Publicerat Mars 19, 201016 yr Jag har gått i bössbytartankar i någon månad. Jag vet egentligen inte varför jag vill byta vapen, kalibern gillar jag och vill behålla men geväret har sina små skavanker, bla en liten spricka i kolven och något litet ojämnhet på kolven vilket ibland gör repeteringen svår. Problemet är (som Karl.Ö så fint påminde mig om) är att geväret skjuter väldigt tätt. Även jag som nybörjarskytt har lyckats skjuta hål i hål. Detta innebär ju att det kanske vore dumt att kasta bort ett bra gevär. (Kalle hotar med pungspark ) Så ny stock kanske är rätt väg(?) Geväret i fråga är Parker Hale i 308:a. Det borde vara en m/98 om jag inte fattat fel. Så nu undrar jag lite och hoppas att någon här kan hjälpa mig. Är det "bara" att köpa en m/98-stock och byta eller finns det något jag bör se upp med? Vilka märken rekommenderas? Gör man det själv eller är det vapensmed som gäller? Vilken prisnivå pratar vi om? Geväret är ju rätt gammal så jag vill inte lägga ut för mycket på det. Jag tror jag vill ha en plaststock, men det är inget måste. Övriga idéer och tankar välkomnas oxå. /Magnus