Publicerat April 15, 201016 yr tänkte imorgon ringa och försöka beställa en Rcc dämpare till 308an,,, T40 el T41 är frågan. tveksam att jag kommer köpa extramodul, men tänk om? får grubbla i natt=) Nu till frågan , har en förgängad pipa, men vet inte vad det är för gängning? hur tar man enklast reda på det? mvh jonas
Publicerat April 15, 201016 yr tänkte imorgon ringa och försöka beställa en Rcc dämpare till 308an,,, T40 el T41 är frågan. tveksam att jag kommer köpa extramodul, men tänk om? får grubbla i natt=)Nu till frågan , har en förgängad pipa, men vet inte vad det är för gängning? hur tar man enklast reda på det? mvh jonas Är det metriska gängor funkar detta bra: Mät diametern med skjutmåttet och för stigningen på gängen mät ett antal gängor och dela med antalet Är det tum krävs det lite matte och med största sannolikhet är stigningen UNF
Publicerat April 15, 201016 yr Författare Det enda jag vet är att det är stenros på åland som gjort gängningen..men ska försöka få tag på skjutmått imorgon tack för svar mvh jonas
Publicerat April 15, 201016 yr Det enda jag vet är att det är stenros på åland som gjort gängningen..men ska försöka få tag på skjutmått imorgon tack för svar mvh jonas Har svårt att tro att man skulle använda tum då är det nog metriskt så skjutmåttet kommer att lösa problemet snabbt
Publicerat April 16, 201016 yr T40 el T41 är frågan. tveksam att jag kommer köpa extramodul, men tänk om? får grubbla i natt=) Hur gick det med grubblandet? Vilken variant blir det? Jag går själv i samma tankar och tycker 200kr extra för möjligheten att köpa extramodul känns klart överkomligt. Jag har inte hört några nackdelar med T41/51 jämfört med T40/50. Är det någon annan som gjort det? Mvh Jonas
Publicerat April 18, 201016 yr Författare Hur gick det med grubblandet? Vilken variant blir det?Jag går själv i samma tankar och tycker 200kr extra för möjligheten att köpa extramodul känns klart överkomligt. Jag har inte hört några nackdelar med T41/51 jämfört med T40/50. Är det någon annan som gjort det? Mvh Jonas fick inte fingrarna ur det berömda hålet innan det blev helg =) men nu till veckan blir det nog en t41