Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Norma Vulkan 8x57JS...

Featured Replies

Publicerat

Vad är det som hänt med Normas patronutbud i 8x57JS? Var förbi Backlunds Vapen här i Ström och tittade i hans Normakatalog och märkte att det fattades något inför vårens skytte och jakt, nämligen Norma Vulkan i denna eminenta kaliber. Hur ser det ut i katalogerna hos era vapenhandlare? På Normas  hemsida märker man ingen förändring, då det finns Vulkan, Oryx och Alaska...

Hur ser skllnaderna ut mellan dessa tre patroner? Tittade i en gammal tråd om just Norma Vulkan i t.ex. 8x57JS, 9,3x57 och 9,3x62 och ett antal trådar på grannforumet. Ibland prisades Oryx i just 8x57 och ibland fick den lite ris.

Morbror som är hundförare använder mest vulkan då den har den bästa uppsvampningsförmågan - enligt honom - men är detta sanning? Vad ska jag som passkytt använda i mitt nyförvärv? Spelar det ens någon roll eller ska jag vara sparsam med de få vulkaner jag har kvar tills älgjakten?

Mvh Dunderklumpen

Publicerat

jag tycker mig sett bättre resultat med oryx än vulkan men det är bara i slaktboden då jag inta jagar med den kalibern.

Publicerat

Är själv vulkan förespråkare ! Har den till 6,5an men till 8*57 snubblade jag över en annan kula som jag provar lite nu. Men när de är slut så tänkte jag testa vulkan i 8*57 så hoppas de finns kvar.

Publicerat
  • Författare
Är själv vulkan förespråkare ! Har den till 6,5an men till 8*57 snubblade jag över en annan kula som jag provar lite nu. Men när de är slut så tänkte jag testa vulkan i 8*57 så hoppas de finns kvar.

Förhoppningsvis hittar du någon ask, men tyvärr har dem nog slutat med Vulkan till 8x57'n...  -_-

Ska lägga ut en blänkare på robsoft så kan jag återkomma med mer information.

Publicerat

Slutar Norma med vulkan så behöver man inte köpa Norma längre till deras överpriser.

Men är du säker?

Publicerat
  • Författare
Slutar Norma med vulkan så behöver man inte köpa Norma längre till deras överpriser.

Men är du säker?

Tror tyvärr de har slutat med vulkan i 8x57 iaf, men enligt Fritz så tycker han att jag ska 

använda Vulcan på banan och köpa Oryx till jakten. Oryx svampar upp minst lika bra, och håller dessutom ihop. Det är rätt vanligt att mantel och blykärna separerar på Vulcan.

Mvh  :wub:B)

Publicerat
  • Författare

Så vi får väl se till höst när jag minst kommer skjuta 4 älgar..  :wub:B);)

Publicerat
Tror tyvärr de har slutat med vulkan i 8x57 iaf, men enligt Fritz så tycker han att jag ska 

Mvh  :wub:B)

Såg det. Moget och väl avvägt svar.

StorGalt här på forumet har skjutit 200grisar och tänker inte byta bort sin vulkan kula.

En annan jag vet som skjutit extremt mkt gris även han skjuter med vulkan.

Båda ovannämda i kal 308 !

  • 5 weeks later...
Publicerat
Tror tyvärr de har slutat med vulkan i 8x57

Mvh  ;):lol:

Kan bekräfta att de inte ska sluta med den !

Då den är en "en favorit" på många platser.

/mvh.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.