Publicerat April 18, 201016 yr Och tycker synd om sej själv. Men jag kan ju inte bara ligga still, så jag har ritat lite. Vad tror ni. Seved
Publicerat April 18, 201016 yr Jag tycker nedre kniven på övre bilden är fin och skulle bli ändå finare om den hade ett avslut på skaftet som den ovanför...
Publicerat April 18, 201016 yr Författare Tackar. Ja det är ju en variant förstås. Om man slipar upp urtaget och slipar om bak knoppen på den i mitten så borde den bli likadan. Seved
Publicerat April 18, 201016 yr Tackar. Ja det är ju en variant förstås. Om man slipar upp urtaget och slipar om bak knoppen på den i mitten så borde den bli likadan.Seved Tjena Seved. Tråkigt det där med snorandet. Själv sitter jag hemma för att det är strejk. Blir nog strejkvakt också under veckan om de inte kommer överens. Jag tycker också att tredje ritningen uppifrån ser riktigt bra ut. Lite rundare avslut på skallen o det är precis i min smak /Kimmo Lilja
Publicerat April 18, 201016 yr Författare Tackar Kimmo. Ja den är fin . Jo jag hörde att det var strejk. Då har du lite extra knivmakar tid nu da. Ja vilken präktig förkylning jag åkte på. Skit tråkigt. Seved
Publicerat April 19, 201016 yr Allra nederst tycker jag var klart snyggast, översida skaft som är en fortsättning på bladryggens linje, mycket vackert, sen är det inte så mycket tjafs vid pekfingret. Möjligtvis att den skulle ha en lite diskretare avslutning på skaftet, rent och snyggt helt enkelt, men det är ju inte alltid så kul att bara göra diskreta saker förstås. Jag tror den skulle bli snygg också om den var 5% smalare hela vägen, både skaft och blad.
Publicerat April 19, 201016 yr Författare Japp den och den över ska snart skäras. Den bredare av dom två lägnst ner, kommer jag nog att slipa lite smalare i efterhand. Seved