Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lätt kolv till 1600

Featured Replies

Publicerat

Vad väger de billigare syntetkolvarna?

Finns det någon som kommer under 800g. För det är vad orignalet väger med bakelitkappa. Börjar luta åt att behålla orignalet.

Publicerat
  • Författare

Inte ett enda svar?

Publicerat

Använd orginalet, går du vilse kan du ju alltid tälja några stickor och göra en brasa.

Känns väl bättre att byta när den gamla börjar ruttna.

Publicerat

Just 1600 serien är väl lite knlkig att få tag på syntet eller kolvar överhuvud taget. Borde kunna ta tex en 98 kolv och plasta ner systemet i den. Jag hade min Win 70 i en CG-80 kolv och senare även ett Sako A1 system. Mycket plast och vilja går det mesta :huh:

Publicerat
  • Författare
Just 1600 serien är väl lite knlkig att få tag på syntet eller kolvar överhuvud taget. Borde kunna ta tex en 98 kolv och plasta ner systemet i den. Jag hade min Win 70 i en CG-80 kolv och senare även ett Sako A1 system. Mycket plast och vilja går det mesta :huh:

I så fall så är det ju ännu mindre anledning att byta. Om man får plasta en massa så blir det ju inte lättare iallafall.

Publicerat
I så fall så är det ju ännu mindre anledning att byta. Om man får plasta en massa så blir det ju inte lättare iallafall.

Det blir ju inga kilon direkt. En stock från http://www.hightech-specialties.com/ med lite plast blir nog rätt ok.

Publicerat

Mcmillian fräser för 1600 - gäller bara att ange om man har alu eller stålunderbeslag. En av deras kolvar med EDGE utförande borde kunna bli riktigt lätt. Om jag inte minns alldeles fel väger en vanlig ca 800gram o en i EDGE borde hamna på något hundratal gram eller kanske det dubbla mindre.....

//K9

• 1 month later...
Publicerat

Du får köpa ett gymkort istället så du orkar bära bössan :wub:

Publicerat
  • Författare
Du får köpa ett gymkort istället så du orkar bära bössan :lol:

Vad är nu detta? :lol:

Komma här och va nosastyv det första du skriver på forumet. :D

Bössan i sig är ju inget problem, men jag har ju alltid en massa vilt att släpa hem också. :lol:

Publicerat

Om det är vikten du ska ha ner så är det nog enklare att kapa av en bit på pipan...

Publicerat
  • Författare
Om det är vikten du ska ha ner så är det nog enklare att kapa av en bit på pipan...

pipkapning är redan med i planeringen.

Publicerat

Jag har beställt denna kolv till min 1640 idag:) http://www.staffansvapen.se/vapen/tillbeho...g-a-bolt-3.html

Efter lite forskning så visade det sig att det skulle passa fint med mauser 96 kolv till min 8x57js huskvarna, om det stämmer visar väl sig när jag får den......

Publicerat
  • Författare
Jag har beställt denna kolv till min 1640 idag:) http://www.staffansvapen.se/vapen/tillbeho...g-a-bolt-3.html

Efter lite forskning så visade det sig att det skulle passa fint med mauser 96 kolv till min 8x57js huskvarna, om det stämmer visar väl sig när jag får den......

Den var allt för tung för min smak. Ska jag byta kolv så ska den komma under orignalets 0.8kg. Just nu lutar det åt att behålla orignalstocken.

Publicerat
Den var allt för tung för min smak. Ska jag byta kolv så ska den komma under orignalets 0.8kg. Just nu lutar det åt att behålla orignalstocken.

Gör de det verkar inte finnas så många lätta kolvar åt dessa:) Upptäckte under förra veckan att min kolv hade spruckit vid pistolgreppet..... Den har även varit lite krokig....

Publicerat

Borra ur kolven i bakänden så lättar du den lite grann.

Inte bär du väl hem alla grävlingar :D

Eller tänker du skjuta högvilt i år :rolleyes:

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Borra ur kolven i bakänden så lättar du den lite grann.

Inte bär du väl hem alla grävlingar ;)

Eller tänker du skjuta högvilt i år ^_^

/Lasse

Finns nog inte så många gram att hämta där. Men man kan ju försöka.

Hade jag burit hem alla grävlingar så hade jag väl haft kroniska ryggproblem. ;) Och grävlingarna använder jag inte 9,3an till. :)

Ja i år också. :)

Det är det där jävla släpandet på grisar som tröttar. B) Men det vet väl du inget om? :D

Publicerat
Finns nog inte så många gram att hämta där. Men man kan ju försöka.

Hade jag burit hem alla grävlingar så hade jag väl haft kroniska ryggproblem. ;) Och grävlingarna använder jag inte 9,3an till. ;)

Ja i år också. ^_^

Det är det där jävla släpandet på grisar som tröttar. :) Men det vet väl du inget om? :)

Ska jag vara ärlig så skjuts det på tok för lite gris hemma hos mig.

Fast o andra sidan har jag varit så smart nog att förse mig med traktorer :D

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Ska jag vara ärlig så skjuts det på tok för lite gris hemma hos mig.

Fast o andra sidan har jag varit så smart nog att förse mig med traktorer ;)

/Lasse

Vi kan göra en uppdelning. Jag skjuter grisarna så kan du köra traktor. ;)

Publicerat
Vi kan göra en uppdelning. Jag skjuter grisarna så kan du köra traktor. :wacko:

Ja, och vill du köra ännu mer traktor är det bara att höra av dig! :P För jag tror att du skulle få köra så mycket traktor som du bara orkar! ^_^:o;)

Publicerat

Jag tycker att du borde överväga en Edge från McMillan eller en Summit från Lone Wolf 425 gram ger ett visst utrymme för att slabba med microballonger o bädda rätt den, kan inte bli mer än 100 gram till på det.

då är du på 500 gram och 5/8 delar av den tidigare vikten.

/Christian