Publicerat Mars 24, 201016 yr Karta Skulle vilja ha någon ide på var på den här marken man skulle kunna jaga kråka kanske är lite svårt för er att säga men jag är glad för alla idéer.
Publicerat Mars 24, 201016 yr jag är ju ganska rudis på detta men höjden/linjen som går nord/syd och då nära sjön verkar het för frågan om UV jakt, å andra sidan förefaller några av de sjönära gärdena/ängarna vara väl lämpade för jakt med åtel och bulvaner. /Christian
Publicerat Mars 25, 201016 yr Helt omöjligt att säga.. Det jag skulle kolla lite närmare på är om det finns någon fågel som följer sjön in mot stan.. Möjligt att kan kan lura någon vitfågel där med förutom ev kråkor. Krävs nog lite rekande på plats i rätt tid för att du ska få vettig kläm på detta. Mvh!
Publicerat Mars 25, 201016 yr Författare mm jag förstår det Men jag ser inga fåglar alls nu... när kommer sträcken upp till Luleå ungefär??
Publicerat Mars 26, 201016 yr till helt nåt helt annat men endå kråkjakt, hur ska man göra en åtel till kråkjakt? och vad krävs för att det ska lyckas,och kommer det även skator o kajor dit? har nyss byggt en kråkfälla och blivit lurad av dom satans fåglarna i 2 dagar, så nu vill jag knäppa dom, så tips o trix tack?
Publicerat Mars 26, 201016 yr mm jag förstår det Men jag ser inga fåglar alls nu... när kommer sträcken upp till Luleå ungefär??jag är från burträsk utanför skellefteå, och som tidigast har det varit bra fart redan första veckan i april. men i regel är mitten av april bäst. och det lär inte vara tidigare hos dig. men har du åtel kan du börja direkt du tycker det är mycke fågel. men jagar du på åtel med uv och bara hemma kråkor, så blir dom skyggare och skyggare för varje gång, om du inte har en super uv
Publicerat Januari 8, 201214 yr liten annan fråga men var får man tag i fjädrar till sin plastuv om det är slut på panduro hobby mvh Linus