat via kontakt med konsumentombudsmannen så ska ringa dit. nån som har nå andra ideer hur man ska lyckas få tillbaka pengarna som utlovats???