Publicerat Mars 23, 201016 yr Jag skrämde upp ett vildsvin ur sin daglega i förrgår när jag var ute med hundarna efter jobbet. Vi hade gått förbi på kanske bara 20 - 30 meter men inte sett det. När vi sedan passerat det så reste det sig och knatade iväg. Vi gick fram och kikade där jag sett den och hittade gropen den legat och sovit i. Den kändes rätt mysig och var så klart fortfarande varm och skön. (Jag provlåg dock inte. ) Hundarna är ju basset hound och inte så "på" vildsvin precis. De spårade trots det en bit på behörigt avstånd och självklart i lina... Grisen såg vi så klart aldrig mer då den schappade området rätt omgående kan jag tänka mig. Så till en fråga som jag tänkte någon här kanske kan svara på: Använder vildsvin samma lega flera gånger? Har de så att säga ett sovrum? Troligen kommer det inte tillbaka dagen efter men senare? Skulle vara intressant att smyga dit och kolla om det ligger där någon annan dag när vinden är rätt och jag inte har hundarna som trasslar in sig i alla granar och grenar... Någonsomvethurdetliggertill?
Publicerat Mars 24, 201016 yr Jo det gör de säkert. Jag har då fått upp samma grisar i samma myrstack två helger i rad. /Peter
Publicerat Mars 24, 201016 yr Vänta någon dag och återvänd, jo då de brukar ha särskilda platser, /Christian