Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vildsvinsjakt i Turkiet

Featured Replies

Publicerat

Hejsan

Någon som har några tips eller annan erfarenhet av vildsvinsjakt i Turkiet.

Tack på förhand

Micke

Publicerat

Inga andra erfarenheter än de jag fick mig till livs i ett par youtube-klipp av turkiska "jägare" på grisjakt... Ett gäng glada killar stod och snackade och rökte framför en skadskjuten gris som tagit sin flykt till ett buskage och där fick den ligga och plågas medans "jägarna" snackade och rökte färdigt innan de frälste grisen!? Om det speglar turkisk jaktkultur skulle jag inte lägga en enda svensk krona på en jaktresa dit!

Här är ett annat klipp med turkisk "jakt"...

Turkiska "jägare"

Publicerat

Turkiska "jägare"

Usch och fy fan för den videon :P

Vilka klåpare...

Publicerat

Han slutsalvans Eric Eckhart har väl jakt i Turkiet/tunisien,

enligt honom själv skall det vara etisk jakt och dem som har varit med förefaller vara nöjda.

För egen del tror jag att jakt i södra Europa på deras vis för överskådlig framtid kommer att vara något den genomsnittlige svenska jägaren har svårt för.

Vi har helt enkelt andra jaktvanor/uppfattningar.

En sista fundering, brukar inte kravet vara slätborrad pipa/slugs/brenneke vid dessa jakter?

/Christian

Publicerat
  • Författare
Inga andra erfarenheter än de jag fick mig till livs i ett par youtube-klipp av turkiska "jägare" på grisjakt... Ett gäng glada killar stod och snackade och rökte framför en skadskjuten gris som tagit sin flykt till ett buskage och där fick den ligga och plågas medans "jägarna" snackade och rökte färdigt innan de frälste grisen!? Om det speglar turkisk jaktkultur skulle jag inte lägga en enda svensk krona på en jaktresa dit!

Turkiska "jägare"

De va inga snygga saker de där.......

Publicerat

Tänk att utvecklingen gått framåt på så många ställen men att man på andra ställen verkar ha gått bakåt i tiden och blivit som några jävla neandertalare! Satans idioter! Dessa i filmen visade "öststatare" är sannerligen inga förebilder för mänskligheten.

Jag hoppas att de som anordnar jakter för turister sköter sig bättre. Det verkar annars vara himla fina djur de skjuter i Tunisien när man ser trofébilderna.

Publicerat

Man får be om ursäkt för trådkapningen. Men faan va hemsk video.. är dom helt slut i huvudet dom där? man har ju sett mycke filmer från östeuropieska länder där pipan går varmt och skotten flyger och dåliga eftersök men de här kändes som de går vädligt för långt. Måste säga att Sverige känns som väldigt bra just nu och man känner sig även lite stolt :P

Publicerat

För att inte blanda ihop äpplen och päron så ligger Tunisien i Afrika och är något helt annat. Där får man mycket riktigt inte använda något annat än slugs. Detta beroende på att landet är ett enda stort grustag så är det inte rent bly studsar det obehagligt och mycket åt alla håll. Brenneke får av denna anledning inte heller användas.

Jakt i Turkiet känner jag dock inte till något om, hoppas dock att om man köper via något jaktreseföretag så sköts det som de flesta andra drevjakter i öststaterna. Effektiv och rolig jakt helt enkelt. Det som visas på Youtube-klippet tidigare i tråden har inget med jakt att göra över huvud taget utan är en flock ärkepuckon som plågar ett djur.

• 9 months later...
Publicerat

hej micke micke

jeg har været i tyrkiet i November 2010 på vildsvinjakt i sortehavsregionen. vi var 4 jægere afsted, og 2 jægere skød 5 trofækeilere med betor på mellem 21-26 cm, den største vejde over 250 kg. det er virkelig grumme grise på de kanter.

jagten foregår ved de utfodre med majs på de små skovveje med ca 300 m mellemrum, og så pürsher du dig rundt på dem om natten, således kommmer man i kontakt med rigtig mange vildsvin. en meget anderledes og spændende form for natjakt.

det eneste man skal tænke på er de har en hel anden kultur omkring grise, de skudte grise bliver kun brugt som bjørnefoder, for de så ikke tager deres husdyr. kan man leve med dette fakta, og leve under primitive forhold, er jakten i tyrkiet god.

de 2 jægere som ikke skød (mig selv og en kompis) har fået en ny tur af Jaktrejsearrangøren, da de kan garanterer vildsvin på paraden. vi tager derned igen 4 marts 2011.

du er velkommen til at kontakte mig ved spørgsmål :rolleyes:

http://rapidshare.com/files/445118513/P1050651.jpg

http://rapidshare.com/files/445118714/P1050647.jpg