Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remmington 597 22lr

Featured Replies

Publicerat

tjena har nyss skaffat en Remmington 597 22a (halvautomat)

men 10skotts magasinet som följde med tjorvar lite så jag beställde 2 st nya ifrån midway men dom verkar likadana även om dom är nya.

skotten lägger sig typ sik-sak i magasinet och jag tror att dom kilar fast då, har iof inte provat skjutit men om jag fyller magasinet och trycker ut skotten med tummen så går det 2-3 skott sen måste man skaka/ knacka på magasinet för att resten skall hoppa upp, men de kanske fungerar när man får den lilla rekylen mellan varje skott.?.?

någon som vet nått som kan hjälpa?

funderar på om man ska köpa ett 30skots magasin ifrån staterna om dom fungerar bättre, men gillar igentligen att ha en hel bannan som sticker ut ur bössan då ser det ju mer ut mer som ett krigsvapen än jaktvapen. någon som har provat ett sånt magasin i en sån här bössa??

Publicerat

Har också en 597a.... brukar bara lägga i 5skott åt gången i magasinet.. och det fungerar fint iaf... ska testa trotta det fullt och se ifall jag har samma problem...

Publicerat

Sälj och köp en cylinderrepeter istället...

Ska du prompt ha en automat skulle jag satsa på en Ruger.

Publicerat

prova med lite vapenolja i magasinet, Så gjorde jag på mina till min 451-s sen funkade dom fint

/stefan

Publicerat
  • Författare

när jag köpte bössan plockade försäljaren ut lite dyrare ammo för att det skall funka bra, men den var tydligen bara skit,

provade farsans ammo ist och då fungerade det klockrent matar ivär 8-10 skott på några sek utan att det jävlas en ända gång, + att ammon jag köpte klickar en del också det gör inte den billigare. så dyrt behöver inte alltid vara bättre.

tror det har att göra med att kulorna är lite mer räfflad i botten och kanske lite mjukare vilket gör att dom nyper fast i magasinet eftersom dom ligger sik-sak. men har jag bara rätt ammo verkar det inte vara nå problem :D

• 3 weeks later...
Publicerat

Jag har en 597a och den har aldrig krånglat för mig, jag kör med CCI high-velocity, jag¨använder bara 5-skotts mag och som sagt funkar fin fint.

Publicerat

Kolla så att du har den senaste versionen av magasin. Generation 3.

Jag fick 2:a generationen när jag köpte min 597:a, det gick hyfsat, men krånglade ibland,

så jag gick in till handlarn och krävde att få ett nytt magasin.

Det går som smort.

Det nyare magasinet har lite tajtare toleranser, så att patronerna ska "flyta" bättre i magget.

Kolla in :

http://www.rimfirecentral.com/forums/showthread.php?t=86768

Ett intressant forum för alla rimfire ägare...

Ammunition som klickar...

Jaa, det har jag haft några. Remington Thunderbolt. Klickar nåt skott då och då, och

skitar ner något fruktansvärt.

MagTech, klickar och skitar ner.

Lapua. SK, CCI std, Eley, funkar bara fint i min.

Jag har ett 30 skotts mag.

Det fungerar som smort. Bara lite jobbigt att fylla med plugg så ofta..... :unsure:

Får inte in 30 skott, men väl 28-29 st vill jag minnas....

Köpte mitt här :

http://www.rimfiresports.com/merchant.mv?S...ory_Code=REM597

• 1 month later...
Publicerat

Jag har också en 597:a!

Jag instämmer de 2 föregående talarnas kommentarer.

Prova olika high velocity ammo, den brukar ladda om bättre.

Jag har 4 st gen2 mag, 2 st pluggade till 5 skott och 2 st 10 skotts och 2 st 30 skotts från RimfireC.

5 skottarna funkar alltid, 10 skottarna kärvar ibland om man proppar dom fulla och dom är skitiga.

30 skottarna har inte krånglat hittills och jag får i 30 i dom!! :wub:

Remington rekommenderar att man INTE använder olja eller fett i magasinen, man ska bara diska ur dom med vanligt diskmedel o vatten, det har funkat för mig.