Publicerat Mars 20, 201016 yr Va ute och motionerade hundarna på en näst intill viltfri plats idag. Men en av de få djur som det är ganska gott om är bäver. Vi eller lättare sagt hundarna hittade resterna av en bäver. Svansen och lite av bakkroppen det va en ganska liten svans så det va väll en fjolårs unge. Men nu till frågan vem tar en bäver? Har en ganska stor lo djurs stam och även någon varg. Så jag gissar på någon av dessa men sammbon undrade om det inte kunde va räv? Men kan en räv klara av en bäver????
Publicerat Mars 20, 201016 yr Det kan finnas många orsaker till att bävern dog, men jag tror inte att en räv har någon chans med en bäver, då den förmodligen bara skulle behöva rulla ner i vattnet och försvinna. Ska dock bli intressant att läsa diskussionen om vilket djur eller organism som ligger bakom detta.
Publicerat Mars 20, 201016 yr enligt en besserwisser jag är lite bekant med så är ju bävern huvudföda för vargen troligtvis så är det nog varg eller lokatten som har varit i farten räv vill jag få till att den inte klarar att ta ett sånt djur om den inte lyckades komma på den långt från vattnet
Publicerat Mars 20, 201016 yr Författare Den låg vid bäcken som rinner mellan två tjärn. Det är ca 60-70meter i mellan.
Publicerat Mars 20, 201016 yr Den låg vid bäcken som rinner mellan två tjärn. Det är ca 60-70meter i mellan. på expressen får välja är de tju tydligen tjuvjakt, för bäver har inget värde i skinn,kött eller annat och kroppen har bara dumpats precis som i vargjakt
Publicerat Mars 20, 201016 yr på expressen får välja är de tju tydligen tjuvjakt, för bäver har inget värde i skinn,kött eller annat och kroppen har bara dumpats precis som i vargjakt Hahah a jo vist
Publicerat Mars 21, 201016 yr Är det inte skottpengar på bäver nänstans i sverige? Jämtland känns det som. Eller är det bara vinden som susar i mitt huvud? Skjuten och lämnad tänkte jag.
Publicerat Mars 21, 201016 yr Är det inte skottpengar på bäver nänstans i sverige? Jämtland känns det som. Eller är det bara vinden som susar i mitt huvud?Skjuten och lämnad tänkte jag. Några skottpengar är det inte, men visst finns det folk som skjuter bäver utan att ta reda på dem.
Publicerat Mars 21, 201016 yr Idre besparingsskog betalar skottpengar för bäver. Man blir arg när "jägare" nedlåter sig till att skjuta ett djur som varit utrotat för någon hundralapp och ger f-n i att ta reda på skinn och kött.
Publicerat Mars 21, 201016 yr Behöver ju inte vara en fråga om Predator vs. Byte Kan ju alltid vara typ sjukdom, skada osvosv... Så jag gissar på... halvöverkörd bäver vs. Näbbmus...
Publicerat Mars 22, 201016 yr Kan ju som sagt vara ett antal olika scenarion. Bäver, älg och rådjur är väl enligt SLU vargens huvudsakliga bytesdjur? Kan ju också vara så att bävern dött av naturliga orsaker, släpats upp utav en räv och sedan ätits av diverse asätare. Lo har jag aldrig hört tar bäver men det känns ju inte helt omöjligt.
Publicerat Mars 22, 201016 yr Stor katten kan säkert ligga bakom det. Har varit med om det tidigare, 1 lodjur vi jagade för några år sedan hade slagit en bäver precis vid bäverns uppgång ur isen