Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

rävfällan

Featured Replies

Publicerat

hoppas den kommer att fungera bra. kommentera gärna

Publicerat

Nog tror jag att den ska funka...förmodligen inte första året den står ute på jaktmarken pga för mycket människovittring...men det får man räkna med. vad har du för typ av giller i den?...

ett litet tips för att minska människovittringen är att "måla" hela insidan av fällan med surströmmings spad...sen kan man gnida in hela utsidan med jord. Se till att ha den välfylld med "åtel" året om...om än fällan inte ens är gillrad ska det vara "grejjs" i den.

Lycka till!

Mvh Fredde

Publicerat
  • Författare
Nog tror jag att den ska funka...förmodligen inte första året den står ute på jaktmarken pga för mycket människovittring...men det får man räkna med. vad har du för typ av giller i den?...

ett litet tips för att minska människovittringen är att "måla" hela insidan av fällan med surströmmings spad...sen kan man gnida in hela utsidan med jord. Se till att ha den välfylld med "åtel" året om...om än fällan inte ens är gillrad ska det vara "grejjs" i den.

Lycka till!

Mvh Fredde

okej..tack för tipsen!  ;D

Publicerat

lycka till, och berätta gärna hur det går framöver med den!

Publicerat

Lycka till!

Mvh Fredde

Helt rätt...gör som Fredde skrivit så ska du se att du fångar någon räv...kanske inte i vinter men till nästa höst.  ;)

Lycka till från mig med!!!  :D

Publicerat

Härligt Gabbe.... :)

Var ska du ha den ?

Publicerat
  • Författare
Härligt Gabbe.... :)

Var ska du ha den ?

funderar på att ha den ner mot fjärden. nästan precis nedanför oss.

Publicerat

Ser fin ut.

Hoppas den fixar dig många rävar/grävlingar. :)

Publicerat

ja en finfin fälla är det allt..

Publicerat

ett sätt att "dölja" människolukten är att man tar en NYSKJUTEN räv och gnider den på insidan fällan...har hört att dom lite skyggare och osäkrare rävarna brukar våga in då...:D

Publicerat
  • Författare
ett sätt att "dölja" människolukten är att man tar en NYSKJUTEN räv och gnider den på insidan fällan...har hört att dom lite skyggare och osäkrare rävarna brukar våga in då...:D

jo, en annan i byn hade gort så. men vet ej resultatet. men det gäller bara att fån en räv också. :)

Publicerat

Det absolut bästa sättet är att fånga en räv och låta den vara i fällan några dagar...då är nog fällan färdigt insmord av räven själv.  ;) Ps... gäller bara att få tag i en först. ;)

Publicerat
jo, en annan i byn hade gort så. men vet ej resultatet. men det gäller bara att fån en räv också. :)

Ska jag skicka en med posten?

Publicerat
  • Författare
Ska jag skicka en med posten?

nja, det behöver du nog inte. men tack endå. ;D ;D får ta och skjuta en själv  ;)