Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kojan inatt!

Featured Replies

Publicerat

Har väldig aktivitet på åteln. Släpade dit en döfödd kalv för drygt 2 månader sen och först nu har den blivit intressant. Dom har tunnlat sig ner i djupsnön för att komma åt att äta av den. Är nog flera rävar där så första dubbeln kanske kommer inatt :D

22-243:an är inskjuten med 40 gr sierra så det blir intressant att se hur den beter sig i überfart :)

Publicerat

Foxes beware! :)

Publicerat

Om jag sätter mig på tåget upp... Leker du åtel då? :):D

Publicerat
  • Författare

Håna mig du Robban men 3 rävar satte livet till inatt :) Allt hände mellan 12-0200. Satt ändå en timme till då jag hade 2 skott kvar ;) Kompisen hade kollat spår på morron men inte sett nå mer efter den sista jag sköt. Förmodligen liklukten som skrämde bort dom, såg ut som ett slagfält då jag var färdig, rävar överallt :lol:

Publicerat

Wow- fn va bra jobbat.

tänk va harar o rå som du har sparat på för våren.

Värmer mitt hjärta.

/Christian

Publicerat
Håna mig du Robban men 3 rävar satte livet till inatt :) Allt hände mellan 12-0200. Satt ändå en timme till då jag hade 2 skott kvar ;) Kompisen hade kollat spår på morron men inte sett nå mer efter den sista jag sköt. Förmodligen liklukten som skrämde bort dom, såg ut som ett slagfält då jag var färdig, rävar överallt :D

Gratulerar och bra jobbat :lol:

Publicerat

Grymt jobbat! ;)

Publicerat

Som Christian N skrev Vilken insats du har gjort för småviltet bara på några timmar bra jobbat !!!

Publicerat
  • Författare

Jo det var nog en rätt bra insats för dom. Rådjuren lär ha haft det nog tufft med det här snödjupet.

Publicerat

Snyggt jobbat! :)

22-243:an verkar funka? ;)

Publicerat
  • Författare
Snyggt jobbat! ^_^

22-243:an verkar funka? :)

Det räckte då med ett skott per räv :P Däremot blev jag lite fundersam. I 222:an i 1000 m/s så slog det sönder rävarna fullständigt med riktigt grisiga utgångshål men nu när farten är 250 m/s + på det så ser det bättre ut. Men kompisen sa det såg ut på snön som man duschat skottplatsen med blod på sprayflaska :rolleyes:

Publicerat
Det räckte då med ett skott per räv :rolleyes: Däremot blev jag lite fundersam. I 222:an i 1000 m/s så slog det sönder rävarna fullständigt med riktigt grisiga utgångshål men nu när farten är 250 m/s + på det så ser det bättre ut. Men kompisen sa det såg ut på snön som man duschat skottplatsen med blod på sprayflaska :)

Tänkte just på detta, hur såg det ut? Borde rimligen varit en två-tre meter lång rosa dusch bakom varje räv? Måste sett hyfsat effektfullt ut? Oavsett, snyggt jobbat!!! Måste varit riktigt roligt..

Mvh!

Publicerat

Ett stort grattis! Vilken bedrift!  :)

Snyggt jobbat Mats!  :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Tänkte just på detta, hur såg det ut? Borde rimligen varit en två-tre meter lång rosa dusch bakom varje räv?

Mvh!

Såg inte själv i mörkret men enl kompisen så såg det ut typ så.

Publicerat
  • Författare

Bh5qA.jpg

En hade ganska snaskigt utgångshål och var ganska tom invändigt :lol:

Publicerat
  • Författare

Räknade igår och vi kom fram till att vi skjutit 6 rävar på ca 8 timmars vakande. Rätt bra ratio :lol:

Jag sköt en på första vaket kompisen 2 på andra och nu 3 på sista. Så skulle det va för jämnan. Skulle ge bra utdelning för småviltet då.

Publicerat

Som sagt imponerande i dess helhet,

den viltvårdande insatsen är enorm,

men som en parallell,

jag sköt en räv, frontskott genom nosen/inkl tänder och sen kroppen i stickhålet,

den satt ihop enbart i bukskinnet,

det var med 308 win, 115 meter typ och en 150 grains SGK, dvs inget upphetsande alls.

Vad jag menar med detta är att effekten i vilt är lite svår att förutsäga,

men det är klart att det är mer förutsägbart att man med en 22-243 kommer att nå spektakulära resultat :lol:

/Chris

Publicerat
  • Författare

Skulle tro den här räven vart det nog en benträff på. Därför den ser ut som den gör. Har rätt många bilder som kompisen skjutit med sin 6 ppc och sierra 60 gr och dom är inte bra att se om man ska äta strax efter.

Publicerat

Bra skjutet !

Själv har jag inte ens fått en dubbel i år trots det brukar höra till vanligheterna.

Publicerat
  • Författare
Bra skjutet !

Själv har jag inte ens fått en dubbel i år trots det brukar höra till vanligheterna.

Tack! Har aldrig skjutit mer än en åt gången tidigare. Kompisen har flera dubblar så jag tänkte att man måste ju knäcka han. Nu måste han skjuta 4 på en natt för att ta ledningen :lol:

Publicerat

Grattis till jaktlyckan! :D

Är det ett gäng nya valpar som du sköt, tycker dem ser unga ut menar jag?

22-243 låter spännande, håller du kanske siktet på samma ställe upp till 250-300? B)

Publicerat
  • Författare

Jo det var ungrävar allihop. Behöver inte kompensera ut till 200 i alla fall B)