Publicerat December 27, 200520 yr Nog tror jag att den ska funka...förmodligen inte första året den står ute på jaktmarken pga för mycket människovittring...men det får man räkna med. vad har du för typ av giller i den?... ett litet tips för att minska människovittringen är att "måla" hela insidan av fällan med surströmmings spad...sen kan man gnida in hela utsidan med jord. Se till att ha den välfylld med "åtel" året om...om än fällan inte ens är gillrad ska det vara "grejjs" i den. Lycka till! Mvh Fredde
Publicerat December 27, 200520 yr Författare Nog tror jag att den ska funka...förmodligen inte första året den står ute på jaktmarken pga för mycket människovittring...men det får man räkna med. vad har du för typ av giller i den?...ett litet tips för att minska människovittringen är att "måla" hela insidan av fällan med surströmmings spad...sen kan man gnida in hela utsidan med jord. Se till att ha den välfylld med "åtel" året om...om än fällan inte ens är gillrad ska det vara "grejjs" i den. Lycka till! Mvh Fredde okej..tack för tipsen! ;D
Publicerat December 27, 200520 yr Nog tror jag att den ska funka...förmodligen inte första året den står ute på jaktmarken pga för mycket människovittring...men det får man räkna med. vad har du för typ av giller i den?...ett litet tips för att minska människovittringen är att "måla" hela insidan av fällan med surströmmings spad...sen kan man gnida in hela utsidan med jord. Se till att ha den välfylld med "åtel" året om...om än fällan inte ens är gillrad ska det vara "grejjs" i den. Lycka till! Mvh Fredde Helt rätt...gör som Fredde skrivit så ska du se att du fångar någon räv...kanske inte i vinter men till nästa höst. Lycka till från mig med!!!
Publicerat December 27, 200520 yr Författare Härligt Gabbe.... Var ska du ha den ? funderar på att ha den ner mot fjärden. nästan precis nedanför oss.
Publicerat December 30, 200520 yr ett sätt att "dölja" människolukten är att man tar en NYSKJUTEN räv och gnider den på insidan fällan...har hört att dom lite skyggare och osäkrare rävarna brukar våga in då...
Publicerat December 30, 200520 yr Författare ett sätt att "dölja" människolukten är att man tar en NYSKJUTEN räv och gnider den på insidan fällan...har hört att dom lite skyggare och osäkrare rävarna brukar våga in då... jo, en annan i byn hade gort så. men vet ej resultatet. men det gäller bara att fån en räv också.
Publicerat December 30, 200520 yr Det absolut bästa sättet är att fånga en räv och låta den vara i fällan några dagar...då är nog fällan färdigt insmord av räven själv. Ps... gäller bara att få tag i en först.
Publicerat December 30, 200520 yr jo, en annan i byn hade gort så. men vet ej resultatet. men det gäller bara att fån en räv också. Ska jag skicka en med posten?
Publicerat December 30, 200520 yr Författare Ska jag skicka en med posten? nja, det behöver du nog inte. men tack endå. ;D ;D får ta och skjuta en själv