Publicerat Mars 30, 201016 yr hej. grubblar och grubblar över olika studsare men funnita några olika favoriter. undrar om någon har erfarenhet från en tikka 3 studsare.... om ni är nöjda eller föreslår ngt annat i prisklassen mellan 10-15000? tack på förhand!
Publicerat Mars 30, 201016 yr Fördelarna med Tikka är (har alltid varit) stabila lådor, bra pipor, enkla och välskjutande konstruktioner. Jag har, under alla år, aldrig stött på en dåligt skjutande Tikka. Hade dom bara kunnat kosta på sig ett underbeslag av metall så hade lyckan varit ännu större... Men idag finns det många väl fungerande och hyfsat billiga studsare. Sen ska man titta runt noga hos handlare och inte bara kolla på listpriser. Jag har sett fabriksnya Sako 85 och Sauer 202 för strax under 15.000 kr. Om jag själv skulle köpa studsare för 10-15.000 så hade jag dock gjort på ett helt annat sätt, men det är ju jag... //hälsn. Danne
Publicerat Mars 31, 201016 yr Väljer du tikka t3 kommer du bli nöjd.. har själv en battue lite grymma riktmedel på den, tack vare dessa blev det en rådjurs dubblè i riktigt trångt pass gillar dessa skarpt. Men smaken e som baken. Lycka till.
Publicerat Mars 31, 201016 yr Klart du ska ha en T3á..!! Har själv velat ha en sån sen de kom. Men De fanns inte i den kalibern jag ville ha. Men i fjol kom de i (8*57) gissa vem som stod först i kön. Den är så smidig å lätt + att det finns billiga snabb fästen till den. I de tester jag läst i tidningar har Tikkan varje gång vunnit i precisionen över sin storebror Sako , men det rör sig bara om nån mm. Min va inget undantag, skjuter som en våt dröm. Ett tips är att kolla i större vapenhandlar då de kan ha nån fjol årets kvar för 9800kr. (jaguargruppen) (Folk säger att vixen är liten å smidig, jämnför med min T3)
Publicerat April 1, 201016 yr Författare tack för tipsen! ska faktiskt ta hem och provskjuta en tikka 3 bössa i dag i kal 270w i kompositstock med rostfri pipa. det ska bli riktigt kul. och det känns som att priset är helt rätt också faktiskt.