Publicerat April 3, 201016 yr Svarven hemma! Var tvungen provköra lite på pallen där den stod. Har aldrig haft tålamod :oops: Körde bara början till en spider. Ska ställas på sin plats och vägas in. Förhoppningsvis under helgen.
Publicerat April 3, 201016 yr En Colcesther ett gott val har kört en del stångmatare med revolver och fungerat bra även när dom har fått ett antal år på nacken. Svarvarna jag var inblandad i gick till Ungern för en 5-6 år sedan och rullar glatt forfarande. Lasse
Publicerat April 3, 201016 yr Författare Det lilla jag kört hittils är jag nöjd. Men det blir lite nervigt att göra pipjobb i en maskin man inte är van. Tur det inte är min pipa som är först ut
Publicerat April 4, 201016 yr Det lilla jag kört hittils är jag nöjd. Men det blir lite nervigt att göra pipjobb i en maskin man inte är van. Tur det inte är min pipa som är först ut Är det nu man ska börja vara orolig................. ........................ Mvh Rikard
Publicerat April 5, 201016 yr Författare Är det nu man ska börja vara orolig................. ........................ Mvh Rikard Hehe, är nog ingen fara. Gratulerar till skönheten! Tackar. Har beställt en ny fyrbackchuck som kommer från england förhoppningsvis i veckan. Sen ska den passas in på backplaten som är universal. Sen ska spidern borras o gängas och det hade jag tänkt göra idag men nu verkar det som om lille Viktor har reagerat på en ny salva så det blir nog läkaren istället, väntar på att jouren ska ringa upp.
Publicerat April 5, 201016 yr Kan inget om svarvar men den ser fin ut! Står en Colcesther något större modell på jobbet och den stod där när jag började som 18åring så lite kvalitet måste det vara eller är jag fortfarande ung
Publicerat April 5, 201016 yr Dags att börja ta jobb nu då eller? Grattis till att ha fått hem nya svarven. /Christian
Publicerat April 5, 201016 yr Nu ska du bara flytta lite söderut så vi här nere i sydligare delar av Sverige kan dra nytta av den nya maskinen /Lasse