Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pod loc till harris benstöd

Featured Replies

Publicerat

Jag har kikat lite på pod loc till mitt harris benstöd som jag har för liggande skytte och märkte då att det är ganska dyrt att beställa. Min fråga kommer då mest på grund av priset för jag är inte så sugen på att betala 700 spänn för något som inte ger något vettigt.

Frågan är då följande: Ger Pod Locen några praktiska fördelar vid liggande skytte med benstöd?

Varför jag börjat fundera i dessa banor är för att ibland så vill bössan skruva sig lite i rekylen och jag tror nog att detta problem försvinner om man kan låsa benstöden. Nu har jag dragit åt friktionsskruven såpass att det går att justera lutningen utan att behöva ta i så mycket.

Jag skulle vara väldigt tacksam av en liten utvärdering av er pod loc användare.

Publicerat

Jag tycker det är klart trevligt att kunna låsa benstöden. Men har inte använt mina Harris på ett tag sen jag skaffade TRG:n.

Publicerat
  • Författare
Jag tycker det är klart trevligt att kunna låsa benstöden. Men har inte använt mina Harris på ett tag sen jag skaffade TRG:n.

Hjälper det dig att behålla målet i siktet och skjuta bättre?

Jag upplever att ibland så vrider sig bössan i rekylen och jag tappar bilden i siktet. Bössan pekar fortfarande mot målet men pga vridningen så ser jag inte längre i siktet. Detta beror säkert på att jag gör något galet men om inte sviveln skulle röra sig så lätt så inbillar jag mig att problemet borde minska

Publicerat

Min bössa vred sig också och jag fick alltid vrida tillbaka benstöden. Det behöver man inte göra om vridningen fixeras.

Publicerat
  • Författare

Man kanske får ta och investera. Synd att ingen i sverige eller inom EU säljer utan att man måste beställa från icke EU land.

Publicerat

på tävling är det helt underbart men på träning och jakt är det mindre viktigt tycker jag då den största fördelen är snabbheten vid justerng.

Publicerat

Jag har ett par Harris utan swivel (6-9") och ett par med (9-13"), för skytte respektive jakt/skytte. De fasta 6-9 funkar bra som rena "bänkstöd" och ger grymt stöd utan vingligheten, även om man kan reta sig om det lutar litegrann..

Publicerat
Jag har ett par Harris utan swivel (6-9") och ett par med (9-13"), för skytte respektive jakt/skytte. De fasta 6-9 funkar bra som rena "bänkstöd" och ger grymt stöd utan vingligheten, även om man kan reta sig om det lutar litegrann..

pod loc är ett handtag som monteras på swivel bipods.

Publicerat
pod loc är ett handtag som monteras på swivel bipods.

Japp, tänkte att en fast och en swivel kan vara ett alternativ till en låsbar swivel. =) Beroende på tillfälle då.

Publicerat
Japp, tänkte att en fast och en swivel kan vara ett alternativ till en låsbar swivel. =) Beroende på tillfälle då.

aha nu fattar jag

Publicerat

Är pod-loc bara en dyr vingmutter eller har den någon annan funktion?

Publicerat
  • Författare
Är pod-loc bara en dyr vingmutter eller har den någon annan funktion?

Man kan nästan säga det. Det är en låsarm som det går att justera läget på utan att man ändrar låsningen. Pod loc

Jag beställde en i alla fall igår kväll, får se om jag tycker det var värt pengarna.

Publicerat
Jag beställde en i alla fall igår kväll, får se om jag tycker det var värt pengarna.

Borde rimligen vara rysligt lätt att få sålt den om du inte är nöjd.

Publicerat

Vad jag förstått av bekanta med som använder pod-loc så är det inte positivt för skyttet att låsa benen helt.

Därför har jag inte brytt mig att fixa en denna lösning utan drar bara åt friktionen "lagom" däremot är en bubbla på kikaren bra att använda

på långa avstånd och lutande vallar kan man få rätt stora fel i sida utan den.

Publicerat
Vad jag förstått av bekanta med som använder pod-loc så är det inte positivt för skyttet att låsa benen helt.

Därför har jag inte brytt mig att fixa en denna lösning utan drar bara åt friktionen "lagom" däremot är en bubbla på kikaren bra att använda

på långa avstånd och lutande vallar kan man få rätt stora fel i sida utan den.

Det tror jag är en utomordentligt bra idé att införskaffa då jag kommit på mig själv att hålla snett flera gånger. :lol:

Publicerat

Har två par Harris,det som sitter på skyttebössan har pod-lock och där vill jag inte vara utan det! underlättar skyttet enormt,speciellt vid lite snabbare skottlossning.

Det andra paret som flyttas runt på jaktstudsarna har inte pod-lock då jag inte riktigt kan se hur det skulle göra något bättre.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Jag var och sköt igår med rejält åtdragen originalskruv och nu höll sig vapnet rakt och fint så en pod loc kommer göra mig nöjd eftersom man då kan lossa och justera lätt och sedan låsa.

Har även börjat panga lite sittande med stöd på knän och remstöd på 300m och det är ju inte så lätt. Fick bara in tre träff av sex avlossade skott i en 1/8 rak figur.