Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Övningsskott till halvautomat

Featured Replies

Publicerat

Hej ska storhandla 24g stålhagel för lerduvor i dagarna. Har läst ngt inlägg att Rio & Gamebore har laddningar som halvautomater hellre verkar ladda om än Gyttorps Steel Max. Ngn som vet vilken modell utav Rio eller Gamebore det skall vara isåfall?

Har Gyttorp 24g Steelmax idag och det laddas inte om.

Publicerat

jag har några som heter NIKE sport trap, dom laddar om bra och inget strul

Publicerat

Jag vet inte hur det förhåller sig men min tar alla sorter. Det jag kan känna är att det verkar vara mer fräs i Gamebore men jag vet inte, köp en kartong av varje och testa innan du storhandlar..

Mvh!

Publicerat
Jag vet inte hur det förhåller sig men min tar alla sorter. Det jag kan känna är att det verkar vara mer fräs i Gamebore men jag vet inte, köp en kartong av varje och testa innan du storhandlar..

Mvh!

1+

Publicerat

Hade lite problem med Steelmax i min automat ifjol när den var ny, testade några askar Gyttorp Thunder Gold och dom var det mer fart på, hade inga eldavbrott med dom.

Publicerat

Jag har kört det mesta av torsbos utbud i frugans halvauto och det har adrig varit några problem. Halvautomater tenderar att inte rengöras propert varpå det klickar, vägrar kasta ut osv.

Men testa så vet du säkert, skulle ju vart synd om du fick hem nått som inte funka i din bysse. <_<

Ringa affären och kolla om det inte finns möjligheter att provskjuta i närheten.

Publicerat

Kom att tänka på en annan patron.. sköt på någon mässa med en stålpatron som det var galet bra snärt i.. Saga var det. Tror det var något knas med generalagenten i landet eller vad det nu var men kan du hitta dem så tror jag att du har en vinnare där.

Mvh!

Publicerat
Kom att tänka på en annan patron.. sköt på någon mässa med en stålpatron som det var galet bra snärt i.. Saga var det. Tror det var något knas med generalagenten i landet eller vad det nu var men kan du hitta dem så tror jag att du har en vinnare där.

Mvh!

kan bara igen hålla med hippen. saga gör otroligt bra skott!

• 2 weeks later...
Publicerat

Min Urika 391 fungerar med Rio's och Gamebores övningsplugg men missar kanske 1/4-1/5 omladdning med Steelmax. Den har väl i alla fall gått någonstans mellan 5-10 000 plugg så den måste väl räknas som inskjuten vid det här laget.

Eftersom det är så på gränsen så tror jag att några varv på rekylfjädern räcker. Steelmax är ju det som är vanligast runt mina trakter o jag får ju åka 15 mil för Gamebore.

En bekant har en ganska ny Urika 2 391 och den verkar funka bra med Steelmax nu när den börjar bli inskjuten.

Så det är bara att prova.

• 5 weeks later...
Publicerat
Hej ska storhandla 24g stålhagel för lerduvor i dagarna. Har läst ngt inlägg att Rio & Gamebore har laddningar som halvautomater hellre verkar ladda om än Gyttorps Steel Max. Ngn som vet vilken modell utav Rio eller Gamebore det skall vara isåfall?

Det kan bero på vapnet att den inte laddar om,, finns ganska många halvautomater som inte klarar 24grams laddningar.. Vad har du för bössa???

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Trådlyft.

Mirage Top Class Steel T4 24g är på kusehåret, de flesta hylsor sätter sig på tvären i utkastet.

Provade Top Class Steel T3 28g, det laddar den om lätt. Men det blir rätt så mycket energi kvar till att massera axeln oxå.

Vad är det för skillnad på Mirage T1 T2 T3 resp. T4? Är det mjukare laddning på lägre siffra?

Det kan bero på vapnet att den inte laddar om,, finns ganska många halvautomater som inte klarar 24grams laddningar.. Vad har du för bössa???

Franchi 612vs

Publicerat

Tja,jag skjuter NSI steel trap. Käkar allt från 20 gram och uppåt.

Vad är det för del på vissa halvautomater som skall "skjutas" in för att dom ska ladda om lätta patroner?

Publicerat

Har också problem med gyttorp så jag använder RIO eller Saga, federal fungerar också bra men är svårt att få tag i...

Publicerat
  • Författare

Efter helgens produktprover.

Gamebore Black Gold 24g laddade alltid om.

Gamebore Jaguar Competition 24g var på kusehåret att de laddade om, inte alltid att den orkar dra slutstycket ända bak så det hakar upp sig och ibland blev det en skorsten.

Rio 28g laddade alltid om var lite snällare mot axeln än Mirage 28g T3.

Torsbopriser:

Gamebore Jaguar Competition 24g 1,49/st

Rio 28g 1,69/st

Mirage 28g T3 1,79/st

Gamebore Black Gold 24g 1,79/st

Publicerat

Gamebore Jaguar Competition 24g var på kusehåret att de laddade om, inte alltid att den orkar dra slutstycket ända bak så det hakar upp sig och ibland blev det en skorsten.

Torsbopriser:

Rio 28g 1,69/st

Mirage 28g T3 1,79/st

där har du det kör på rio! :)

• 3 weeks later...
Publicerat

min benelli kastar om allt, 20g och uppåt, alla dess märke. suverän bössa, bara sänkt den ytterst lite.

Publicerat

Torsbopriser:

Rio 28g 1,69/st

Mirage 28g T3 1,79/st

Är allt stål som du listar ovan?

Lite osäker men ska du tävla så kan det bli gnäll om du har för tunga laddningar, ger fördelar med fler hagel i kärven..

Annars så vet jag att Rio 28 gram är grymma, blyversionen köpte jag ett antal tusen av för några år sen och använde dem till all fågeljakt. Gick ruskigt bra! Vart hållen dryga rattade man bara i lite trängre tub.

Mvh!