Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lövcamo?!

Featured Replies

Publicerat

Söker efter ett Lövcamo-set och det finns en uppsjö av olika. Har även sett på "sniper dräckter" men de verkar väldigt svåra att röra sig i. Vart skall man vända sig om man skall köpa ett sådant sätt och få nått vettigt för en inte allt för hög kostnad?

Publicerat

Jag använder själv Swedteams. Det funkar bra i väldigt många miljöer.

Väldigt lätt att röra sig i och tyst om man tvättar det i mjukmedel.

Publicerat

jag kan också rekommendera Swedteam.

Publicerat

Får jag slå ett slag för ASAT-ställ och den förmågan deras mönster har att bryta upp figuren.

Körde med deras ställ förra året, hade en del helt sjuka närkontakter med vilt, tom med kråkor och korpar.

/Christian

Publicerat

Kör själv med Swedteams lövcamo.

I sommras satt jag brevid kompisen som satt bakom camonät. Jag gick ut för att hämta ett par duvor på stubben då skrek han " Fan det kommer duvor nu" skjut om du kan svarade jag. Såg en duva landa i ögonvårn när jag knästående gjorde mig minimal. Pang en duva fölt ner från skyn en bit framför mig.

Ja vad vill jag säga med detta. Ett jäkligt bra camoställ som jag tror på.

Har en annan historia med Walle när vi jagade kråkor han tog skydd där han ville och jag fick gömma mig bakom nätet.

Hans fel att jag köpte ett ;):lol: ångrar mig inte !!!!!

Publicerat
Får jag slå ett slag för ASAT-ställ och den förmågan deras mönster har att bryta upp figuren.

Körde med deras ställ förra året, hade en del helt sjuka närkontakter med vilt, tom med kråkor och korpar.

/Christian

+1! Den dag jag köper ett camoställ blir det ett ASAT.  ;)

Publicerat

Stod helt öppet med Swedteams lövhög när get med två killingar knallade förbi på 3m.

Publicerat

Tog mitt ställ från Nordic Sportsman, Diffusion. Helnöjd!!!

Mvh!

Publicerat

Swedteam här. Första gången jag använde det gick jag rakt upp mot betande grågäss/kanadagäss och fällde två stycken. En med kula på 40 meters håll, en med hagel när de flög ÖVER mig utan att skygga.

Publicerat
Swedteam här. Första gången jag använde det gick jag rakt upp mot betande grågäss/kanadagäss och fällde två stycken. En med kula på 40 meters håll, en med hagel när de flög ÖVER mig utan att skygga.

Jag kör med lövcamo som jag köpte i USA på Cabelas. Funkar klockrent. Har haft många närkontakter med vilt. Bland annat rådjur på 3 meters håll. Bifogar en bild som är tagen i en skog i Michigan. Jag är knästående på bilden med pilbågen framför mig.

Tyvärr är bilden lite suddig. Det var fukt på kameralinsen. Spöregn hela förmiddagen.

Köpte en ghillie suit i Finland förra året. Men har inte hunnit testa den under jakt än. Men den är snäppet extremare än ett lövcamo. Kommer nog att funka utmärkt.

post-1478-1270293410_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Tackar för all hjälp, nu skall jag ta mig en funderarer. :-)

• 1 month later...
Publicerat

+1 på ASAT

• 1 month later...
Publicerat

/Christian

Tjena

noterade en sak när jag var ute och inventerade. Kolla bilden på tjäderkycklingen. Dom om några är ju beroende av ett perfekt kamo för att inte bli hökmat. Vilka färger finner man på kycklingen jo

svart, beige, brun dvs = ASAT. Inte mycket grönt på den :rolleyes:

post-1158-1278073266_thumb.jpg

/mats

Publicerat

/Christian

Håller med här. Du behöver inte ens ha lövcamo, asat camot tar bort dina konturer även utan löven. Jag kör bara ultimatedräkten. Har även en lövdräkt som ligger o skräpar. Men ASAT är oslagbart i dom flesta lägen.

Just det att sitta öppet utan skydd när du jagar kråka och gås osv .. Helt suveränt. Fan, jag låter ju som en försäljare :rolleyes:

www.bagjaktskatalogen.se

Rådjuret på min profilbild så sköt jag i totalt öppen terräng med enbart dom kläderna på mig som är på bilden(sköt förstås inte med kläderna, utan med bågen). O du ser det ljusa kontra svarta i kläderna? Det är det som gör att du blir konturlös

Lycka till!

Publicerat
Håller med här. Du behöver inte ens ha lövcamo, asat camot tar bort dina konturer även utan löven. Jag kör bara ultimatedräkten. Har även en lövdräkt som ligger o skräpar. Men ASAT är oslagbart i dom flesta lägen.

Just det att sitta öppet utan skydd när du jagar kråka och gås osv .. Helt suveränt. Fan, jag låter ju som en försäljare :rolleyes:

www.bagjaktskatalogen.se

Rådjuret på min profilbild så sköt jag i totalt öppen terräng med enbart dom kläderna på mig som är på bilden(sköt förstås inte med kläderna, utan med bågen). O du ser det ljusa kontra svarta i kläderna? Det är det som gör att du blir konturlös

Lycka till!

Kan kanske i vissa sammanhang kännas lite trist att vara konturlös :lol::huh: men i jaktkretsar är det definitivt en tillgång

/mats

Publicerat
Kan kanske i vissa sammanhang kännas lite trist att vara konturlös :rolleyes::lol: men i jaktkretsar är det definitivt en tillgång

/mats

Haha! Ja fy vad bistert! Nä men jag är övertygad att dom som provat/provar ASAT, aldrig återgår till annat igen. Kanske någon som har verkligen speciella marker med enkelriktad natur använder t.ex mörka barrcamos om man enbart jagar i granskog.. Men inte gör då jag det. Jag vill försvinna var jag än befinner mig..

Jag har tänkt prova Predators gröna camo i höst men jag vet inte.. Jag lär ändå gå tillbaka till ASAT..

Publicerat
Söker efter ett Lövcamo-set och det finns en uppsjö av olika. Har även sett på "sniper dräckter" men de verkar väldigt svåra att röra sig i. Vart skall man vända sig om man skall köpa ett sådant sätt och få nått vettigt för en inte allt för hög kostnad?

Har du tid och intresse så är det inte svårt att göra en egen "bushrag" eller ghilliesuit, effektivt är det så det räcker.

En Bushrag är en sniperdräkt som är avsedd att smyga i och täcker huvud och överkropp, en ghillie är en dräckt som är avsedd att ligga och krypa i, alltså inte camo på framsidan.

• 4 weeks later...
Publicerat

Jag köpte en anorak från Härkila för några år sedan, tyvärr verkar det inte finnas längre. Mönstret har dock blekts lite men jag hade en bock som gick förbi mig på mindre än 2 meter förra hösten.

Det jag gillar med just den anoraken är inte att den har det perfekta mönstret men däremot ett integrerat myggnät som knäpps med dragkedja runt framsidan på huvan. Går att få hel tät mot mygg eller att, som jag föredrar att ha den, knäppa så att man bara har en liten springa att spana i.

Jag skulle inte bli förvånad om du hittar något kvarglömt ex hos till exempel Granngården eller någon annan återförsäljare.

Den var inte dyr.

Publicerat
Jag köpte en anorak från Härkila för några år sedan, tyvärr verkar det inte finnas längre. Mönstret har dock blekts lite men jag hade en bock som gick förbi mig på mindre än 2 meter förra hösten.

Det jag gillar med just den anoraken är inte att den har det perfekta mönstret men däremot ett integrerat myggnät som knäpps med dragkedja runt framsidan på huvan. Går att få hel tät mot mygg eller att, som jag föredrar att ha den, knäppa så att man bara har en liten springa att spana i.

Jag skulle inte bli förvånad om du hittar något kvarglömt ex hos till exempel Granngården eller någon annan återförsäljare.

Den var inte dyr.

köpte exakt en sån fast märket va chevalier.

Publicerat
köpte exakt en sån fast märket va chevalier.

Det är ju helt rätt och riktigt, Chevalier är det såklart. Såg att den den nu fanns i lite höstigare färg.

Hur som helst kan jag rekommendera den.

Publicerat
Jag har tänkt prova Predators gröna camo i höst

Jag kör mycket med Predators byxa & jacka i Brown Deception under den varmare perioden, ruggit sköna kläder och ett riktigt bra cammo även i den täta barrskog jag jagar i.

De är iofs 100% bomull, men det funkar bra med lite sprayimpregnering mellan varven.

I början var de lite stela i tyget, men efter några tvättar och lite användande, så vart de mjuka, sköna och tysta.

3D cammo kör jag med Mossey Oak:s numera, sålde mitt ASAT-ställ för ett tag sedan, då det var lite för litet, men det blir ett nytt vad det lider. ;)