Publicerat April 11, 201016 yr jag undrar vad L :et på undersidan av varbygeln på en beretta 685 betyder?
Publicerat April 11, 201016 yr Det är en light. NEJ!! Beretta har aft en modell som hette L, av nån anledning. Men inte Light.
Publicerat April 11, 201016 yr Författare NEJ!! Beretta har aft en modell som hette L, av nån anledning. Men inte Light. ok. men jag tror den den heter 685 S. men ändå L på varbygeln...
Publicerat April 11, 201016 yr Såja, du behöver ju inte bli upprörd! Så du menar att min bössa skulle heta 686S L? Infon ang L=Light har jag fått av vapenhandlarn. Behöver ju givetvis inte vara rätt för det. Men min 686 S (Special) har oxå begåvats med ett L, där kolven faktiskt är lättare än en 686 utan L och låter lite ihåligare.
Publicerat April 11, 201016 yr Haha!! Blev inte upprörd, sorry om tolkade det så. Light modellerna har ju låda i allumimium, stocken är som du säger antagligen lättare (ihåligare) åxå. Men vet att Berettorna med L på varbygeln fanns innan Light modellen gjordes. Hur tung kolven är har ju med träkvaliteten att göra, dvs tätheten i trät.
Publicerat April 11, 201016 yr Haha!! Blev inte upprörd, sorry om tolkade det så. Light modellerna har ju låda i allumimium, stocken är som du säger antagligen lättare (ihåligare) åxå. Men vet att Berettorna med L på varbygeln fanns innan Light modellen gjordes. Hur tung kolven är har ju med träkvaliteten att göra, dvs tätheten i trät. Du tänker på Ultra Light...... Kallas UL, och den har då mig veterligen gjorts mycket länge. /T
Publicerat April 11, 201016 yr Du tänker på Ultra Light...... Kallas UL, och den har då mig veterligen gjorts mycket länge./T Givetvis, rätt som vanligt. Men varför ett L på varbygeln?? Ligger i bakhuvudet att det fanns en modell som hette 686 L ??? Lux, kanske?? Med tanke på deras EL och EELL.
Publicerat April 11, 201016 yr Givetvis, rätt som vanligt. Men varför ett L på varbygeln?? Ligger i bakhuvudet att det fanns en modell som hette 686 L ??? Lux, kanske?? Med tanke på deras EL och EELL. Du är på spåret. Följande är från Beretta: Beretta Frequently Asked QuestionsQ: What are the basic differences between 682, 686 and 687 over/under shotguns? A: All Beretta over/under shotguns are classified under 680 series model numbers. Beretta 682 over/unders are exclusively competition guns. Beretta 686/687 over/unders include both field and competition (sporting clays, trap, skeet) models and are distinguished by different grades of wood and types of engraving. Basic differences between 682, 686 and 687 shotgun categories are outlined below. * 682 Models - These highly durable competition models feature adjustable length of pull triggers, palm swell on trap and skeet models, vented side ribs, wide target top rib, target sights, competition butt pads, replaceable shoulders and hinge pins and competition style non-automatic safety. * 686 Models - Beretta 686 models are the standard over/under with select, straight grain American walnut stocks and forends and scroll engraving on the receiver (non-glare, matte black finish on 686 Onyx and 686 Essential receivers). The 686EL model features full sideplates. * 687 Models - Beretta 687 models feature higher grade, full figured wood and game scene engraving on the receiver. Three levels of 687s are offered: o 687L - As described above. o 687EL - highly figured walnut stock and forend, sideplates and silver receiver with gold inlay on the game scene engraving. o 687EELL - Full figured deluxe walnut with hand cut checkering and sideplates with hand chased game scene engraving. Med andra ord betyder nog L standard
Publicerat April 12, 201016 yr Givetvis, rätt som vanligt. Du menar att du trott att jag kunde ha fel??? Oj, oj, oj, nu får du skärpa dig - jag har alltid rätt! Och jag har ett schysst stort ego med, bara så du vet..... Men varför ett L på varbygeln?? Ligger i bakhuvudet att det fanns en modell som hette 686 L ??? Lux, kanske??Med tanke på deras EL och EELL. Njae, knappast "Lux" det blir litta galet på italienska..... Men första steget på deras "stege" stämmer desto bättre, och den är samma för alla modeller efter S55. Egentligen en indikator för vilken gravyr om vi sak vara petiga.... /T
Publicerat April 15, 201016 yr Författare Du menar att du trott att jag kunde ha fel??? Oj, oj, oj, nu får du skärpa dig - jag har alltid rätt! Och jag har ett schysst stort ego med, bara så du vet..... Njae, knappast "Lux" det blir litta galet på italienska..... Men första steget på deras "stege" stämmer desto bättre, och den är samma för alla modeller efter S55. Egentligen en indikator för vilken gravyr om vi sak vara petiga.... /T ok , tack för hjälpen nu är jag nog lite klokare........