Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Installationsproblem TrackerHunter Nokia

Featured Replies

Publicerat

Hej

Jag har en X6 och den ska enligt TrackerHunters sida vara provad och fungerande med deras programvara. Nu har jag provat alla inställningar men får inte programmet att starta, får följande felmeddelande "Startup Error. Kan inte läsa in användardata. Kontrollera ansökan tillstånd inställningar. Korrekta inställningar nämns i installationsanvisningarna."

Jag har provat massor olika inställningar men får det likväl inte att funka.

Några ideer?

MVH, Peter

Publicerat

har du sparat den på minnes kort? vad står dina inställningar nu på??

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Jag har ställt inställningarna enligt installationsanvisningarna och jag har provat att installera både på minneskortet och på telefonminnet.

Publicerat

Fick startup error när jag uppdaterat min till nya 2.10. Sen testade jag bara starta upp igen och då funkade det. Sen att testa en massa inställningar är ingen ide. Sätt det som står i installationsinstruktionen och leta sen vidare fel på andra ställen.

Du SKA ha programmet på minneskortet.. Vet av erfarenhet av att hjälpa en som inte fick sitt program att funka... Det funkar inte i telefonminnet..

Skriv mail till servicedesk och hör med dem. Kan vara nå tjall på registreringen kanske då den inte kan läsa användardata?

Publicerat

ta bort allt ifrån telefon minnet som har och göra med tracker,lägg allt på minnes kortet och testa igen,men ändå sugen på höra vilka inställningar du har,har nämligen haft fel på dom även om jag följde instruktionerna..

Publicerat
ta bort allt ifrån telefon minnet som har och göra med tracker,lägg allt på minnes kortet och testa igen,men ändå sugen på höra vilka inställningar du har,har nämligen haft fel på dom även om jag följde instruktionerna..

Vilken telefon har du FC?

Publicerat
Vilken telefon har du FC?

n73

n79

6220 classic

och snart en navigator som Foxkiller

Publicerat
n73

n79

6220 classic

och snart en navigator som Foxkiller

Jasså den modellen :blink:

N73 ville då ha de inställningar som föreslogs (hade en sån tidigare). N79 har jag för mig åxå ville det (tofflan har en). 6220 vet jag funkade med standardinställningar (farsan har en).

Gissar på handhavandefel :mad:

Publicerat
Jasså den modellen :blink:

N73 ville då ha de inställningar som föreslogs (hade en sån tidigare). N79 har jag för mig åxå ville det (tofflan har en). 6220 vet jag funkade med standardinställningar (farsan har en).

Gissar på handhavandefel ;)

nja n70 behövde tex inte telematrix och n73an som förövrigt ej står med som fungerande till trackerhunter fick delsbovapen fixa åt mig och det var inte samma som trackers hemsida sa,,

visst är mycket handhavande med dom som håller med infon om tracker har mycket och lära sig om pogram förklaring,ett barn ska kunna fixa det och därför många väljer garmin som är klar när man köper den för halva priset finnarna kräver :mad:

Publicerat
nja n70 behövde tex inte telematrix och n73an som förövrigt ej står med som fungerande till trackerhunter fick delsbovapen fixa åt mig och det var inte samma som trackers hemsida sa,,

visst är mycket handhavande med dom som håller med infon om tracker har mycket och lära sig om pogram förklaring,ett barn ska kunna fixa det och därför många väljer garmin som är klar när man köper den för halva priset finnarna kräver :rolleyes:

Nog ville N73 ha rätt inställningar när jag installerade i min (och Aris).

Den står visst med på listan.. Dock INTE på listan om att de ska fungera bra med LIVE...

Kan hålla med om att installationeinstruktionerna är lite luriga ibland men dom har funkat varje gång jag använt dem. Det är nu i typ 7 olika telefoner jag installerat programmet. Både Nokia, Samsung och Ericsson telefoner.

Det man behöver veta står ju på www.peter.se eller www.trackerhunter.se så det är bara köra på.

Föresten så finns ju detta paket färdigt nu... :ph34r:

"Äntligen: Tracker EASY-paketet representerar den bästa pejlen på marknaden, tycker jag. Nokia E52 är en GPS telefon med enorm kapacitet, klar display samt stora knappar kombinerat med dubbelt så stor batterikapacitet. Tracker G400 är tålig, snabb och säker i alla förhållanden med alla hundar. Hunden spåras med den lättanvända och mångsidiga Tracker Hunter mjukvaran. Allt förbinds med hjälp av Telia nätvärk, känd för sin täckning och säkerhet. Hela paketet är färdig installerat för dig. Det här paketet har inga svagheter."

Publicerat
Nog ville N73 ha rätt inställningar när jag installerade i min (och Aris).

Den står visst med på listan.. Dock INTE på listan om att de ska fungera bra med LIVE...

Kan hålla med om att installationeinstruktionerna är lite luriga ibland men dom har funkat varje gång jag använt dem. Det är nu i typ 7 olika telefoner jag installerat programmet. Både Nokia, Samsung och Ericsson telefoner.

Det man behöver veta står ju på www.peter.se eller www.trackerhunter.se så det är bara köra på.

Föresten så finns ju detta paket färdigt nu... :D

"Äntligen: Tracker EASY-paketet representerar den bästa pejlen på marknaden, tycker jag. Nokia E52 är en GPS telefon med enorm kapacitet, klar display samt stora knappar kombinerat med dubbelt så stor batterikapacitet. Tracker G400 är tålig, snabb och säker i alla förhållanden med alla hundar. Hunden spåras med den lättanvända och mångsidiga Tracker Hunter mjukvaran. Allt förbinds med hjälp av Telia nätvärk, känd för sin täckning och säkerhet. Hela paketet är färdig installerat för dig. Det här paketet har inga svagheter."

frågan bara vilken av butikerna som säljer paketet,hittar inte en butik som har den :lol: Ganska typiskt tracker att hänvisa saker till andra och 4e 5e gången är man rätt less..Trackerhunter.se hänvisar till härkila som hänvisar butikerna,i butikerna finns ingen info eller bara hela paket...2010 är det helt bedrövligt...

kollt pnjakt,vapencentrum,delsbo,torsbo utan detta paket... ;)

ja peters forum är juh bländande B)

ja pejlen bör utvecklas med färdiga paket det är bra,sedan har jag mailat flera gånger utan svar varför kartorna bränns inne efter 1år,jag är snål och tycker att köper jag 500 rutor ska jag få använda dom 500 ;)

Publicerat
frågan bara vilken av butikerna som säljer paketet,hittar inte en butik som har den :lol: Ganska typiskt tracker att hänvisa saker till andra och 4e 5e gången är man rätt less..Trackerhunter.se hänvisar till härkila som hänvisar butikerna,i butikerna finns ingen info eller bara hela paket...2010 är det helt bedrövligt...

kollt pnjakt,vapencentrum,delsbo,torsbo utan detta paket... ;)

ja peters forum är juh bländande :P

ja pejlen bör utvecklas med färdiga paket det är bra,sedan har jag mailat flera gånger utan svar varför kartorna bränns inne efter 1år,jag är snål och tycker att köper jag 500 rutor ska jag få använda dom 500 :D

Kartorna ska inte försvinna. Det är bara om du byter telefon de kan försvinna eftersom de lagras på minneskortet. Är de inte nertankade finns de kvar. Så har det då varit för mig och enligt infon i prigrammet står det bara hur många kartrutor man har, inte hur länge de är giltiga.

Servicedesk är dock som du skriver inte roliga att ha att göra med. Men verkar som att när man väl fått svar på första mailet så svarar dom snabbare på nästkommande (följdfrågor).

Publicerat
  • Författare

Känns som om jag provat allt. Jag får nog lämna in den och betala 295:- för installationen.

Publicerat
Känns som om jag provat allt. Jag får nog lämna in den och betala 295:- för installationen.

om du skriver ut vilka inställningar du har ska det lösa sig!

Så slipper du betala..Förutsatt pogramet bara finns på minneskortet,och du raderat allt på telefonen som heter trackerhunter :unsure:

Publicerat
  • Författare

Så här ser inställningarna ut nu:

Kopplingspunkt: Telia Internet

Skärmskrivbord: av

Nätverksanslutningar: Fråga första gången

Meddelanden: Fråga alltid

Starta progr. automatskt: Alltid tillåtet

Anslutningar: Alltid tillåtet

Multimedia: Alltid tillåtet

Läs användardata: Alltid tillåtet

Ändra användardata: Alltid tillåtet

Positionering: Alltid tillåtet

Landmärken: Alltid tillåtet

Verifiering: Alltid tillåtet

MVH, Peter

Publicerat
  • Författare

Jag har letat igenom telefonen med Y-Browser och inte hittat någon rest av TrackerHunter på C:

Å andra sidan så vet jag inte riktigt vad filerna kan heta.

Jag har också kollat så automatisk tidsuppdatering var på: Inställningar/telefon/datum och tid/ autom. tidsuppdatering: På

/P

Publicerat
  • Författare

Hej Igen

Det kommer en version 2.11 som löser problemet på masslagringstelefoner som X6!

MVH, Peter

Publicerat

Ändra Tracker Hunters säkerhetsinställningar på följande sätt:

Sök programhanterare i telefonen (förmodligen i Meny > Program > Programhanterare)

Öppna Tracker Hunter från listan.

Ändra säkerhetsinställningar på följande sätt:

(OBS! Alla inställningar behöver inte ändras. När telefonenger säkerhetsvarningar, svara OK.)

- Kopplingspunkt: Välj en address som innehåller din egen operators namn och Internet eller GPRS. (T.ex. med Telia är det Surfport) Den ska ej ennehålla texten WAP eller MMS.

- Nätverksanslutningar: Alltid tillåtet

- Meddenlanden: Fråga alltid (om alternativen Alltid tillåtet finns, välj den)

- Starta progr. Autom.: Fråga första gången.

- Anslutningar: Alltid tillåtet

- Läs användardata: Alltid tillåtet

- Ändra anv.data: Alltid tillåtet

- Position: Alltid tillåtet 6

okej låter bra det verkar lösa sig,lite lurigt när ej modellen är med som egen utan under övriga..

Publicerat
  • Författare

Det är precis de inställningar jag haft.

Igår fick jag skickat till mig version 2.10(3) men då klagar den vid installation på att "Obligatoriska attribut saknas" och sedan avbryts installationen. Ärendet ligger nu hos TrackerHunter.

Ändra Tracker Hunters säkerhetsinställningar på följande sätt:

Sök programhanterare i telefonen (förmodligen i Meny > Program > Programhanterare)

Öppna Tracker Hunter från listan.

Ändra säkerhetsinställningar på följande sätt:

(OBS! Alla inställningar behöver inte ändras. När telefonenger säkerhetsvarningar, svara OK.)

- Kopplingspunkt: Välj en address som innehåller din egen operators namn och Internet eller GPRS. (T.ex. med Telia är det Surfport) Den ska ej ennehålla texten WAP eller MMS.

- Nätverksanslutningar: Alltid tillåtet

- Meddenlanden: Fråga alltid (om alternativen Alltid tillåtet finns, välj den)

- Starta progr. Autom.: Fråga första gången.

- Anslutningar: Alltid tillåtet

- Läs användardata: Alltid tillåtet

- Ändra anv.data: Alltid tillåtet

- Position: Alltid tillåtet 6

okej låter bra det verkar lösa sig,lite lurigt när ej modellen är med som egen utan under övriga..