Publicerat Mars 29, 201016 yr Jag börjar önska jag var tysk =) http://www.egun.de/market/item.php?id=2671...67dc7886b53240c Jag hittar dåligt med information på nätet, är det någon som har koll på denna tillverkare? Då det inte blev någon sauer, så letar jag vidare. Går det nu att få hem vapen från tyskland, eller skulle man då måsta hämta hem själv?
Publicerat Mars 29, 201016 yr Jag börjar önska jag var tysk =)http://www.egun.de/market/item.php?id=2671...67dc7886b53240c Jag hittar dåligt med information på nätet, är det någon som har koll på denna tillverkare? Teschner-Collath? Mig veterligen var de i branchen från runt 1860 till andra vk. Mest kända för sitt Tesco patent, en förregling som var en sk slide-and-tilt med excenter..... I dag redigt udda. Ofta förekommande med en massa kul kalibrar som alla hette nått i still med 8x69 R Teschner/Collath. På sin tid ansedda som de bästa drillingarna man kunde köpa för pengar. Bytte såvitt jag vet namn runt 1910 till bara Collath eller möjligen Collath & Sohn. Men mig veterligen är 6,5x58R knappast något du skrämmer upp i klass 1..... Det är nämligen mest sannolikt 6,5x58R Sauer, en blyertspenna till hylsa, från början svartkrutare har jag för mig.... Undras omd en orkar till klass 2 ens.... Så om pipan är gjord för den lär du knappast kunna brotcha den till nått användbart - om nu stigningen skulle kunna passa något så när. Men det är säkerligen en extremt välgjord bössa, Collath gjorde inte skit om vi säger som så.... Då det inte blev någon sauer, så letar jag vidare. Går det nu att få hem vapen från tyskland, eller skulle man då måsta hämta hem själv? Tyskarna är än så länge behagliga att göra affärer med - räkna med runt 100-150 euro för frakten och att det tar en stund att få till pappersarbetet - vissa kräver då att man betalar i förskott - allt eller till del då man kanske inte alltid har en förståelse för den svenska handläggningstiden. Kolla med säljaren hur denne ställer sig till att sälja utomlands innan du budar. Och hur han vill att du betalar - en del vill ju ha pengarna samma dag som auktionen går igenom. Går allt vägen kommer pangen komplett på posten. Veckan efter du skickar pappren till säljaren. /T
Publicerat Mars 30, 201016 yr Författare Teschner-Collath? Mig veterligen var de i branchen från runt 1860 till andra vk. Mest kända för sitt Tesco patent, en förregling som var en sk slide-and-tilt med excenter..... I dag redigt udda. Ofta förekommande med en massa kul kalibrar som alla hette nått i still med 8x69 R Teschner/Collath. På sin tid ansedda som de bästa drillingarna man kunde köpa för pengar.Bytte såvitt jag vet namn runt 1910 till bara Collath eller möjligen Collath & Sohn. Men mig veterligen är 6,5x58R knappast något du skrämmer upp i klass 1..... Det är nämligen mest sannolikt 6,5x58R Sauer, en blyertspenna till hylsa, från början svartkrutare har jag för mig.... Undras omd en orkar till klass 2 ens.... Så om pipan är gjord för den lär du knappast kunna brotcha den till nått användbart - om nu stigningen skulle kunna passa något så när. Men det är säkerligen en extremt välgjord bössa, Collath gjorde inte skit om vi säger som så.... Tyskarna är än så länge behagliga att göra affärer med - räkna med runt 100-150 euro för frakten och att det tar en stund att få till pappersarbetet - vissa kräver då att man betalar i förskott - allt eller till del då man kanske inte alltid har en förståelse för den svenska handläggningstiden. Kolla med säljaren hur denne ställer sig till att sälja utomlands innan du budar. Och hur han vill att du betalar - en del vill ju ha pengarna samma dag som auktionen går igenom. Går allt vägen kommer pangen komplett på posten. Veckan efter du skickar pappren till säljaren. /T Tackar för mycket värdefull information.