Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

remington sportsman 78

Featured Replies

Publicerat

remington sportsman 78, bra eller anus? vad kan man förvänta sig av denna bössa i kal 30-06. någon som har några erfarenheter?

Publicerat

I allt väsentligt en Remington 700. Jag använde en slik låda fast i 308 till mitt prickskyttebössaprojekt. Funkade utmärkt.

Finns ett par bilder på lådan i början av tråden: http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=10403

Publicerat
  • Författare

ok. då kanske den iaf är ett snäpp bättre i prestanda än min gamla stiga som jag skrotade häromdagen efter att ha läst om den här på sidan

Publicerat

Hej. Har mycket erfarenheter av detta vapen. Jag fick plocka ner den och börja från början,sen blev det ett med mej. Jag slipade ur stocken och lade i ett metall inlägg i rekyldämparspåret, jag tog även färgborttagningsmedel och fick bort all fernissa, betsade den mörkbrun och oljade in stocken till en riktig skönhet,med oljelukt!! Drog alla skruvar med grön loctite gänglåsning , satte på nya weaverbaser och ett nytt Barska 3-12*56 IR, direktimporterat från USA, och började skjuta in den. Jag provade alla möjliga ammo tillverkare och fann att det bara gick att skjuta Norma med den. Använd en Bore Sighter till att grov inställa den , sen prova Norma Jaktmatch, för att sedan köra Norma Oryx. Monterade även en gummibakkappa för att slippa axelont av den gamla plastkappan;-) Därefter har du ett kanon vapen som du kan jaga allt med. Kompletttera därefter med en Kombi i kaliber 12- 7*57 för all högviltsjakt samt en hagel bock för enbart hagel skytte , och du sitter säkert i jakt tronen. Skitjakt på dej. Hälsningar Pelle Möllas down in South Hunting Sweden

Redigerad med pellemollas