Publicerat Mars 30, 201016 yr Som endel kanske hört/sett har en ungdomsklubb för unga stövarjägare äntligen startats. Vi håller för tillfället till på facebook, en första mötesplatts där vi kan diskutera vad vi vill göra, hur våra hundar fungerar mm. Alla under 30 är välkommna, med eller utan hund. Bara intresset räcker. Man kanske har en släckting eller vän. Kanske tänker skaffa i framtiden. och är det så att ni inte har facebook och inte vill skaffa så kan vi hålla er underrättade endå. Vi tänkte i ett första skede samla alla intresserade för att i framtiden ev hitta ett annat forum, tanken med gruppen är att samla alla unga krafter som finns i landet, för att kunna ha gemensama läger/möten där vi träffas och har roligt! Utbildar oss om jaktprov, dressyr, rovdjurspolitik, hur väljer man valp, skytte, skaffa nya kontackter mm. Vår vision är att i framtiden även kunna annordna ett ungdoms-sm och andra roliga engagemang som lyfter fram oss unga i en allt för ålderstigen jägarkår. Vi har varit i kontakt med samtliga lokalklubbar och rasföreningar samt SvStkl för att hålla alla underättad vad som är på gång och responsen har varit väldigt positiv! Att vi i framtiden även ska kunna bilda en ungdomsstyrelse är en vision vi har och som vi tror kan bli viktig i ungdomars möjlighet till att lyfta fram våra åsikter vad som trots allt gäller våran framtid! Framtiden blir inte ljusare än vad vi gör den till och vi vill fortfarande om 20år ha goda stövare och fina jakter med likasinnade över hela Sverige. Så verkar detta intressant hör av dej, maila kire-pire@hotmail.com tippsa gärna vänner, era barn etc. Mvh Erik
Publicerat April 1, 201016 yr vi som inte sitter på facebook utan jagar istället,låt oss höra mera om vad som tänkt
Publicerat April 1, 201016 yr Författare vi som inte sitter på facebook utan jagar istället,låt oss höra mera om vad som tänkt Kul att höra att det finns jägare som jagar så mycket att att dom inte hinner in 5 min på facebook och kolla om det hänt något nytt. Som sagt, tanken med gruppen är att samla alla unga krafter som finns i landet, för att kunna ha gemensamma läger/möten där vi träffas och har roligt! Utbildar oss om jaktprov, dressyr, rovdjurspolitik, hur väljer man valp, skytte, skaffa nya kontakter mm. Vår vision är att i framtiden även kunna anordna ett ungdoms-sm. En ungdoms styrelse vill vi också ha som lyfter fram oss unga i en allt för ålderstigen jägarkår. Just nu håller vi på att samla intresserade, och planerar inför sommaren. För dom som vill hålla sej uppdaterade och kunna seja vad dom tycker och tänker är denna facebook grupp ett ypperligt sett tills vi hittat en egen platts. Vi ska snart få en egen flik på svenska stövarklubben hemsida om jag fattat det rätt. Men vill man inte va med i gruppen på facebook så kan man anmäla sej ändå, så ska vi försöka hålla er underrättade.
Publicerat April 6, 201016 yr Kul att höra att det finns jägare som jagar så mycket att att dom inte hinner in 5 min på facebook och kolla om det hänt något nytt. Som sagt, tanken med gruppen är att samla alla unga krafter som finns i landet, för att kunna ha gemensamma läger/möten där vi träffas och har roligt! Utbildar oss om jaktprov, dressyr, rovdjurspolitik, hur väljer man valp, skytte, skaffa nya kontakter mm. Vår vision är att i framtiden även kunna anordna ett ungdoms-sm. En ungdoms styrelse vill vi också ha som lyfter fram oss unga i en allt för ålderstigen jägarkår. Just nu håller vi på att samla intresserade, och planerar inför sommaren. För dom som vill hålla sej uppdaterade och kunna seja vad dom tycker och tänker är denna facebook grupp ett ypperligt sett tills vi hittat en egen platts. Vi ska snart få en egen flik på svenska stövarklubben hemsida om jag fattat det rätt. Men vill man inte va med i gruppen på facebook så kan man anmäla sej ändå, så ska vi försöka hålla er underrättade. okej låter bra,har eller kommer nog aldrig skaffa fejsbook men har ändå intresset att få igång lite mera vettiga jägare i skogarna här i övre norrbotten...Internet är bra men fångar ofta upp dom som just gillar internet mer än skogen Facebook är nog värsta graden av den skaran om du frågar mig En kontakt lista är väldigt bra vi har även på g att utforma en inom sido spåret få räven ur gryt, och det är väldigt intressannt få igång ett sammarbete med stövar jägare och grytjägare då! och nu medans tiden går kanske man med sina 26år inte är en ungdom, men i förhållande till övriga stövarfantaster känner man sig ej byxmyndig knappt! Hör av er till Grytjakt.com eller mig direkt på mailen Nest_one@hotmail.com vi har 30 talet grytjägare som sakta men säker blir Formel 1 ägare och en bra början,samt våra jakter går hand i hand när vi pratar räv... #Ej uppdaterad karta#
Publicerat April 6, 201016 yr Vad heter gruppen på facebook? Som nybliven stövarägare och med en ålder på 22 år kanske man skulle joina FC: Få tummen ur o skaffa facebook nu, jag vet att du vill
Publicerat April 6, 201016 yr Vad heter gruppen på facebook? Som nybliven stövarägare och med en ålder på 22 år kanske man skulle joina FC: Få tummen ur o skaffa facebook nu, jag vet att du vill Unga stövarjägare heter den men det är en "stängd" grupp så du måste få en inbjudan av en admi i gruppen så skicka ett mail till någon av de killarna och berätta att du vill vara med så hjälper de dej med en inbjudan Jerry: Jerka_jonsson@hotmail.com eller Peter: superpeppe21@hotmail.com
Publicerat April 8, 201016 yr Författare Ja den heter unga stövarjägare, ni kan även maila mej om ni vill så ska ni få en inbjudan. Om ni inte vill skaffa facebook så kan vi skriva upp er på en intresselista. Ni kan även maila mej på kire-pire@hotmail.com om ni är intresserade
Publicerat April 8, 201016 yr Vad heter gruppen på facebook? Som nybliven stövarägare och med en ålder på 22 år kanske man skulle joina FC: Få tummen ur o skaffa facebook nu, jag vet att du vill jag bussade tjejen på joina gruppen så på den vägen får jag väl veta hur det ligger i världen(hon har inge bättre för sig ),när man hörde ungdoms Sm osv blev man genast girig dock... Hur ser tids planen ut osv?? här har man nog ca 15-20 mil till hitta en provdomare som skulle vara i fysiks form att kunna bedöma ett rävprov och inte bara sitta på en väska vid en eld... ska ni utbilda domare ska dom ha långa ben och stora öron!!!
Publicerat April 9, 201016 yr FC: Har din tjej blivit medlem än? Jag väntar fortfarande på inbjudan...
Publicerat April 9, 201016 yr Då kan ja passa på att ställa en fråga här eftersom jag är 21 och har stövare, finns de någon rasklubb för ryskfläckig stövare?
Publicerat April 9, 201016 yr Författare Då kan ja passa på att ställa en fråga här eftersom jag är 21 och har stövare, finns de någon rasklubb för ryskfläckig stövare? Det finns för Russkaja gontjaja (Rysk stövare) men vet inte om rysk fläckig är med där.
Publicerat April 9, 201016 yr Då kanske vi som är över 30 måste ha en egen klubb då nä det vare väl ingen dum ide! Har förövrigt ingen stövare men grytjakt vorekul att pröva på nån gång iaf!
Publicerat April 9, 201016 yr Nu är jag med i gruppen, och inom snar framtiden tror jag knappt att FC kan hålla sig ifrån Facebook