Publicerat December 30, 200520 yr Nu har jag äntligen fått mina EU-pass till hundarna så nu kan dom fara över gränserna när husse också är ute och reser. Man får väl se det som en försenad julklapp. Jag var in på vet.stationen i Kalix den 20/12 för blodprov som skickades sedan vidare till SVA, Uppsala för analys. Bägge är godkända för tripp över gränserna.
Publicerat Januari 8, 200620 yr Samma här. Fixade det i höstas. Är det nobivac dina hundar fått? Om de fått det så behövs omvaccination vart 3:e år. Vetten sa att man skulle vara noggrann att det blev infört 3 år i passet, annars är det en rabiesspruta varje år som gäller. Hunden min var inte särskilt glad på veterinären när hon stack lite fel första sprutan :- Efter detta så åker svanser ner och ett lågmält jordbävningsliknande morrande börjar när han ser en spruta
Publicerat Januari 8, 200620 yr Författare Samma här. Fixade det i höstas. Är det nobivac dina hundar fått? Om de fått det så behövs omvaccination vart 3:e år. Vetten sa att man skulle vara noggrann att det blev infört 3 år i passet, annars är det en rabiesspruta varje år som gäller.Hunden min var inte särskilt glad på veterinären när hon stack lite fel första sprutan :- Efter detta så åker svanser ner och ett lågmält jordbävningsliknande morrande börjar när han ser en spruta Ja, dom gäller i tre år på mina hundar också. I Kalix gick det bra fram tills dom skulle ta blodprovet som skickades på analys till SVA, för där stack dom fel på den ena men det gick bra till slut.
Publicerat Januari 8, 200620 yr Jasså? Tror att provet som togs skickades till något laboratorium i England för analys. Det tog en dryg vecka innan svaret kom. Efter första sprutan började hunden att droppa urin. Trodde det berodde på någon reaktion av medlet så jag tog in han för provtagningarUundersökning. De misstänkte att det var urinvägsinfektion och kände även på hans prostata. Gissa om han var glad åt den undersökningen ;D Det visade sig till slut att en tik i grannskapet löpte så hon var nog orsaken till droppandet ;D Kostade 500 pix, men så är det ju ibland.
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare Jasså? Tror att provet som togs skickades till något laboratorium i England för analys. Det tog en dryg vecka innan svaret kom. Efter första sprutan började hunden att droppa urin. Trodde det berodde på någon reaktion av medlet så jag tog in han för provtagningarUundersökning. De misstänkte att det var urinvägsinfektion och kände även på hans prostata. Gissa om han var glad åt den undersökningen ;D Det visade sig till slut att en tik i grannskapet löpte så hon var nog orsaken till droppandet ;D Kostade 500 pix, men så är det ju ibland. Så Du har en sådan hund. Vilken vet. gick Du hos? Du fick väl ett svar hem samt faktura på analysen?
Publicerat Januari 9, 200620 yr Djursjukhuset i Gammelstan. Om du syftar på droppandet så hittades inget fel, diagnosen gav min granne som visste vilken hund som löpte Tror jag anlitar henne i veterinärfrågor i framtiden... Angående rabiesvaccinet och hundpasset så köpte jag ett komplett paket innehållande 2 sprutor + provtagning inkl analys + hundpass för totalt 1700 kr tror jag det var.
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare Djursjukhuset i Gammelstan. Om du syftar på droppandet så hittades inget fel, diagnosen gav min granne som visste vilken hund som löpte Tror jag anlitar henne i veterinärfrågor i framtiden... Angående rabiesvaccinet och hundpasset så köpte jag ett komplett paket innehållande 2 sprutor + provtagning inkl analys + hundpass för totalt 1700 kr tror jag det var. Det är inte alltid man behöver vara vet. för att klara av arb. i detta fall. Är hon snygg? Paket erbjöd dom inte här i Kalix iaf. Ok! Jag ska se vad mitt gick på. Jag har inte siffrorna i huvudet.