Publicerat April 9, 201016 yr När jag köpte en bössa i vintras satt ett sådant här sikte på http://www.skanejakt.se/d02ca49b-f068-48a7...254eb4a-29.html Bössan var inskjuten när jag köpte den har inte behövt pilla på några inställningar än så länge. jag är inte spec duktigt på sikten jag undrar bara är det nån kvalité på detta? så skriv gärna alla åsikter ni har
Publicerat April 10, 201016 yr Det där är ett äkta kinasikte i OXO-, Barska-, Jahtijakt-klass !!! Kostnad i USA ca 80-100 dollar, de kostar "nästan inget" i hemlandet Kina. Jag skulle snarast köpa en begagnad tysk/österrikare eller ett mellanklass-sikte som man kan lita på i alla lägen. Jag hoppas inte handlaren saltade på en en massa pengar för siktet. Raggarö
Publicerat April 10, 201016 yr Författare Det där är ett äkta kinasikte i OXO-, Barska-, Jahtijakt-klass !!!Jag skulle snarast köpa en begagnad tysk/österrikare eller ett mellanklass-sikte som man kan lita på i alla lägen. Jag hoppas inte handlaren saltade på en en massa pengar för siktet. Raggarö Nej fick de på priset för det satt på. Okej jag har haft funderingar på nåt bushnell 6500 elite 4,5-30x50 lr nåt liknande men de svider lite för mycket i plånboken just nu om du har några andra förslag så skriv gärna är öppen för vad som
Publicerat April 10, 201016 yr Ursäkta Jåkern, Jag pillade lite på mitt inlägg Om du behöver förstoringen och det svider i pluskan så kan du titta på begagnade Bushnell Elite 4200 eller Burris Black Diamond m.fl. de brukar ligga på 6-24x50. Leta på detta forum och på Robsoft under "säljes", kolla även Blocket. Klarar du dig med mindre förstoring så blir det i regel billigare, du kan t.o.m. få en ny Burris Fullfield II 3-9x40 för ca 2500:- Raggarö
Publicerat April 10, 201016 yr Författare Ursäkta Jåkern,Jag pillade lite på mitt inlägg Om du behöver förstoringen och det svider i pluskan så kan du titta på begagnade Bushnell Elite 4200 eller Burris Black Diamond m.fl. de brukar ligga på 6-24x50. Leta på detta forum och på Robsoft under "säljes", kolla även Blocket. Klarar du dig med mindre förstoring så blir det i regel billigare, du kan t.o.m. få en ny Burris Fullfield II 3-9x40 för ca 2500:- Raggarö Jag har också kollat lite på Burris som du föreslår Jag har också kollat på sådana med inbyggda avståndsmätare skulle va bra. Njae tror de får bli ett helt nytt sikte om jag ska köpa känns lite bättre. Tack för råden och hjälpen