Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundgård

Featured Replies

Publicerat

Ska börja planera för en hundgård så nu är jag ute efter tips på var man kan hitta de billigaste sektionerna eller om någon har begangnade att sälja så är det ju ännu bättre :-)

Publicerat
  • Författare

Tack för nyttig läsning fast det var inte riktigt vad jag ville höra hadde inte tänkt göra så stor hundgård så nu är det bara att räkna om hur den ska se ut.

Kommer du ihåg hur mycket varje sektion kostade jag hittar inga priser på hemsidan?

Publicerat

Inte för att jag har nå't emot att hundarna har det bra i sina hundgårdar men jag tror att det är färre regler för att "inreda" ett rum eller lägenhet för åldringsvård...

Tror inte att det står i reglerna men tänk på att ha ett väldränerat underlag i hundgården så att hundens tassar håller sig friska och starka, nog så viktigt för en hund man vill ska jaga!

Publicerat

Jag fick hem min andra hundgård ifrån Lövås Svets i veckan och vet att dom är både billiga och bra (allt är förstås relativt).Den första jag köpte av dom var för ca ett år sedan och den är helt Ok.

Kommer inte ihåg priserna exakt då jag köpte på faktura denna gången och den har inte kommit än ..

Pebe

Publicerat
Tack för nyttig läsning fast det var inte riktigt vad jag ville höra hadde inte tänkt göra så stor hundgård så nu är det bara att räkna om hur den ska se ut.

Kommer du ihåg hur mycket varje sektion kostade jag hittar inga priser på hemsidan?

264:-/sektion samt 504:- för dörr + moms, emballage och frakt till Kalix.

Publicerat

Om din hund gillar att gräva, så lågg armeringsmatta i botten som sedan täcks med tex natursingel. Jag la själv nät första metern innanför sektionerna men ångrar nu att jag inte la armering i hela hundgården, men det lär nog bli så när jag ska fylla på med mer singel och bygga ut nästa gång.

• 6 months later...
Publicerat
http://www.bjalbo.nu/index_frame.asp

Om man inte vill att tomten ser ut som en byggarbetsplats... :huh:

Ser inte så tydligt på bilderna, men gallret sitter på insidan av reglarna va? Så inte hunden tuggar i sig tryckt virke.

Dock är mitt största problem med hundgård hur jag ska "myggsäkra" den. Bor i mygghelvetet och jag tycker det skulle vara djurplågeri att hålla hundar i gård hemmavid vid dom tillfällen det blir riktigt illa.

Publicerat
http://www.bjalbo.nu/index_frame.asp

Om man inte vill att tomten ser ut som en byggarbetsplats... ;)

men tar en j...a tid för att få sin hundgård.... gav till slut upp så byggde vi en själva ^_^