Publicerat Mars 24, 201016 yr Jag ska träna en hund i avståndslydnad som en del av utbildningen till hundinstruktör på Hundens hus i Gbg. Det ska vara totalt 5 timmar effektiv träningstid. Du som ägare får jättegärna vara med, men poängen är att jag ska träna hunden själv för att få erfarenhet. Det jag erbjuder dig är en hel del bra övningar som du kan jobba på själv efteråt. Det är ungefär som att gå en privatkurs i avståndslydnad. Fast jag visar dig hur du ska göra. Exempel på övningar som ingår: * kontaktövningar * koppelövningar * stanna * inkallning m.m. Vi kommer träna mestadels med långlina och sele - har du ingen egen kan jag fixa det. Är du intresserad så skicka ett meddelande till mig. Deadlinen är den 1/9 2010 så har du mycket att göra kan vi planera in träffar under en längre tid. Längre fram ska jag även träna 2 st hundägare med hund varav en ska vara valp (max 6 mån.) 5 timmar vardera (valp- och vardagslydnad). Passar det bättre får du gärna skriva till mig och säga att du är intresserad så kontaktar jag dig när det är aktuellt. Du kan se redovisningsfilmer från mina tidigare projekthundar på min hemsida: www.rebeckasjaktlydnad.se