Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jägarexamen -check

Featured Replies

Publicerat

Har precis kommit hem från teoriproven och uppskjutningarna. Jag är fruktansvärt lycklig men jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv som när jag stod och försökte träffa älgen... på träningen två dagar innan lyckades jag skjuta guld men på uppskjutningen va fan precis jag klarade brons.

Så de va alltså sista delen av intensivkursen som nu är avklarad och det har varit en lärorik vecka.

Nu är de bara åldern 18 som återstår men det är ju inte så mkt man kan göra för att skynda på de :huh:

Om det är några oklarheter i texten är de för att jag fortfarande är lite skakig...

Publicerat

gratulerar:)

Det var precis att jag klarade av älgen med.

Sköt ett bomskott på uppskjutningen som visserligen satt i nacken men ändå. :huh:

Publicerat

Gratulerar stort

vet hur det känns :huh:

mvh

Publicerat

Svårt att skjuta pågrund av nervositet?  :huh:

Sörlänningar...

Publicerat
  • Författare
Svårt att skjuta pågrund av nervositet?  :huh:

Sörlänningar...

Ooooh du fattar inte. sköt fem serier och hade bara en godkänd. va nästan spyfärdig så nervös jag var :huh:

Publicerat

Grattis :huh:

När jag övade inför upp skjutningen så hade jag iallafall alla skott inom träffområdet med lite spridda skurar men sen när jag klev in i båset och skulle skjuta upp så tänkte jag nu jävlar ska jag skjuta bra och skjöt Guld något jag aldrig kommer att glömma iallafall :huh:

Men stort grattis B)

Publicerat
  • Författare
Grattis B)

När jag övade inför upp skjutningen så hade jag iallafall alla skott inom träffområdet med lite spridda skurar men sen när jag klev in i båset och skulle skjuta upp så tänkte jag nu jävlar ska jag skjuta bra och skjöt Guld något jag aldrig kommer att glömma iallafall :huh:

Men stort grattis B)

måste säga att jag är djupt imponerad!

Det måste vara den härligaste känslan någonsin :huh:

Publicerat
måste säga att jag är djupt imponerad!

Det måste vara den härligaste känslan någonsin :huh:

Jag kan säga att gubbarna som var ledare och skulle skjuta efter var rätt tysta rästen av dan :huh:

Publicerat
  • Författare
Jag kan säga att gubbarna som var ledare och skulle skjuta efter var rätt tysta rästen av dan B)

hehe kan jag tänka mig :huh:

Hade en i min grupp som sköt 21 runder på träningen och han hade bara två missade skott totalt, då bössan hängde upp sig.

Nästan alla skotten satt i mitten. det är riktigt bra för att aldrig ha skjutit med studsare förr :huh:

Publicerat

Grattis,

välkommen till ett liv av lärande,

nu har du "körkort" för att jaga, återstår bara att bli en kunnig och duktig jägare.

När jag sköt upp som 13-åring hade jag bott var 3:e vecka på älgbanan sedan jag var 10,

det var många snälla "farbröder" som lät mig låna deras bössa för en serie eller två,

sköt mitt första guldmärke som 11-åring iofs med en 222 rem men ändå.

Dundrarklumpen, du får nog allt kliva upp o visa resultat, annars är det ju bara munväder.

Grattis återigen.

/Christian

Publicerat

Grattulerar så mycket!!!

Publicerat

Dunderklumpen, du får nog allt kliva upp o visa resultat, annars är det ju bara munväder.

Nog har man insmort munläder, men är samtidigt duktig på att skjuta.  :huh:B)

Sedan önskar jag också ett stort grattis till avklarad examen!  :huh: Tror jag bara sköt silver på uppskjutningen, men guld på älgpasset alla år därefter.. 

Publicerat

Grattis till examen :huh:

Kan bara hålla med chris, nu är det bara resten av jägarlivet kvar.

Man har hur mycket som helst att lära o när man tror att man har koll på något så upptäcker man att man ändå inte var halvlärd i ämnet.

EDIT: svamlade som vanligt så att texten blev lite svårförstådd :huh:

Vad jag menade var att ju mer man lär sig ju mer upptäcker man att det finns att lära.

Grattis än en gång.

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Grattis,

välkommen till ett liv av lärande,

nu har du "körkort" för att jaga, återstår bara att bli en kunnig och duktig jägare.

När jag sköt upp som 13-åring hade jag bott var 3:e vecka på älgbanan sedan jag var 10,

det var många snälla "farbröder" som lät mig låna deras bössa för en serie eller två,

sköt mitt första guldmärke som 11-åring iofs med en 222 rem men ändå.

Dundrarklumpen, du får nog allt kliva upp o visa resultat, annars är det ju bara munväder.

Grattis återigen.

/Christian

Tackar, jag själv har inte blivit född in i detta utan jag snappade upp jakt och skytte intresset för bara ett halvår sedan. Men nu ångrar jag mig att man inte fattat de redan som ja typ 13-åring eller något sånt.

-Ja precis som min teorilärare sa "detta jag lär er här är så ni klarar jägarexamen resten får ni lära er ute i verkligheten och det lär ni inte er på 20 år utan de tar aldrig slut"

Men på detta halvåret har jag redan lärt mig mycket och jag ser framemot ett liv med jakt MED jägarexamensbevis :huh:

Publicerat
  • Författare
Grattis till examen :huh:

Kan bara hålla med chris, nu är det bara resten av jägarlivet kvar.

Man har hur mycket som helst att lära o när man tror att man har koll på något så upptäcker man att man ändå inte var halvlärd i ämnet.

EDIT: svamlade som vanligt så att texten blev lite svårförstådd B)

Vad jag menade var att ju mer man lär sig ju mer upptäcker man att det finns att lära.

Grattis än en gång.

/Lasse

Haha jag förstår dig och håller med. Känns som var man än kommer finns där alltid något att fråga om!

Tackar för alla grattis :huh:

Publicerat

Lyfter på hatten och säger grattis ^_^

Publicerat
  • Författare
Lyfter på hatten och säger grattis ^_^

Tackar :)

Publicerat

Grattis ^_^

Publicerat
  • Författare
Grattis ^_^

Tack :)

Publicerat

stora grattis, ska själv skjuta upp snart så får ju hoppas på det bästa:D

Publicerat
  • Författare
stora grattis, ska själv skjuta upp snart så får ju hoppas på det bästa:D

tack!

Jodå allt går tillslut :wub:

Publicerat

Nog har man insmort munläder, men är samtidigt duktig på att skjuta.  :PB)

Tror jag bara sköt silver på uppskjutningen, men guld på älgpasset alla år därefter.. 

Är det nån annan än jag som ser likheterna med Thunder i "mammas nya kille"?

Publicerat

+1 :P

Publicerat
  • Författare

:P