Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Utställning Boliden 20100522

Featured Replies

Publicerat

Ska på första utställningen nånsin nu i maj och skulle behöva lite tips och trix på vägen. Vad bör jag träna på innan dess? Hon är ju väldigt valpig men det är nog inget jag kan påverka allt för mycket på 2 månader.vStår i annonsen att den går den 22a maj men i anmälningsblanketten kan man kryssa i dag 1 och dag 2. Hur fungerar sånt där egentligen? Är "slutspelet" på söndan eller är det bare en dag? Kullsyskonen har gått bra. 3 stycken har ställts ut och alla har fått 1or så man har lite förväntningar om att hon ska få ett godkännande iaf :lol: .

Någon annan som ska dit?

Publicerat

Att hunden kan gå/springa snyggt och bra i koppel och vara kapabel att stå är ju en fördel :lol: Likaså att hunden inte backar när någon kommer och klämmer och känner på den är ett stort +.

Allt ovan går utmärkt att träna in på 2 månader om du tar en liten stund varje dag.

Publicerat
  • Författare

Hmm har försökt träna det här med att stå men hon är så intränad sen tidigare att sitta när hon ska stanna. Hur lär man om henne? :rolleyes:

Publicerat
Hmm har försökt träna det här med att stå men hon är så intränad sen tidigare att sitta när hon ska stanna. Hur lär man om henne? :rolleyes:

håll en godbit i handen, knuten hand, och sätter hon sig ner håller du fram handen en bit framför nosen och när hon märker att hon måste resa sig upp för att få godbiten säger du "stå" och så får hon godisen. funkar bra sedan i ringen att bara ha en knuten hand framför hunden så förstår hon att hon ska stå och sen när du kommer ut ur ringen ge henne godbiten.

Publicerat
  • Författare

har testat den tekniken nu och det verkar funka hyfsat. tränar en stund varje dag så kanske det ger med sig.

Nå ingen annan som ska ställa ut?

Vad tror ni om henne förresten? Kan hon skrapa ihop ett godkännande? Är 55-56 hög iaf så där borde hon inte bli underkänd iaf :rolleyes:

post-76-1269353352_thumb.jpg

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Nu är det snart bara 1 vecka kvar och man börjar bli så lagomt nervös. Varken jag eller vovven har nånsin varit på utställning. Hade tänkt vara där ganska tidigt så hon får träna lite runt andra hundar. Funderade bara på en sak. Vad ska jag köra för halsband? Är det "stryplänk" som gäller? Isf får man åka och införskaffa ett

Publicerat

tycker du ska använda det halsband som du har när du tränar henne om hon funkar bra bland andra hundar när du har det :D annars är det rätt enkelt att få dom stå snyggt med hunvudet om du kör utan halsband och har ett "utställningskoppel" eller som jag kallar det "jaktkoppel". Lycka till ska se att går det bra blir du biten annars fnyser du bara åt det och ser det som nödvändigt ont för att få starta jaktprov :rolleyes::D

• 2 weeks later...
Publicerat
Nu är det snart bara 1 vecka kvar och man börjar bli så lagomt nervös. Varken jag eller vovven har nånsin varit på utställning. Hade tänkt vara där ganska tidigt så hon får träna lite runt andra hundar. Funderade bara på en sak. Vad ska jag köra för halsband? Är det "stryplänk" som gäller? Isf får man åka och införskaffa ett

nååå hur gick det för er på utställningen??