Publicerat April 14, 201016 yr Igår kväll på väg hem från gåsjakten fick jag se en rejäl flock mufflon och tyckte naturligtvis att det var spännande. Finns det några mufflonjägare på forumet och i så fall hur smakar köttet, är det alls som tamfår?
Publicerat April 14, 201016 yr Mufflonlamm är bland det bästa kött man kan äta. Det smakar vilt och inte alls som får. En väldigt gammal bagge som jag sköt en gång hade tendens till fårsmak, men den var inte stark. Köttet är annars i konsistens likt dov tycker jag.
Publicerat April 14, 201016 yr Författare Mufflonlamm är bland det bästa kött man kan äta. Det smakar vilt och inte alls som får. En väldigt gammal bagge som jag sköt en gång hade tendens till fårsmak, men den var inte stark. Köttet är annars i konsistens likt dov tycker jag. Tack för infon, låter som om man måste försöka få till det med mufflonjakt nå'n gång! De jag såg igår var inte så förtvivlat långt från dina domäner, i mina krokar har jag aldrig ens hört talas om att det skulle finnas mufflon.
Publicerat April 14, 201016 yr Nog låter mufflonjakt intressant, så det skall man nog försöka jaga i Framtiden...
Publicerat April 15, 201016 yr Mufflon är lite som dov - tänligen stationära med låg spridningstakt...
Publicerat April 15, 201016 yr Mufflon är lite som dov - tänligen stationära med låg spridningstakt... Vi har Mufflon där vi jagar och vi fick inte nån chans på dem förrän det togs ut ett par rejäla hyggen som är väldigt kuperade med mycket stenblock...De är ALLTID där Det går nästan inte en gång man åker upp för att fixa med grisåtlarna som man som man inte ser dem!
Publicerat April 15, 201016 yr Igår kväll på väg hem från gåsjakten fick jag se en rejäl flock mufflon och tyckte naturligtvis att det var spännande. Finns det några mufflonjägare på forumet och i så fall hur smakar köttet, är det alls som tamfår? Vågar man fråga var du såg dom?
Publicerat April 15, 201016 yr Ofta brukar man se en flock sydöst om Hölö när man åker på E4:an söderut. De brukar finnas inne i en "vik" víd nått som heter "krogen" om du tittar på kartan. Mvh//jonas
Publicerat April 15, 201016 yr Författare Ofta brukar man se en flock sydöst om Hölö när man åker på E4:an söderut. De brukar finnas inne i en "vik" víd nått som heter "krogen" om du tittar på kartan. Mvh//jonas Precis, det var där jag såg dom!
Publicerat April 15, 201016 yr Författare Vågar man fråga var du såg dom? Precis bredvid E4:an mellan Södertälje och Sillekrog.