Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kvällens goda gärning

Featured Replies

Publicerat

Polisen ringde strax efter klockan tio att en älg var påkörd och var kvar på platsen men levde. Jag hade tagit ett glas vin men sonen var nykter så han fick köra och ta med sig bössa. Har gjort så att han har "jouren" fredagkvällar och jag lördagkvällarna.

När vi kommer fram till olycksplatsen har älgen lämnat platsen givetvis och ingen hund tog vi med oss! Börjar lysa runt lite bland snåren och jag kan se ögat på älgen som rest sig och stå och vingla lite säkert trehundra meter från olycksplatsen. Sonen drar två snabba smällar men ser inte att den markera något. Tror den har lämnat platsen men när vi närma oss skottplatsen hör vi älgen som ligger och sparkar. Så ett skott bakom örat sätter slut på älgens lidande ca trettio minuter efter att vi blivit uppringda.

Hade detta nu varit efter den Fap som blivit så omdiskuterad skulle vi åkt ut till skottplatsen och konstaterat att älgen lämnat platsen för att sedan ringa in ett eftersöksekipage, hur lätt man nu får tag på ett sådant en fredagkväll. Nu kunde vi avliva älgen snabbt och smärtfritt! Man ser hur absurt förslaget är!

Synd att man inte hade Jämten med sig han kunde ju fått skälla några skall på älgen, men huvudsaken att den blev avlivad var rätt mosig invändigt då jag passade den.

\Mats

Publicerat

Bra jobbat av er :D

mvh

Publicerat

Jepp!

Den där FAPn är bara till o slänga o göra en ny.

Lyllos dig som iallafall fick nått vettigt gjort en fredagkväll.

Gott jobbat.

Bra av sonen att få in en eller två vettiga träffar på det hållet.

Här har de inte hänt ett skit på hur länge som helst känns de som..

Publicerat
  • Författare
Jepp!

Den där FAPn är bara till o slänga o göra en ny.

Lyllos dig som iallafall fick nått vettigt gjort en fredagkväll.

Gott jobbat.

Bra av sonen att få in en eller två vettiga träffar på det hållet.

Här har de inte hänt ett skit på hur länge som helst känns de som..

Nu lyckade vi ta oss in på drygt 100 m innan han sköt, vågade inte komma närmare då verkade vara relativt pigg. Men ändå bra skjutit med rödpunkt och en gammal 9.3x57.

Rena turen att vi hittade älgen jag råkade se ögat, när jag lyste runt bland snåren. Hade den gått 50 m till hade den varit försvunnen bland täta björkar. Men vi var inte mer än knappt en mil hemifrån så det hade varit snabbt att hämta hunden. Pratade med föraren precis innan jag åkte och då var älgen fortfarande kvar på platsen.

\Mats

Publicerat
Nu lyckade vi ta oss in på drygt 100 m innan han sköt, vågade inte komma närmare då verkade vara relativt pigg. Men ändå bra skjutit med rödpunkt och en gammal 9.3x57.

Rena turen att vi hittade älgen jag råkade se ögat, när jag lyste runt bland snåren. Hade den gått 50 m till hade den varit försvunnen bland täta björkar. Men vi var inte mer än knappt en mil hemifrån så det hade varit snabbt att hämta hunden. Pratade med föraren precis innan jag åkte och då var älgen fortfarande kvar på platsen.

\Mats

OK, blev jävligt imponerad av o få in ett par smällar på 300m :D

Jag själv träffar ju knappt på 30 :D

Publicerat

Snyggt jobbat Mats och bra skytte av Viktor.

Men åk inte dit utan jycken nästa gång. Är ju possitivt att bara få dra ragg på en död älg.

Publicerat

Lyfter på hatten för er som offrat fredagskvällen i det allmännas tjänst!

MVH

Alias