Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Custom Bowie kniv

Featured Replies

Publicerat

Hej på er alla jägare.

Ett tag sedan bestämde jag mig för att göra en bowie kniv. Trodde inte att det skulle bli så mycket jobb att göra bladet o skaftet till den men hmm,,.... Gjorde bladet i kolstål och bara det tog längre tid än vanligt.

d-17.jpg

Sen dona jag ihopskaftet av renhorn, gjorde finger guard av mässing och end biten av silver o mässing. Gjorde lite filework på end biten men det syns kanske inte så mycket på bilderna. Allt sammantaget, mer jobb än vanligt.

s-27.jpg

h-8.jpg

Efter att jag jobbat med kniven mer och mer och mer.............. Så blev resultatet såhär. Vad jag lärde mig av det var att man ska sluta i tid så att det blir något kvar hmm... :DB);):blush: Nu blir nästa utmaning att göra slida till den heh heh...

mvh Kimmo Lilja

a-30.jpg

Publicerat

Läckert Kimmo

Jag såg inte att det var en pytte liten kniv innan sista bilden ;)

Ett sådan blad skulle jag vilja ha på en kniv, skulle passa mig perfekt, kanske med ett flambjörk skaft till...

Skaftet skulle nog gå ända fram till bladet dock.

/Lasse

Publicerat

Ditt upplägg gick jag på stenhårt.

Tappa hakan när jag såg sista bilen :blush:

Tanken for igenom skallen att fan att hästarna inte gick hem så man kunde köpa sig en kniv av dig ;)

Mvh

Publicerat
  • Författare

Tackar för kommentarerna. Det var faktist riktigt roligt att göra den även om det var riktigt pilligt mellan varven.

/Kimmo Lilja

Publicerat

så sööt ;)

sån skulle passa til mej :blush:

Publicerat

Läcker liten sak! Men säg mig, vad använder man den till? Rensa naglarna? Sprätta brev?

Publicerat
  • Författare
Läcker liten sak! Men säg mig, vad använder man den till? Rensa naglarna? Sprätta brev?

Njaa.. Jag vet inte riktigt. Kanske en bra grej att runt halsen i en slida eller som prydnad. Ibland kan man nog behöva en liten kniv men jag tror kniven hamnar hos en sammlare eller något. Jag tror att jag gör en smäcker slida att hänga runt halsen eller ett läder band. Funderar senare när man kommer lite i form att göra en likadan Bowie fast med 14 cm blad att ha som storebror till kniven

Publicerat

HAHAHA! Man blev grundlurad, men ändock vackert hantverk :blush:

Publicerat
  • Författare
HAHAHA! Man blev grundlurad, men ändock vackert hantverk :blush:

Tackar o bockar.

Tänkte att jag skulle skoja till det lite :wub:

Publicerat

Du borde gjort skaftet ihåligt så att man bara kunde trycka in pekfingret, en "fingerkniv".

Publicerat
  • Författare
Du borde gjort skaftet ihåligt så att man bara kunde trycka in pekfingret, en "fingerkniv".

Heh He,.. Joo, det är ju en ide.

Har nu bestämt mig för en ide jag fick i huvudet ett par dagar sedan. Ska ge mig på att göra ett gäng av dessa miniatur knivar. Ska göra små kopior av de vanligaste knivmodellerna vi har runt världen fast lite exlusivare att ha som en collection. En samling liksom i miniatur format, med slidor o allt. Får se om jag lyckas men helt klart en utmaning o det behöver jag :P:)

mvyh Kimmo Lilja

Publicerat

Trevlig liten kniv :P du kan verkligen tillverka knivar kimmolilja :)

Mvh.

Publicerat
  • Författare
Trevlig liten kniv :) du kan verkligen tillverka knivar kimmolilja :D

Mvh.

Tackar Flex.

Helt övertygad att det kan ni alla om ni ger er på att prova :P

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Tyvärr var faten bredvid avslöjande så att jag förstod att det handlade om en pyttekniv, men den vart ju förbannat snygg Kimmo!  :excl:

Känner att min artistiska nerv jobbar frenetiskt när man ser sådant här...  :unsure::wacko:

Publicerat

Riktigt fin liten Bowie. :)

Seved