Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sellier & Belliot i 8x57JS

Featured Replies

Publicerat

Vad tror ni forumister om ammunition från S&B i kaliber 8x57JS? Tänkte testa allt från Norma silverblixt, alaska, oryx, vulkan, Sako Hammerhead och S&B SPCE till S&B FMJ på skjutbanan i vår. Allt för att hitta tätaste träffbilden geväret kan generera...

Frågan som då kommer upp i skallen är om det är värt att köpa S&B-ammunition eller om det är rent skit som så många tycker och tyckte när den omtalade vapensprängningen på en CG-studsare inträffade i sommar?

Jag hittade ju trots allt tre olika sorters S&B-ammunition på http://www.staffansvapen.se/ammunition/sel...7-js/index.html...  :rolleyes:

Publicerat

Har bara provat S&B övnings ammunition i min 8x57 och jag gör det inte igen, ända anledningen var att jaktskytteklubben skulle byta från norma till S&B, vilket dom sen aldrig gjorde.

Den slog ganska rejält både mot jaktmatchen och mot de olika jakt ammunitionerna jag använder, sen så var väl inte jämnheten mellan skotten den bästa heller.

Fast den enskilt största anledningen till att jag inte skjuter med den igen är kvaliten, tändhattar och hylsor var inte vackra efteråt.

Pratade om saken med en handladdande kompis och han skulle aldrig få för sig att ladda om en S&B hylsa igen med tanke på hur dom såg ut.

Sen så har det ju varit en del incidenter med S&B ammunition som också gör att man tar sig en funderare, som tur är så har man själv varit förskonad från det.