Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

återförsäljare i sverige av aquila 5mm rem mag?

Featured Replies

Publicerat

Vet någon vem som säljer 5mm remington magnum ammunition? Den har återintroducerats av aquila men jag hittar ingen återförsäljare.

Publicerat

aquila är mycket efterfrågad, dom gör en rad läckra patruner som riktigt korta hagelskot, 12/30/12/35 aktiga :lol: + sin SSS .22lr. importörerna för finland är i samma stad som jag men dom har också otroliga problem att få in saker från dom...

och vad jag förståt pga att dom är mexikaner så är det svårt att hålla tempon uppe med efterfrågan. :/ större marknad i grannlanden americana än sverige/finland.

Publicerat

Letade med ljus och lykta förra året men gick bet.

I princip finns det ingen ammunition överhuvudtaget i Sverige, kanske inte ens i Europa.

Har man inte ett bra lager med hylsor och kan ladda är det mer eller mindre en död kaliber eftersom Aquilas patroner inte når oss.

Publicerat
  • Författare

Har fått förfrågan av två personer som har varsitt vapen i nämnda kaliber. Lite synd att det inte ska gå att få tag i ammunition då det uppenbarligen tillverkas och säljs sådan.

Publicerat
Har man inte ett bra lager med hylsor och kan ladda är det mer eller mindre en död kaliber eftersom Aquilas patroner inte når oss.

5 mm RM är väl en kantis om jag inte minns fel, det var runt 20-25 år sen jag hade en sån.

Förbannat trevlig och potent varmintkaliber faktiskt. :P

Publicerat
5 mm RM är väl en kantis om jag inte minns fel, det var runt 20-25 år sen jag hade en sån.

Förbannat trevlig och potent varmintkaliber faktiskt. :P

Japp, tror det fanns hylsor för laddning för en himla massa år sedan men jag kan ha totalfel.

Kalibern kunde inte stå emot alla .22-varianter och hittade aldrig riktigt kunderna utanför USA.

Publicerat
Kalibern kunde inte stå emot alla .22-varianter och hittade aldrig riktigt kunderna utanför USA.

Jag har för mig att jag läste att den förlorade mest mot 22WMR "over there", något som för mig är fullständigt obegripligt.. :P

Publicerat
Jag har för mig att jag läste att den förlorade mest mot 22WMR "over there", något som för mig är fullständigt obegripligt.. :P

Det är inte meningen att vi skall förstå allt... Jag menar, hade inte porrindustrin pushat för VHS hade BetaMAX vunnit och vi hade fått ett överlägset videoformat på konsumentsidan på 80-talet men så blev det som det blev...

Möjligtvis vann 22WMR med billigare ammunition men det vet jag inte.

Publicerat
Det är inte meningen att vi skall förstå allt... Jag menar, hade inte porrindustrin pushat för VHS hade BetaMAX vunnit och vi hade fått ett överlägset videoformat på konsumentsidan på 80-talet men så blev det som det blev...

Möjligtvis vann 22WMR med billigare ammunition men det vet jag inte.

ASG !!

Årets jämnförelse ! :P:D

Ja det kanske vart billigare med 22WMR, för inte fasen kan det vara för precisionen den vann..