Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur converterar man AVI film till MP4 film?

Featured Replies

Publicerat

Är det någon vänligsinnad skäl som kan hjälpa mig med detta problem? Filmerna är tagna med en viltkamera i Bondersbyn juni -09.

Publicerat

borde kunna göras i många videoredigeringsprogram... Moviemaker, Sony Vegas och vad det nu finns.... men om det hör till basics eller om man måste dra ner någonting vågar jag inte svara på....

Annars finns det program man får tanka vet jag... Virtualdub borde kunna fixa det... men det kan kräva lite datorpillande...

Publicerat
  • Författare
borde kunna göras i många videoredigeringsprogram... Moviemaker, Sony Vegas och vad det nu finns.... men om det hör till basics eller om man måste dra ner någonting vågar jag inte svara på....

Annars finns det program man får tanka vet jag... Virtualdub borde kunna fixa det... men det kan kräva lite datorpillande...

Jag har kört det här programmet men den accepterar inte filerna.

http://www.convertavitomp4.com/

Mera förslag tack! :ph34r:

Publicerat

Nero

AVS video converter

Publicerat

Tror inte att det går att omvandla AVI till MP4... Detta eftersom MP4 är ett högupplöst format (Läs HD/FULL HD) medans AVI är en lägre upplösning (DVD eller motsv.).

Det är inga problem att göra tvärtom, alltså MP4 till AVI, men är tveksam om något program kan göra upplösningen högre...

Rätta mig gärna om jag har fel.

// Patrik

Publicerat

får nog slänga in en rättelse där du kan visst konvertera avi till mp4

*edit glömde skriva att mp4 är bara en "media container" som du sparar ljud video och text i

Publicerat
får nog slänga in en rättelse där du kan visst konvertera avi till mp4

*edit glömde skriva att mp4 är bara en "media container" som du sparar ljud video och text i

Fan...

Att man aldrig får ha rätt... ;)

Kollade upp det mer noggrant och inser mitt misstag, ska inte hända igen! :lol:

Publicerat
Fan...

Att man aldrig får ha rätt... :lol:

Kollade upp det mer noggrant och inser mitt misstag, ska inte hända igen! :lol:

det kommer ska du se ;) det är mänskligt att göra misstag speciellt när det finns så förbannat många olika format att använda och vissa går inte att omvandla andra
Publicerat
...och den här fungerade inte heller. :lol:

Handhavandefel...  :lol:;):P

Publicerat
  • Författare
Handhavandefel... :lol::lol::P

NJET! ;)

Publicerat

Sorry om jag lurades.

Kan det vara något konstigt med filerna? Har du en liten en som du vill lägga upp så att man kan kolla?

Publicerat
  • Författare
Sorry om jag lurades.

Kan det vara något konstigt med filerna? Har du en liten en som du vill lägga upp så att man kan kolla?

4 st * 1 min vadera á 62 mb/film. Dom får inte publiceras på Youtube bara för att begränsa spridningen.

Jag har kontaktat Root admin Niclas L och även han tycker att det är konstigt att det inte går att ladda upp filmerna. <_<

Publicerat

Jag brukar konvertera musik här. Det ska gå med video också. Det är online så du behöver inte tanka ner något program. Kan vara värt ett försök?

http://media-convert.com/konverterar/

Publicerat
  • Författare
Jag brukar konvertera musik här. Det ska gå med video också. Det är online så du behöver inte tanka ner något program. Kan vara värt ett försök?

http://media-convert.com/konverterar/

Tyvärr bruden så gick det inte men jag håller på och provar den här nu ist!

http://online.movavi.com/

Publicerat

Kan rekommendera Adobe Premiere annars.

Det brukar lösa det mesta inom filmhantering. :wub:

Publicerat

Jag använder alltid Total Video Converter när jag konverterar video- eller musikfiler. Det konverterar alla format och är mycket lätt att använda. :rolleyes:

Publicerat

Hur går det Jonsson? Får du nån ordning på det?

Publicerat
  • Författare
Hur går det Jonsson? Får du nån ordning på det?

Det går inte alls! Skivan med filmerna ligger hos Niclas L som är våran Root admin som förhoppningsvis ska lösa detta problem för mig. <_<