Publicerat Mars 29, 201016 yr Hej! Tittar efter ett sikte för långhållsskytte och råkade hitta Docter Sport 8-25x50 på Opticplanet för bra pris. Problemet är bara att jag gillar BDC (BulletDroppCompensator). Såvitt jag förstår har inte Docter det ens som tillbehör MEN jag har hört att det möjligen kan finnas hos tredjepartstillerkare. Nån som vet hur man hittar en sån?
Publicerat Mars 29, 201016 yr Författare återförsäljarna i sverige kanske vet? Ska kolla men det är nog inte troligt eftersom siktet inte finns i sverige.
Publicerat Mars 29, 201016 yr Stoney Point kanske kan ha något som passar, de gör BDC/vred till Leupold. Sen gör Kenton Ind snygga vred, http://www.kentonindustries.com/pics/picbytype/ Men för att kolla om de har någon som passar krävs en hel del detaljkunskaper/siktet i handen för mätning. Ledsen att inte kunna vara till mer hjälp. /Christian
Publicerat Mars 29, 201016 yr Kenton Industries brukar vara ett gott alternativ i dessa fall. Jag har ingen aning om de gör några rattar till Docter men det är helt klart väl värt att kolla upp. Henrik (edit: såg att Christian hann för med sitt svar )
Publicerat Mars 29, 201016 yr Klargörande länk angående targetrattar ie en slags BDC Jag gick in på Docters hemsida, fick svaren där, de har höga target torn, dvs en slags BDC, Kul sikte förresten, tittade själv på de för en tid sedan, så en liten rapport om du köper det vore intressant. /Christian
Publicerat Mars 29, 201016 yr Författare Kenton Industries brukar vara ett gott alternativ i dessa fall.Jag har ingen aning om de gör några rattar till Docter men det är helt klart väl värt att kolla upp. Henrik (edit: såg att Christian hann för med sitt svar ) Nåt sånt hära? Kan kanske funka... Targetrattat_Docter.bmp
Publicerat Mars 29, 201016 yr Författare Kenton Industries brukar vara ett gott alternativ i dessa fall.Jag har ingen aning om de gör några rattar till Docter men det är helt klart väl värt att kolla upp. Henrik (edit: såg att Christian hann för med sitt svar ) Kenton var just vad jag letade efter, har sett dem förr men glömt vad de heter. Dessvärre såg det inte ut att finnas några skalor/rattar till Docter. Jag får kolla med Docter vad det kostar o eftermontera deras egna. Risken är väl att det blir dyrt och då kan jag likväl köpa en Conquest eller liknande.
Publicerat Mars 29, 201016 yr RW- detta är kanske lite framfusigt av mig men, med skalorna på de stolta targetrattarna kan du sedan enkelt lägga ett varv vit frystejp ovan den, varefter du skjuter in och testskjuter för att göra en full costum BDC för ditt vapen och ammo, med en svart fryspenna kommer märkningen inte att gå bort och du har en pang som därefter är mycket lätt att hantera på varieande avstånd iofs med vissa begränsningar som jag utelämnar här. /Christian
Publicerat Mars 29, 201016 yr Författare RW- detta är kanske lite framfusigt av mig men,med skalorna på de stolta targetrattarna kan du sedan enkelt lägga ett varv vit frystejp ovan den, varefter du skjuter in och testskjuter för att göra en full costum BDC för ditt vapen och ammo, med en svart fryspenna kommer märkningen inte att gå bort och du har en pang som därefter är mycket lätt att hantera på varieande avstånd iofs med vissa begränsningar som jag utelämnar här. /Christian Jo, jag hade tänkt mig nåt sånt initialt för att sen kanske fixa nåt beständigt. Det är ju även en snikvariant som passar mitt kynne. Jag skulle ju egentligen kunna köpa mig en Zeiss 72:a men gillar när jag kan få samma funktion för bråkdelen av kostnaden. Kvalitén är i o f s inte jämförbar men räcker säkert för mina behov.
Publicerat Mars 29, 201016 yr Författare Klargörande länk angående targetrattar ie en slags BDCJag gick in på Docters hemsida, fick svaren där, de har höga target torn, dvs en slags BDC, Kul sikte förresten, tittade själv på de för en tid sedan, så en liten rapport om du köper det vore intressant. /Christian Hmm, Opticplanet ville ha 144$ för frakten så då blev det inte billigt längre...