Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Foderspridare-änder

Featured Replies

Publicerat

Jag har en mark med två viltvatten som ligger ca två mil ifrån mitt hem. Tanken är att sätta ut ca 40 ällingar i dessa. Min fråga är vad har ni för erfarenhet av American hunters foderspridare. Mitt behov är en pålitlig spridare som inte behöver sprida långt. Det räcker att det trillar rakt ner i det grunda vattnet. Är AH något för mig eller är de kassa?

Mvh Mattis.

Publicerat

Pålitligheten för en spridare till änder är viktigt!

Jag hade inte valt American Hunter.

Själv använder jag mig iofs av modeller som Moultrie och AccuFeeder till vildsvin utan problem.

Pfeiffs Feeder är nog den enda spridaren jag skulle valt till änder.

Publicerat

Har en. Sprider inte i så stor radie i orginalutförande. Har för mig att det var skurebo som kopplade om det så att spridningen blev bättre.

Har själv tagit bort stålringarna som satt runt själva "spridarplattan" tyckte att för mkt foder blev liggande och blev fuktigt annars.

Tror att den skulle fungera galant till ditt ändamål. :D

Publicerat

Kör med Moultres de funkar bra.Har nån AH men de är lite b kvalitet tycker jag

Pieffs är naturligtvis det bästa men det beror sig ju helt på hur mkt du vill lägga ner.

Lycka till med änderna!

Publicerat
  • Författare

Tack för svaren. Jag sökte här på forat och hittade en gammal tråd där Hipshot tipsade om inmatning för att få ett långt kvälls sträck. Där beskrev hur han modifierat en spridare som spred för brett genom att sätta en tratt över spridaren. Fodret ramlade rakt ner.

Så då kom jag att tänka på min accufeder som jag har till vildsvinen på min hemma mark. Denna missar aldrig men jag har haft lite problem med timern. Denna spridare kommer jag köra på änderna och köper en AH till vildsvinen.

Jag har ganska klent med gris så det gör ej så mycket om den inte sprider så vitt.

Vänligen Mattis.

• 2 weeks later...
Publicerat
Tack för svaren. Jag sökte här på forat och hittade en gammal tråd där Hipshot tipsade om inmatning för att få ett långt kvälls sträck. Där beskrev hur han modifierat en spridare som spred för brett genom att sätta en tratt över spridaren. Fodret ramlade rakt ner.

Så då kom jag att tänka på min accufeder som jag har till vildsvinen på min hemma mark. Denna missar aldrig men jag har haft lite problem med timern. Denna spridare kommer jag köra på änderna och köper en AH till vildsvinen.

Jag har ganska klent med gris så det gör ej så mycket om den inte sprider så vitt.

Vänligen Mattis.

testa Moultrie (kanske felstavat). Billiga, pålitliga och ganska energisnåla. Jag har ett flertal olika spridare och denna anser jag är mest prisvärd. Kolla på www.torsbohandels.se för pris

post-4072-1270184651_thumb.jpg

Publicerat

Finns bara en!

Pfeiffs är en väl beprövad spridare som funkar i alla väder.

Det kostar en slant men du kommer inte att ångra dej.

Tror Hippen kan gå i godo för det me.

Mvh

Publicerat
Finns bara en!

Pfeiffs är en väl beprövad spridare som funkar i alla väder.

Det kostar en slant men du kommer inte att ångra dej.

Tror Hippen kan gå i godo för det me.

Mvh

Jag är inte benägen att hålla med dig. Det är fullt möjligt att funktionen är bra, men prissättningen är helt fel.

Jag har själv testat åtskilliga spridare och jämför man pris/funktion så finns det ingen svensk spridare som är konkurrenskraftig