Publicerat April 6, 201016 yr Hejsan! Som jag har förstått så är det viktigt att vapnet man ska köpa passar bra till personen som ska använda det. Finns det några särskilda tumregler vid köp av ett salongsgevär? Saken är nämligen så att min Morbror ska göra sig av med sitt salongsgevär, och jag funderar på att köpa det av han. Om det känns bra? Och efter att uppskjutningen är klar. MvH
Publicerat April 6, 201016 yr Synd att ingen bemödar sig med att svara på en uppriktig fråga från en blivande jägare, det finns många här som är bättre skickade att svara än jag Ett salongsgevär som första bössa efter uppskjutningen behöver du inte vara så petig med. Tycker du det är prisvärt så köp det. Det viktigaste är att du tränar skytte, och då är vilket som helst salongsgevär bra. Tids nog lär du dig vad du vill ha av ett vapen och vilka du vapen du vill ha. Lägg därför inte allt för mycket pengar på detta är mitt enkla råd. Med lite tur tycker din morbror att det är en bra "grattistilljägarexamenpojkspoling-present" och du får lite pengar över till ammo och fler vapen. Lycka till med uppskjutningen
Publicerat April 6, 201016 yr Synd att ingen bemödar sig med att svara på en uppriktig fråga från en blivande jägare, det finns många här som är bättre skickade att svara än jag Ett salongsgevär som första bössa efter uppskjutningen behöver du inte vara så petig med. Tycker du det är prisvärt så köp det. Det viktigaste är att du tränar skytte, och då är vilket som helst salongsgevär bra. Tids nog lär du dig vad du vill ha av ett vapen och vilka du vapen du vill ha. Lägg därför inte allt för mycket pengar på detta är mitt enkla råd. Med lite tur tycker din morbror att det är en bra "grattistilljägarexamenpojkspoling-present" och du får lite pengar över till ammo och fler vapen. Lycka till med uppskjutningen Jag håller med. Funkar den och skjuter hyfsat så ska du slå till. Det är viktigt att komma igång med mängdträningen så att man behärskar skyttet. Jag köpte en 22a direkt efter min jägarexamen och utan den hade jag inte varit lika skjutvan som jag är idag. Men se till att få upp ett fungerande kikarsikte på 22an om du tänker använda kikarsikte till dina jaktstudsare för att många menar att träningsvapnet ska vara så likt jaktvapnet som möjligt, om du förstår mig rätt. Lycka till med jägarexamen och grattis till att du valt en riktig givande hobby.
Publicerat April 7, 201016 yr Vad är det för salongsgevär? Enkelskottare? Märke? Lite sånt som vi nördar kan tycka vara intressant
Publicerat April 12, 201016 yr hejsan och välkommen salongsgevär ? -inte köpa enkelskottare.. 22LR med magg och ett kikarsikte som funkar på riktigt skulle jag nog vilja rekommendera. vänligen nils