Publicerat Mars 30, 201016 yr Är ingen expert på sånt här så jag ska inte spekulera i det. Tror dock att det skulle vara en fördel med en större bild för att avgöra vilket vilt som är värt att beskylla, kanske t.o.m. så att du har en närbild av barkgnaget? Tror de som är duktiga på sånt här brukar avgöra skadegöraren genom att kolla bredden på tandmärkena, eller om det var avståndet mellan tänderna (blev osäker)? MVH Alias
Publicerat Mars 30, 201016 yr Har haft ett likadan besök på min åtel en gång. Och då var det även rikligt med älghår. Men man blev allt förvånad när man såg det på håll.
Publicerat Mars 30, 201016 yr har ingen erfarenhet av hjortar. Men älgarna har väl inga direkta horn nu att göra sådana märken med.
Publicerat Mars 30, 201016 yr Författare Bättre bild kommer imorrn Eller så e det grannen som på ett konstigt sett markerat att han inte gillar min åtel
Publicerat April 7, 201016 yr Gris är min gissning, vet att det är högt upp, men jag har sett grisar stå på bakbenen och skava betar, dom når rätt högt