Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lees autoprimer?

Featured Replies

Publicerat

Har den här handhållna mojen och jag har insett att jag måste ha en ny hylshållare när det ska laddas .222.. men så grottade jag runt på Lees hemsida och där fanns två olika reservdelar.. stor pinne och liten pinne.. Räcker det inte med annan hylshållare, måste man byta ngt annat mög i mojjen för att det ska fungera??

Hade lite problem att finna hylshållaren hos vapex med, någon som vet vad den heter??

Mvh!

Publicerat

Ja, du måste byta insats mellan liten och stor tändhatt. Jag köpte två isättare och har den lilla isättarpinnen monterad i den ena, och den stora i den andra. De är ju så billiga så man kan ha två hemma :wub:

Otroligt trevlig tändhattsisättare om du frågar mig. MYCKET bättre än att sätta tändhattar med isättaren som sitter i min RCBS-press. Känslan blir klart bättre med Lee handisättaren, och det krävs mindre kraft (hur konstigt det än kan låta).

Hylshållaren till handisättaren heter #4.

Publicerat
  • Författare

Uff :wub::mad:

Tack Exabit, blir en tredje order till vapex.. ibland kan jag nog tycka att jag är bestyckad med på tok för kort tid mellan tanke och handling..

Mvh!

Publicerat

Fast bägge insatserna ska ingå i varje Auto Prime (kolla i din originalbox). Det enda du ska behöva är hylshållaren.

Publicerat

:wub: Då slapp jag kolla.

/Lasse

Publicerat

Fan va smart med dubbla. Inte allt för besvärligt att byta men som du säger så är dom billiga så man har ju råd med två.

Publicerat
  • Författare

He he.. kul kille... orginalbox? Hittade ngn stor svart plastmoj som jag vet hör ihop med primern.. var säkert någon pinne med men gud vet vart den hamnat.. blir till att beställa en ny!

Mvh!

Publicerat

Köp 2 då och be dom montera ihop dom så har du till både stora o små knallar :wub:

Publicerat
Köp 2 då och be dom montera ihop dom så har du till både stora o små knallar :mad:

"Be dom"? Det gör man ju själv :mad:

Bra att ha två oxå när handtaget på den ena går av :wub:

Publicerat
  • Författare

Fick svar från vapex, de begrep inte riktigt mina förvirrade önskemål ;)

Följde Exabits tanke, beställde en komplett och hoppas/förutsätter att den lilla pinnen är med.

Dessvärre 2-3 veckors leveranstid på 40 grains v-max :rolleyes:

Mvh!

Publicerat

Jag har en Lee plastask med 12 st. hylshållare till tändhattsisättaren. Den kan inte kosta många kronor? Så att man är förberedd för de flesta patroner framöver :rolleyes:

Klarar dock inte 378 Wby Mag, 416 Rigby, och liknande mjölkkannor.

Publicerat
Dessvärre 2-3 veckors leveranstid på 40 grains v-max :rolleyes:

Jag kan skicka upp mina resterande Nosler Ballistic Tip 40-grainare till dig om du är i tidsnöd? Själv har jag ingen nytta av mina kulor (vare sig jakt- eller andra) för tillfället.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare
Jag kan skicka upp mina resterande Nosler Ballistic Tip 40-grainare till dig om du är i tidsnöd? Själv har jag ingen nytta av mina kulor (vare sig jakt- eller andra) för tillfället.

Fan detta hade jag missat, skulle hit och rodda med ursprungsfrågan.. Men visst, är det varmintmodellen eller den snällare BT du har?

Snackat med Vapex precis, ändrade beställningen från 100 v-max till 250. Insåg det meningslösa med 100 givet vapex leveranstider <_<

Hittade inte nya autoprimern i min orderlista så jag frågade Anders om det.. enligt honom så ingick INTE lilla pinnen när man köpte en dylik tingest. Men där är jag benägen att lita mer på dej Exabit :huh:

Det bökiga är att jag har fattat att jag måste ha en annan pinne, hittat den och beställt, men jag kan fan inte hitta plastbussningarna som hör till lilla pinnen??!! Kollat runt på lees hemsida och reservdelar men jag kan fan inte se vad det är jag ska ha.

Input?

Pmar dej Exabit..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Vafan.. det är ju hela den svarta mojen jag ska ha, där ingår ju plastskiten som pinnen löper i då den trycker knallen på plats!

Ok den och pinnen ska alltså räcka?

Mvh!

Publicerat
Vafan.. det är ju hela den svarta mojen jag ska ha, där ingår ju plastskiten som pinnen löper i då den trycker knallen på plats!

Mvh!

Pinnen sitter redan monterad i plastmojen på min iaf. http://www.youtube.com/watch?v=rVB3Sfcg6wA Crash course på YT <_<

Publicerat

Mvh!

När jag köpte min följde det med två plastmojänger med hylshållare, en för stor tändhat och en för liten och tittar man på Vapex hemsida så verkar det vara så det ska vara: "Lee Auto Prime w/ Large & Small Trays (Hand Held)"

Däremot passar inte vissa (t ex 7x57R) i autoprimen utan där använder jag "Lee ram prime" för då används samma hylshållaren som du använder till laddverktygen till att hålla hylsan.

Publicerat
  • Författare
När jag köpte min följde det med två plastmojänger med hylshållare, en för stor tändhat och en för liten och tittar man på Vapex hemsida så verkar det vara så det ska vara: "Lee Auto Prime w/ Large & Small Trays (Hand Held)"

Jag fick bara med den jag har, fick med någon annan moj som jag inte fattar vad det är, gissar på att den hör ihop med laddpress eller något, ser helskum ut.

Tror jag har koll nu iaf!

Mvh!

Publicerat
Jag fick bara med den jag har, fick med någon annan moj som jag inte fattar vad det är, gissar på att den hör ihop med laddpress eller något, ser helskum ut.

Tror jag har koll nu iaf!

Mvh!

Jag köpte mitt begagnat med annan bråte, men jag har precis som du säger två svarta knallhållare om vi kallar dom det och två olika pinnar men bara en fjäder vilket suger .....

/Lasse

Publicerat

Samma för mig ;)

Mvh.

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Och så hämtade jag paketet från Vapex och vad hade de skickat???

Autoprime II vilket då är en jävla moj man fäster i laddapparaten och fantamej inte vad jag beställt.. Ska kolla orden nu sen blir det ett rätt hett samtal med Vapex!

Mvh!

Publicerat
Och så hämtade jag paketet från Vapex och vad hade de skickat???

Autoprime II vilket då är en jävla moj man fäster i laddapparaten och fantamej inte vad jag beställt.. Ska kolla orden nu sen blir det ett rätt hett samtal med Vapex!

Mvh!

:ph34r:

/Lasse

Publicerat
  • Författare

Manipulativ fan den där Anders :ph34r:

När han svarade så rann illskan av direkt, helt sjukt!

Reder sig, de skickar upp RÄTT moj och jag skickar tillbaka fel moj.

Mvh!