Publicerat April 9, 201016 yr Mors, Min gamla Marlin har fått lite hyss för sig. Ungefär var annan patron slår upp för högt när jag repeterar och jag får dit med fingrarna och mecka. Precis som om den släpper upp patronen lite för tidigt ibland. Är det nån som har tips eller förslag på nåt man kan knacka till eller fila upp typ? Gav 200:- för den så det känns fånigt att lägga allt för mycket pengar på den. 500-1000:- kan jag dock tänka mig. Problemet är att jag har långt till en kompetent vapensmed. Jag gillar bössan, skjuter bra och har ett trevligt rörmagasin. Tips mottages tacksamt. /L
Publicerat April 9, 201016 yr hadde samma problem med min winchester 22lr att den inte repeterade ordenligt och då tog jag o skruva isär den o rengjorde allt. samt att jag hittade ett skott i botten på lådan så de tog ja bort o nu funkar den som aldrig förr hoppas du finner vad de är för fel
Publicerat April 9, 201016 yr Författare Tack för uppmuntran. Jag ska riva den ordentligt och rengöra en gång till. Den skjuter så rackarns bra att jag inte vill skrota den heller och köpa nytt! Ska även passa på att strippa lack och oljebona kolven nu. /L hadde samma problem med min winchester 22lr att den inte repeterade ordenligt och då tog jag o skruva isär den o rengjorde allt. samt att jag hittade ett skott i botten på lådan så de tog ja bort o nu funkar den som aldrig förr hoppas du finner vad de är för fel