Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

skott till övning och jakt

Featured Replies

Publicerat

Aktuella sorter:

Mirage Soft Steel T1 24g Stål US 7 - övning på banan

Mirage T2 Competition 24g Bly US 7.5 - duvjakt över vettar

någon som har använt? farsan sa att mirage var bra...

Självklart vet jag att alla vapen skjuter olika med ammon men generell kvalité och så....

mvh

Publicerat

Jag håller ögonen på din tråd för jag vill med veta mer om Mirage patroner.

Publicerat
  • Författare
Jag håller ögonen på din tråd för jag vill med veta mer om Mirage patroner.

får du gärna göra! men det verkar inte som om det är så mycket att följa i nuläget ^_^ .

Vafan, köper alla i hela Sverige RIO nu eller??!

mvh? :P

Publicerat
Aktuella sorter:

Mirage Soft Steel T1 24g Stål US 7 - övning på banan

Mirage T2 Competition 24g Bly US 7.5 - duvjakt över vettar

någon som har använt? farsan sa att mirage var bra...

Självklart vet jag att alla vapen skjuter olika med ammon men generell kvalité och så....

mvh

Jag ska ta och leta upp några gamla anteckningar från ett test där vi testade jämnheten i ett antal olika övningspatroner i kronografen. är säker på att vi hade med mirage då.

Om ni vill kan jag lägga upp alla resultat jag fick fram.

Mikael

Publicerat
  • Författare
Jag ska ta och leta upp några gamla anteckningar från ett test där vi testade jämnheten i ett antal olika övningspatroner i kronografen. är säker på att vi hade med mirage då.

Om ni vill kan jag lägga upp alla resultat jag fick fram.

Mikael

har jag inget emot! låter jättebra. är som sagt ute efter bra skott. sen hur de går i bössan återstår att se.

Publicerat

låter intressant. sällan man ser tester för hagelpatroner.

Publicerat

Ska försöka återkomma med detta imorgon kväll.

Mikael

Publicerat
Vafan, köper alla i hela Sverige RIO nu eller??!

Nop. Hull och Gafab (Gyttorp)

RIO är på tok för långsamma...

Publicerat
  • Författare

jo det var lite "the point", RIO får väl ses som budget?

Publicerat
jo det var lite "the point", RIO får väl ses som budget?

Japp, RIO är budgetplugg, som dock funkar för de skyttar som gillar långsamma plugg.

Publicerat
låter intressant. sällan man ser tester för hagelpatroner.

Det är för att de som regel inte säger ett jota..... Skillnaden är enorm mellan hur en patron uppför sig i en pipa och hur den uppför sig i en annan....

/T

Publicerat

Här kommer mina tester av olika hagelpatroner skjutna i en bertta 682 gold med 76 pipor och 1/4 choker jag har även provat i en browning med 76 pipor då blev resultatet cirka 10 m/s långsammare. Alla patroner är 24 gram stål 7 or.

Som någon skrev innan så vet jag inte om test på hagelpatroner säger så mycket men man ser ju i alla fall vilka som det är mer fart i och som då förmodligen har lättare för att ladda om halvautomater.

Steel Max

Skott 1 409

Skott 2 421

Skott 3 411

Skott 4 410

skott 5 406

Steel max one 20 grams stål

Skott 1 438

Skott 2 438

Skott 3 429

Skott 4 436

skott 5 445

Thunder gold

Skott 1 406

Skott 2 418

Skott 3 418

Skott 4 412

skott 5 421

Saga

Skott 1 417

Skott 2 429

Skott 3 428

Skott 4 428

skott 5 428

Rc steel

Skott 1 393

Skott 2 403

Skott 3 397

Skott 4 391

skott 5 394

White Gold

Skott 1 406

Skott 2 411

Skott 3 417

Skott 4 414

skott 5 418

Black gold

Skott 1 447

Skott 2 446

Skott 3 455

Skott 4 437

skott 5 437

Mirage T4

Skott 1 402

Skott 2 406

Skott 3 408

Skott 4 409

skott 5 407

Mirage T3

Skott 1 398

Skott 2 412

Skott 3 405

Skott 4 410

skott 5 404

Publicerat
  • Författare

mirage verkar slöast i din bössa ju? :wacko:

Publicerat
mirage verkar slöast i din bössa ju? B)

det är inte farten som räknas utan jämheten =) blev bara glad att se hur saga kickar skiten ur alla :wacko:

Publicerat

Har för mej att Rios 32 grams laddade us 7 är rejält rappa faktiskt.. dragit något knappt hundratal och förtjust i resultatet!

Då tillgången på Hull tex inte är så värst god så tror jag att gemene man är hyfsat inkörd på hastigheter runt 400 och strax däröver.

Wizard.. har du lagt en beställning på ngr tusen Hull nu inför Tour Roslagen -10? Kan du inte kräma på lite, kör med samma recept som Skurebo dvs 32 gram hagel.. Har ett diffust minne av att din axel var halvsnygg efter att ha dragit ngr hundra Hull i mesladdning :wacko:

Kul dock att dessa siffror ovan bekräftar att Saga är rappa! Skrev det i någon tråd helt nyligen och det visade sig att jag hade rätt minnesbild, kul! Saga skulle jag nog kunna tänka mej att jaga med faktiskt om de bara fanns att få tag på i rätt laddning och till vettigt pris.

Mvh!

Publicerat
Kul dock att dessa siffror ovan bekräftar att Saga är rappa! Skrev det i någon tråd helt nyligen och det visade sig att jag hade rätt minnesbild, kul! Saga skulle jag nog kunna tänka mej att jaga med faktiskt om de bara fanns att få tag på i rätt laddning och till vettigt pris.

Mvh!

ta båten över till finland, dom är våra "budget skott" vilket jag inte förstår,för så billig peng så otroligt bra skott. :S

Publicerat

Saga e' väl ok som 24 g stål, men 28 g bly för sporting e det hemskaste i rekylväg <_< . Jag e' inte den ömtåligaste (skjuter utan problem sittandes 10 skott med 458 mag), men saga sporting köper jag aldrig mera hur billiga dom än är.

Publicerat
Saga e' väl ok som 24 g stål, men 28 g bly för sporting e det hemskaste i rekylväg ;) . Jag e' inte den ömtåligaste (skjuter utan problem sittandes 10 skott med 458 mag), men saga sporting köper jag aldrig mera hur billiga dom än är.

har själv dock inte märkt nån större skillnad mellan sporting och trap/skeet skotten. är du säker att det var sporting du sköt med? :rolleyes:

Publicerat
har själv dock inte märkt nån större skillnad mellan sporting och trap/skeet skotten. är du säker att det var sporting du sköt med? <_<

Dom med grön hylsa jo. Undrar vad skjutit med om du inte märkte skillnad mellan trap och sporting ;)

Publicerat
Dom med grön hylsa jo. Undrar vad skjutit med om du inte märkte skillnad mellan trap och sporting ;)

måste väl vara bössan min då den har enormt bra rekylupptagning. nu kommer jag låta som nån värre självälskare eller nåt. men att skjuta tunga magnum laddningar med min finnclassic känns ingenstans.därför älskar jag den <_<

Publicerat
Wizard.. har du lagt en beställning på ngr tusen Hull nu inför Tour Roslagen -10? Kan du inte kräma på lite, kör med samma recept som Skurebo dvs 32 gram hagel.. Har ett diffust minne av att din axel var halvsnygg efter att ha dragit ngr hundra Hull i mesladdning ;)

Jo, det är nog dags att börja inventera ammoförrådet snart :D

Det var länge sedan jag misshandlade min axel med maxade premiumplugg men i år tar jag banne med mig min skjutväst!

Snackar med vapenhandlaren vad de har för dagspriser på Hulls sortiment och återkommer. (de har inga hemma så jag får nog betala frakt oxå <_< )

Publicerat

Saga.. kan man köpa dem på Åland med?

Det kunde man, någon som vet vad de kostar?

Mvh!

Publicerat
Saga.. kan man köpa dem på Åland med?

Det kunde man, någon som vet vad de kostar?

Mvh!

beror på vad för saga du vill ha ?

inne på fasst landet är dom kring 6-12 euro låda beroende vad du vill ha. runt 4-6.5 euro för trap/skeetplugg

Jakt & Fiskebutiken Äventyret AB

Torggatan 12

PB 138

221 01 Mariehamn, Åland

(018)23 860

ringde dom och dom hade inne saga export för 9,6 lådan.

sedan finns det denna inne i helsingfors som tar för samma plugg 9 euro

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_p.../70+32+g+25+kpl