Publicerat April 3, 201016 yr Jag införskaffade mig en Anschutz 1720 .22 Hornet, det finns dåligt med info om den. Någon som har lite erfarenhet av den?? Tack på förhand Micke
Publicerat April 3, 201016 yr Jag införskaffade mig en Anschutz 1720 .22 Hornet, det finns dåligt med info om den. Någon som har lite erfarenhet av den?? Måste rimligen vara den jag har.. och jag vet att Mr Mauser har rätt många erfarenheter av den.. samt sign garage här som jag köpte den av.. Lite stor och bökig med tanke på den klena kalibern MEN grymt trycke, grym slutstycksgång, formligen älskar Winchesters hålspets.. 5 st i en klisterlapp giveortake @ 90 m. Lite sur på säkringen, har svårt att manövrera den tyst med tummen (omöjligt). Matar plugg störningsfritt ur magasinet men när man tömmer magasinet manuellt så kan en patron hamna bakom den som ligger under i raden och då krävs tålamod och något vasst för att lösa problemet. Gillar således bössa o kaliber! Edit: Kalibern är godkänd för rådjur om skyddsjakten sker på uppdrag av kommun.. Mvh!
Publicerat April 3, 201016 yr Anschutz 1720 = 22wm Anschutz 1730 = 22Hornet http://www.shooterscatalogue.com/manuals/B...%20englisch.pdf
Publicerat April 4, 201016 yr Författare Måste rimligen vara den jag har.. och jag vet att Mr Mauser har rätt många erfarenheter av den.. samt sign garage här som jag köpte den av..Lite stor och bökig med tanke på den klena kalibern MEN grymt trycke, grym slutstycksgång, formligen älskar Winchesters hålspets.. 5 st i en klisterlapp giveortake @ 90 m. Lite sur på säkringen, har svårt att manövrera den tyst med tummen (omöjligt). Matar plugg störningsfritt ur magasinet men när man tömmer magasinet manuellt så kan en patron hamna bakom den som ligger under i raden och då krävs tålamod och något vasst för att lösa problemet. Gillar således bössa o kaliber! Edit: Kalibern är godkänd för rådjur om skyddsjakten sker på uppdrag av kommun.. Mvh! Det låter bra, nu köpte jag mig en låda Winchester blyspets, så vi får se hur dom går, vapnet ser i stort sett ut som ditt annan pipa och annan kolv. Jag har inte hunnit skjuta in den än men förhoppningsvis gör jag det i morgon. Säkringen är som du säger lite skum. Tack för svaret Micke
Publicerat April 4, 201016 yr Författare Anschutz 1720 = 22wm Anschutz 1730 = 22Hornet http://www.shooterscatalogue.com/manuals/B...%20englisch.pdf Jag glömde, Tack för svar och länk. Micke
Publicerat April 4, 201016 yr Det låter bra, nu köpte jag mig en låda Winchester blyspets, så vi får se hur dom går, vapnet ser i stort sett ut som ditt annan pipa och annan kolv. Jag har inte hunnit skjuta in den än men förhoppningsvis gör jag det i morgon.Säkringen är som du säger lite skum. Tack för svaret Micke ??? Annan pipa och annan kolv? Min skjuter ok med blyspetsarna, ingen höjdare direkt. Dock samskjuter de med hålspetsarna och det gillar jag! Mvh!
Publicerat April 4, 201016 yr Författare ??? Annan pipa och annan kolv? Min skjuter ok med blyspetsarna, ingen höjdare direkt. Dock samskjuter de med hålspetsarna och det gillar jag! Mvh! Ja tydligen så heter min 1730 D eller något i den stilen.......detta är inte min bössa men det är den modellen. Den skall skjutas in i morgon så vi får se hur den går.....
Publicerat April 4, 201016 yr Undrar om inte min är någon slags lyxmodell.. Den där såg lite mysigare och smidigare ut, köpt den ny? Oavsett så tror jag du köpt en jävligt trevlig studsare! Mvh!
Publicerat April 4, 201016 yr Författare Undrar om inte min är någon slags lyxmodell.. Den där såg lite mysigare och smidigare ut, köpt den ny? Oavsett så tror jag du köpt en jävligt trevlig studsare!Mvh! Bättre beg, tidigare ägare hade inte möjlighet att skjuta med den efter inskjutning.... fick ett bra pris och det satt en aimpoint 9000L på den så jag tror att jag gjort ett klipp, vet inte riktigt vad bössan kostar ny, förvisso bytte jag siktet omgående är inte riktigt kompis med rödpunkt.... Och det känns bra att jag lyckats köpa en "jävligt trevlig bössa", ber att få återkomma efter inskjutning..... Micke
Publicerat April 4, 201016 yr tror att nypriset ligger minst mellan 9-11000 på en sådan ,är lite nyfiken på vad du fick betala för den begagnad har börjat intressera mig för en hornet jag också Den "raka"stocken sitter på modellen 1730D med namnet classic och den andra med rollover kam är en montecarlo har även för mig att det skiljer i piptjocklek på dessa två bössor ni kan ju mäta så får man se om man har rätt
Publicerat April 5, 201016 yr Författare tror att nypriset ligger minst mellan 9-11000 på en sådan ,är lite nyfiken på vad du fick betala för den begagnad har börjat intressera mig för en hornet jag också Den "raka"stocken sitter på modellen 1730D med namnet classic och den andra med rollover kam är en montecarlo har även för mig att det skiljer i piptjocklek på dessa två bössor ni kan ju mäta så får man se om man har rätt Tyvärr var skjutbanan stängd idag och jag drar iväg på jobb tidigt i morgon så jag får hänga i ovissheten ett tag, jag betalade 5000:- för bössa med en aimpoint på, och med det nypriset så känns det som jag har gjort ett klipp.....hoppas jag