Publicerat Mars 24, 201016 yr Hej! Då va det min tur igen Under våran näst sista dag i Egypten hade jag ett missat samtal och ett medelande på telesvar... Det var från min mor och hon berättade att våran älskade Sako hade sjuknat in och beslut om avlivning togs. Ändtarmen hade spräckts pga ett brock och kostnaden för operation skulle bli höga så veterinären i samråd med mor tyckte det va bäst att han fick lämna jordelivet. Så tack Sako för dessa nästan 10 år vi i familjen,jaktkompisar och alla andra fick uppleva med dig. Kommer aldrig få en som du igen. Synd att du inte hann fostra Fajta som blir 13 veckor idag....och lära henne spåra som bara du kunde. Men nu kan du ju fortsätta att jaga med Gorm som varit där uppe i några år nu. Ha det bra. /Vi där hemma
Publicerat Mars 24, 201016 yr Så svårt när man inte får vara med o ta adjö, beklagar av hela mitt hjärta. /Christian
Publicerat Mars 24, 201016 yr Tråkigt att höra! Nu har du varit lite för frekvent i den här tråden, så jag hoppas du drar igång en dagbok och skriver om framstegen med den lilla nykomlingen istället. Beklagar verkligen / Jansson
Publicerat Mars 24, 201016 yr Fan va trist.. Minns en gris han kom med framför mej på en tackjakt för många år sen, han stod och skällde på grisen som tjurade under en gran och jag minns att Sako såg så glad ut! Hade inte "suggstraffet" hängt över en så hade jag tveklöst skjutit för honom.. Mvh!
Publicerat Mars 24, 201016 yr Vi som haft den stora förmånen att få jaga med Sako sörjer nog en hel del nu. Sako var faktiskt den som en gång i tiden fick mig att börja tro på wachteln som ras igen och en ganska kort men ruskigt imponerande spårning som vi gjorde på ett snedskjutet rådjur (kommer ihåg att han ställde några vildsvin på vägen ut till vägen igen) fick mig att inse hur användbar denna ras kan vara i sina allra bästa stunder. Nya friska tag med valpen. Man har ofta en tendens att sörja bra hundar och misströsta om att få en likadan igen. Men tro mig, det är aldrig bara gener som gör en bra hund eller ett bra eftersöksekipage. Jag är helt säker på att du får fram nya hundar som kan få både mig och andra såväl imponerade som omvända...
Publicerat Mars 24, 201016 yr Kan fylla på med en läcker grej som jag sett Sako göra.. Var på ett eftersök på änder i en dypöl. gorm hade inte ens kommit ned till båtarna innan Sako som den självklaraste sak i världen går ut på bryggan, hivar sig i näckrosorna och börjar baxa in änder Vart helimpad, den jycken har varit med förr tänkte jag! Mvh!
Publicerat Mars 24, 201016 yr Författare Tack alla! Livet går vidare men det är tugnt. Under hans tid for vi två som skållade råttor över hela sverige så man kommer nog alltid att bli påmind om honom vart man än åker... Men tomrummet kommer alltid att finnas...var till veterinären idag och fixade med lite papper och vaccinerade valpen och då revs en del känslor upp förståss. Men nu blir det nya tag med Fajta. Mvh
Publicerat Mars 24, 201016 yr Trist som bara den Christer - beklagar 10 år på en hund så pass utsatt arbetande är ändå mer är genomsnittet, hur ynklig tröst det än må vara.
Publicerat Mars 25, 201016 yr Kan bar stämma in och beklagar förlusten. Tänker dagligen på Zorro som jag förlorade strax innan jul. \Mats