Publicerat Mars 29, 201016 yr Tjena. Jo det är så här. Farsan köpte ett Aimpoint Comp för ett tag sen och för den som vet hur det ser ut så sitter det ju med en ring. Så jag undrar alltså såhär. Skulle man kunna sätta siktet i en QR-ring (leupold) och lita på att det blir lika från gång till gång man tar av det? Nån kanske har provat? Mvh Micke
Publicerat Mars 29, 201016 yr Aimpoint Comp. Är inte det en liten rackare som du bara kan änvända en ring/fäste? I så fall skulle jag nog bygga mig en "brygga/fäste" så du kan använda bägge fästena. För att bara använda en ring tycker jag verkar lite vanskligt.
Publicerat Mars 29, 201016 yr Ungefär denna väg har jag redan vandrat... Vänd om broder! Vänd om! En QR-ring tror jag aldrig kan hålla för ett Comp-sikte! Jag gjorde trägna försök med ett QRW-fäste på en Comp M2 utan att lyckas. Visserligen gick det bra bara förstasmällen vart avverkad, resten satt samlat och fint, men det är ju inte det som är avsikten medett snabbfäste. QRW fästet är ändå väldans mycket bredare än QR. Jag vill dra mg till minnes att aiopoint i manualen rekomenderade ett minst 20mm brett fäste om man inte använde orginalfästet, och då avsågs ändå ett fast montage.
Publicerat Mars 29, 201016 yr Författare Ja en qr-ring är ju väldigt smal medan originalringen är väldigt bred. Kan nog finnas en anledning till det Kanske inte mycket att lägga ner tid på då. Tack grabbar